مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰ معرفی شد؛ چیپست ۵G برای گوشی‌های میان‌رده

مدیاتک از چیپست موبایل دیمنسیتی ۷۲۰ رونمایی کرد. این محصول از شبکه ۵G پشتیبانی کرده و برای گوشی‌های میان رده تولید شده است.

مدیاتک دیمنسیتی 720 معرفی شد؛ چیپست 5G برای گوشی‌های میان‌رده

مدیاتک از چیپست موبایل دیمنسیتی 720 رونمایی کرد. این محصول از شبکه 5G پشتیبانی کرده و برای گوشی‌های میان رده تولید شده است.

دیمنسیتی 720 که اولین عضو سری دیمنسیتی 700 به شمار می‌رود، بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و از پردازنده هشت هسته‌ای (شامل دو هسته Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 برخوردار است. از این چیپست می‌توان در کنار رم LPDRR4X تا حداکثر کلاک 2133 مگاهرتز و حافظه داخلی با استاندارد UFS 2.2 استفاده کرد.

چیپست یاد شده از شبکه 5G (استاندارد زیر 6 گیگاهرتز) پشتیبانی می‌کند. شبکه 5G انرژی بیشتری مصرف می‌کند به همین دلیل فناوری UltraSave به کار رفته در این چیپست تا حدودی به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه مدیاتک دیمنسیتی 720 می‌توان به پشتیبانی آن از نمایشگرهای 90 هرتز با رزولوشن +FHD، وای فای 5، استاندارد +HDR10، بلوتوث 5.1، پشتیبانی از APU برای وظایف مبتنی بر یادگیری ماشینی، یک دوربین 64 مگاپیکسلی یا دو دوربین 20 و 16 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 4K اشاره کرد.

مدیاتک می‌گوید اولین گوشی‌های مجهز به چیپست دیمنسیتی 720 «ماه‌های آینده» به بازار عرضه می‌شوند.

پیش بینی می‌شود این چیپست قیمت گوشی‌های اقتصادی و میان رده 5G را پایین تر بیاورد. برای نمونه ردمی 10X (مدل 5G) با چیپست دیمنسیتی 820، نمایشگر 6.57 اینچی AMOLED و رم 6 گیگابایتی با شروع قیمت 280 دلار به بازار عرضه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان