طحان نظیف: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست

خبرگزاری ایسنا: هادی طحان نظیف در گفتگوی ویژه خبری گفت: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده که 75 نماینده ردصلاحیت شدند.

وی افزود: شورای نگهبان با اسناد و مدارک و طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. بررسی صلاحیت در شورای نگهبان مستند بر اصل 99 قانون اساسی است و موضوعات براساس قانون بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره منتخب گچساران از ابتدا در شورا وجود داشت گفت: در نهایت عدم تایید ایشان در شورای نگهبان رأی نیاورد. زمان نظردهی شورای نگهبان در ماجرای اعتبارنامه منتخب گچساران، تمام شده بود و ما اعلام کردیم که زمان قانونی ما تمام شده و نفیا یا اثباتا نظری در این باره نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات مجری بر قانون انتخاباتی هستیم که به آن ایرادات زیادی داریم گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست. مشکل اصلاح قانون انتخابات در مجلس قبل این بود که موضوع به استانی شدن انتخابات گره خورد البته در کلیات استانی شدن ایرادی نداریم. اگر قانون انتخابات اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات و عدم اقناع‌ها پیش نمی‌آمد.

طحان نظیف در پایان گفت : بنابر نظرسنجی‌های دولتی‌ها، کمتر از نیم درصد از موضوع علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات مربوط به بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان است. ما راضی به ردصلاحیت حتی یک نفر هم نیستیم اما باید طبق قانون صلاحیت همه داوطلبان را بررسی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان