ماهان شبکه ایرانیان

کاهش نور آبی نمایشگر در ویندوز ۱۰ را با اپلیکیشن «f.lux» تجربه کنید

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، مایکروسافت در بروز رسانی Creators ویندوز ۱۰ قابلیتی را به نام «نور شب» یا «Night Light» را ارائه کرد که طبق ادعاهای شنیده شده، می تواند به خوابی آسوده تر در شب منجر شود.

کاهش نور آبی نمایشگر در ویندوز 10 را با اپلیکیشن «f.lux» تجربه کنید

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، مایکروسافت در بروز رسانی Creators ویندوز 10 قابلیتی را به نام «نور شب» یا «Night Light» را ارائه کرد که طبق ادعاهای شنیده شده، می تواند به خوابی آسوده تر در شب منجر شود.

ویژگی مذکور تقریباً به صورت بدون نقص عمل می کند اما تنها مشکلش این است که در عوض کاهش تدریجی نور آبی ساطع شده از نمایشگر دستگاه مجهز به سیستم عامل ویندوز 10، به صورت آنی این کار را انجام می دهد که برای برخی کاربران ناخوشایاند است.

افزایش میزان گرمی رنگ های نمایشگر در اپلیکیشن «f.lux» به صورت تدریجی صورت می گیرد

اما هم اکنون اپلیکیشنی با نام «f.lux» در ویندوز استور قرار گرفته و اخیراً به گزینه ای بسیار مناسب برای جایگزینی با «Night Light» مایکروسافت تبدیل شده است. دلیل آن هم به مشکل بیان شده در خلال استفاده از «نور شب» مایکروسافت باز می گردد، چرا که «f.lux» افزایش میزان گرمی رنگ های نمایشگر را به صورت تدریجی در طول زمان به ارمغان می آورد.

علاوه بر آن باید گفت «f.lux» قادر است با تسکبار ویندوز 10 هم یکپارچه شده و امکان کنترل سریع تنظیمات و فعالسازی/غیر فعالسازی برای یک ساعت را در اختیار کاربر قرار دهد.

گفتنی است اپلیکیشن کارآمد «f.lux» را می توانید هم اکنون از طریق ویندوز استور دریافت و نصب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان