آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا: بایدها و نبایدها

چشم‌ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید. اگر شما به هر طریقی با ویروس در تماس هستید، با دست زدن به صورت خود، به ویروس کمک خواهید کرد تا راحت‌تر وارد بدنتان شود.

آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا: بایدها و نبایدها

مقامات بهداشت عمومی از مردم خواسته‌اند تا برای ویروس جدید کرونا که با نام COVID-19 نیز شناخته می‌شود، خود را آماده –  نه وحشت زده – کنند. این خواسته‌ها به فوریت‌های پزشکی اضافه شده است زیرا موارد ابتلا به این ویروس در کشورهای خارج از چین رو به افزایش است. در اینجا، آنچه که برای محافظت از خود باید بدانید، به شما گفته خواهد شد:

باید و نبایدها برای همه افراد

  • قبل از پختن یا خوردن غذا
  • بعد از دستشویی رفتن
  • بعد از فین کردن،سرفه یا عطسه، دست‌های خود را به مدت حداقل 20 ثانیه، چند بار در روز بشویید. از صابون و آب یا یک ضدعفونی کننده دست با حداقل 60% الکل استفاده کنید:

چشم‌ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید. اگر شما به هر طریقی با ویروس در تماس هستید، با دست زدن به صورت خود، به ویروس کمک خواهید کرد تا راحت‌تر وارد بدنتان شود.

علایم ابتلا به ویروس را بدانید که شبیه به آنفولانزا است:

  • تب
  • سرفه
  • تنگی نفس

بیشتر موارد با آبریزش بینی شروع نمی‌شود.

احتیاجی به زدن ماسک نیست، مگر اینکه بیمار باشید.

ماسک‌ها در محافظت از دیگران از ابتلا به ویروس محافظت می‌کنند، اما پوشیدن آن هنگامی که سالم هستید، اثربخش نخواهد بود. تقاضا آنقدر زیاد است که کمبود ماسک در سراسر جهان آغاز شده است. ماسک‌ها را برای افرادی بگذارید که واقعاً به آن احتیاج دارند، مانند افراد بیمار و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی.

 اقدامات احتیاطی اضافی را در نظر بگیرید و اگر بیش از 60 سال سن دارید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، از مکان‌های عمومی دور بمانید چرا که در این شرایط خطر ابتلا به این بیماری بالا می‌رود. از همین حالا توجه داشته باشید که، گروه‌های پرخطر به نظر می‌رسد سالمندان و افرادی باشند که دارای شرایطی مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت هستند.

اگر تب داشتید سفر نکنید. اگر هنگام سفر مریض شدید، سریعاً با یک متخصص بهداشت تماس بگیرید.

در سفر به کشورهای آلوده تجدید نظر کنید. در حال حاضر، CDC توصیه می‌کند که همه سفرهای غیر ضروری به چین و کره جنوبی را کنسل کنید. آژانس برای افرادی که در گروه با ریسک بالاتر قرار دارند – سالمندان و افرادی که دارای شرایط موجود هستند – پیشنهاد می‌کند که سفرهای غیرضروری به ایتالیا، ژاپن و ایران را به تعویق بیندازید.

اگر فردی بیمار شد و نیاز به قرنطینه داشت، از تأمین تدارکات در خانه اطمینان حاصل کنید. این تدارکات شامل داروهای تجویزی برای هر کسی در خانواده، دیگر لوازم سلامتی از قبیل مسکن‌ها، و ضد عفونی کننده‌ها برای تمیز کردن سطوح خانه است. مطالعات نشان می‌دهد که کورونا ویروس‌ها می‌توانند برای چند ساعت تا چند روز روی سطوح زنده بمانند. سطوح را مرتباً با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید تا ویروس از بین برود.

در حالی که COVID-19 هنوز به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام نشده است، یک وب سایت دولتی همچنین پیشنهاد می‌کند که در صورت همه گیر شدن، در خانه به مدت 2 هفته مواد غذایی و آب نگه دارید.

اگر احساس خوبی ندارید:

اگر شما تب، سرفه، و یک تنفس دشوار دارید، به دنبال کمک‌های اولیه باشید. بهتر است قبل از رفتن به کلینیک، با پزشک خود تماس داشته باشید تا از بیماری خود مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که بیماری را به دیگران انتقال ندهید.

به جز دیدن دکتر خود، آن هم پس از تماس تلفنی، بیرون نروید. اگر مجبور هستید بیرون بروید، از سوار شدن وسایل حمل و نقل عمومی، مانند مترو، اتوبوس و تاکسی خودداری کنید.

هنگام عطسه یا سرفه از آرنج خود یا یک دستمال استفاده کنید، سپس دستمال را بلافاصله دور بیاندازید. شما باید اینکار را چه مشکوک به کرونا باشید یا یک سرماخوردگی ساده داشته باشید، انجام دهید.

اگر مشکوک هستید که به این ویروس مبتلا شده‌اید، سعی کنید از خانواده و یا حیوانات خانگی خود دور بمانید. برای محافظت از افراد خانواده، غذا خوردن و خوابیدنتان جدا از آنها باشد. سعی کنید بیشتر در اتاق خود بمانید و در صورت امکان از یک دستشویی جداگانه استفاده کنید. همچنین کارشناسان می‌گویند که هنوز مطمئن نیستند آیا حیوانات خانگی می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند یا خیر.

اگر فکر می‌کنید مبتلا به ویروس هستید، هنگام مواجهه با دیگران ماسک بزنید. اگر شما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنید، خود ماسک به تنهایی می‌تواند یک منبع ویروس باشد. سازمان بهداشت جهانی فیلم‌هایی در مورد زمان و چگونگی استفاده از ماسک را در اختیار مردم قرار داده است.

سراغ آنتی بیوتیک‌ها نروید چرا که آنتی بیوتیک‌ها فقط بر روی بیماری‌های ناشی از باکتری‌ها کار می‌کنند، در صورتی که کرونا یک ویروس است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان