ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

حمایت‌های شغلی از فرزندان شهدا و ایثارگران با استفاده از ظرفیت کارآفرینان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت کارآفرینان زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را فراهم کنند.

حمایت‌های شغلی از فرزندان شهدا و ایثارگران با استفاده از ظرفیت کارآفرینان

علی آشتاب در جلسه کمیته اشتغال ایثارگران که امروز 29 تیرماه برگزار شد، با بیان اینکه امروز امنیت و عزت جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌ها شهدا و ایثارگران است اظهار کرد: خدمتگذاری به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تکلیفی است که بر عهده همه ما است و اکنون همه مسئولان باید در راه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران با تمام توان و امکانات تلاش کنند.

وی به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی جهت تسهیل شرایط برای ایجاد فرصت‌های شغلی ایثارگران اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف اقتصادی با هماهنگی واحدهای اقتصادی بخش خصوص و استفاده از ظرفیت کارآفرینان جهت اشتغال ایثارگران و فرزندان شهدا اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت یارانه دستمزد و تسهیلات حمایتی برای بنگاه‌های اقتصادی استان، طرح کارورزی و مشاغل خانگی می‌توان برای ایثارگران فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد کنیم.

آشتاب با اشاره به معافیت‌های بیمه‌ای بنیاد شهید برای جذب ایثارگران در بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: هر بنگاه اقتصادی که نسبت به استخدام ایثارگران و فرزندان شهدا اقدام کند تا یکسال یک‌سوم حقوق آنان را پرداخت می‌کنیم و از معافیت‌های بیمه نیز برخوردار خواهند شد.

وی به ترغیب و تشویق متقاضیان شاهد و ایثارگر برای مهارت افزایی با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متقاضی شغل کمبود مهارت است که اگر متقاضی با کسب اطلاع و آموزش و توانمندسازی فردی متوجه شود که می‌تواند با سرمایه اندکی صاحب شغل و حرفه و در بعضی موارد کارآفرینی شود قطعاً استقبال خوبی از خوداشتغالی و کارآفرینی می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان