در گفتگو با فردا مطرح شد؛

میرتاج‌الدینی: ترسیم ریل اقتصاد کشور با مجلس، رئیس‌جمهور قطار را هدایت کند

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با فردا درباره « بسته اقتصاد مردمی» مجلس گفت: این رویکرد اقتصادی مجلس یازدهم است که آقای قالیباف آن را تشریح کردند. فعلا کلیات و سیاست های آن تنظیم شده و قرار است براساس آنها طرح هایی تعریف و موضوع به کمیسیون های تخصصی برای تدوین بخش های مختلف ارجاع داده شود. وقتی کار کارشناسی در کمیسیون های تخصصی انجام شد، طرح به صحن علنی می آید.

وی درباره نقش محمدباقر قالیباف در تدوین «اقتصاد مردمی» اظهار کرد: وقتی رئیس و هیأت رئیسه مجلس موضوعی را در اولویت کاری بگذارند، امکان پیشرفت کار وجود دارد. جلسات متخلف رئیس و هیأت رئیسه مجلس با روسای کمیسیون های تخصصی و دولتی ها بستر را آماده می کند تا کار جلو رود.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس افزود: در مجلس برنامه ریزی و زمان بندی خیلی اهمیت دارد تا هر بخشی در جای خود به رسالتش عمل کند. به عبارت روشن تر تا یک طرحی در کمیسیون به جمع بندی نرسد، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نمی گیرد بنابراین کار هیأت رئیسه تمهید و زمینه سازی برای طرح یک موضوع در صحن علنی است.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم مصمم است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور، حمایت از معیشت مردم، اشتغال و حمایت از تولید کاری انجام دهد که همه اینها تحت عنوان کلی «بسته اقتصاد مردمی» شکل می گیرد. رئیس مجلس و هیأت رئیسه روی این موضوع متمرکز شده اند و مجلس هم همسو با این رویکرد حرکت می کند. امیدواریم طرح های مربوطه یکی پس از دیگری به نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره عزم دولت برای اجرای «بسته اقتصاد مردمی» بیان کرد: بعضی طرح ها کوتاه مدت هستند و فقط برای یک سال آینده هدف گذاری شده اند. درباره این طرح ها به تبع باید نظر وزارتخانه های مربوطه نیز گرفته شود تا به اجرا درآیند و به نتیجه برسند. یکسری طرح ها نیز بلندمدت هستند که اجرای آنها مربوط به دولت بعدی می شود. دولت بعدی را هم 8 سال تعریف می کنیم.

وی با اشاره به برخی طرح های کوتاه مدت افزود: مردم به لحاظ گرانی و تورم در فشار هستند، برای آنکه کالاهای اساسی با قیمت دولتی یا شکل یارانه ای به راحتی دست اقشار متوسط به پایین جامعه برسد، طرح هایی در این رابطه مطرح هستند. با توجه وضع کنونی مسکن، طرح هایی مربوط تسهیل شرایط مستأجران است.

میرتاج الدینی با اشاره به برخی طرح های کوتاه مدت «بسته اقتصاد مردمی گفت: طرحی وجود دارد که ما چگونه در دهه اول گام دوم انقلاب به توسعه پایداردر مسکن برسیم.

وی با اشاره به همخوانی «بسته اقتصاد مردمی» با قانون برنامه توسعه و بودجه سنواتی کشور افزود: قانون برنامه همه موضوعات را در برگرفته است اما «بسته اقتصاد مردمی» برشی از قانون برنامه خواهد بود. در واقع مجلس موارد مهمی را از قانون برنامه توسعه انتخاب و آنها را اولویت بندی می کند تا برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور، با نگاه ویژه ای در حوزه اجرایی دنبال شوند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره بار مالی طرح های «بسته اقتصاد مردمی» یادآور شد: مجلس اگر طرحی را می آورد نباید بار مالی داشته باشد، اگر نیاز به بودجه است باید منابع مالی تعریف شوند وگرنه مجلس باید درباره تصویب آن طرح با دولت توافق کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره صحبت رئیس جمهور که در جلسه سران قوا خود را فرمانده اقتصادی اعلام کرده بود، گفت: مجلس ریل حرکت قطار اقتصاد کشور را ترسیم می کند و آقای رئیس جمهور هم این قطار را هدایت کند و جلو ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان