ماهان شبکه ایرانیان

شگفتی‌های ویژن اس، ماشین الکتریکی سونی

کنی‌چیرو یوشیدا، مدیر سونی هنگام رونمایی ماشین گفت: همان طور که تلفن همراه هوشمند تاثیرگذارترین فن‌آوری دهه گذشته بود، حمل‌ونقل مهم‌ترین فن‌آوری آینده خواهد بود.

شگفتی‌های
ماشین سونی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس رونمایی شد

از واک‌من تا خودرو
سونی با رونمایی از یک ماشین الکتریکی، حاضران در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس را شگفت‌زده کرد.

سونی می‌خواهد حضور پررنگ‌تری در آینده صنعت خودرو داشته باشد. قصد شرکت سونی از ساخت این ماشین که "ویژن اس" نامیده شده، نمایش فن‌آوری‌هایی است که سونی درنظر دارد به زودی به بازار عرضه کند.

کنی‌چیرو یوشیدا، مدیر سونی هنگام رونمایی ماشین گفت: همان طور که تلفن همراه هوشمند تاثیرگذارترین فن‌آوری دهه گذشته بود، حمل‌ونقل مهم‌ترین فن‌آوری آینده خواهد بود.

شگفتی‌های
سرتاسر داشبورد نمایشگر لمسی بزرگی است که راننده می‌تواند اطلاعات مورد نیازش را به سلیقه خود در آن نمایش دهد

ماشین با همکاری شرکت‌های دیگری از جمله بوش، کنتینانتال و شرکت قطعه‌سازی ماگنا ساخته شده است. ویژن اس دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 268 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4/8 ثانیه و حداکثر سرعتش 240 کیلومتر در ساعت است.

اما مهم‌تر از توانایی‌های فنی، فن‌آوری‌های ایمنی و سیستم صوتی و تفریحی است که در ماشین نمایش داده شده است. سرتاسر داشبورد با نمایشگر‌هایی لمسی با وضوح بالا پوشانده شده است.

شگفتی‌های بلندگو‌ها در صندلی و پشت سر راننده نصب شده است

امکانات ماشین از طریق اینترنت پرسرعت به‌روز می‌شود. سیستم عامل ماشین هوشمند است و با توجه به عادت راننده، بخش‌های مختلف ماشین را تنظیم می‌کند. مثلا ماشین می‌داند که راننده پیش از سوار شدن چه آهنگی گوش می‌کند و به محض نشستن در ماشین ادامه موسیقی از بلندگو‌ها پخش می‌شود. سونی با ارائه این امکانات می‌خواهد تجربه‌ای متفاوت برای سرنشینان فراهم کرده و از این طریق خود را از رقیبانش متمایز کند.

سیستم صوتی ماشین هم منحصر به فرد است. بلندگو‌ها روی هر صندلی در پشت سر سرنشین نصب شده و سونی می‌گوید صدایی 360 درجه تولید می‌کند که اختراع جدید سونی است و موسیقی را با کیفیتی بهتر از سیستم استریو به گوش می‌رساند.
 
شگفتی‌های
سونی می‌گوید قصد تولید انبوه ماشین را ندارد

ویژن اس همچنین به 33 حس‌گر و رادار لیزری مجهز است که به گفته سونی با مشاهده پیرامون ماشین، سطح تازه‌ای از ایمنی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. حس‌گر‌هایی که در اتاق نصب شده با تشخیص راننده، صندلی‌ها و دیگر امکانات را به تناسب تغییر می‌دهد.

سونی تاکید کرده که قصدی برای تولید انبوه این ماشین ندارد و از ویژن اس تنها همین یک دستگاه ساخته شده است. اما ماشین تقریبا برای تولید آماده است و همین سبب گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برنامه‌های آینده سونی شده است. این شرکت همچنین اعلام کرده به زودی آزمایش فن‌آوری‌های خودران را آغاز خواهد کرد.

یکی‌شدن انسان و ماشین
 
شگفتی‌های
کانسپت جدید مرسدس-بنز با الهام از فیلم آواتار ساخته شده است

مرسدس-بنز در نمایشگاه امسال محصولات الکترونیکی، ایده خود از حمل و نقل را نه برای سال‌های آینده بلکه برای چند دهه دورتر نمایش داد.

کانسپت "ویژن AVTR" با الهام از موجوداتی به نام ناوی ساخته شده که در فیلم علمی-تخیلی آواتار در سیاره‌ای به نام پاندورا زندگی می‌کردند.

مرسدس-بنز با مطالعه یکی بودن و همگرایی این موجودات با طبیعتی که در آن زندگی می‌کردند، ایده‌ای کاملا تازه از ارتباط انسان و ماشین مطرح کرده که می‌گوید در آن ماشین تا حد زیادی به یک موجود زنده شبیه است.

شگفتی‌های
ماشین با قراردادن دست راننده بر روی کنسول وسط بیدار می‌شود

ویژن AVTR با همکاری همان استودیویی ساخته شده که فیلم آواتار را ساخته و در حال ساخت قسمت تازه‌ای از این فیلم است.

راننده با قرار دادن دست خود بر روی کنسول وسط، ماشین را بیدار کرده و با دسته‌ای که از کنسول بیرون می‌آید حرکت ماشین را کنترل می‌کند. ماشین با تشخیص نبض و تنفس با راننده ارتباط برقرار می‌کند. اطلاعات به جای نمایشگر از طریق یک پروژکتور روی کف دست راننده نمایش داده می‌شود و راننده می‌تواند با حرکت دست بخش‌های مختلف را کنترل کند.

شگفتی‌های
اطلاعات و تصاویر از طریق پروژکتور در سراسر جلوی ماشین نمایش داده می‌شود

بنز می‌گوید برخلاف باتری‌های امروزی، در ساخت باتری این کانسپت از مواد کمیاب معدنی استفاده نشده و باتری به طور کامل قابل بازیافت است. توجه به محیط زیست در بخش‌های دیگر ماشین هم دیده می‌شود. چرم مصنوعی صندلی‌ها بدون استفاده از هیچ ماده سمی شیمیایی ساخته می‌شود. چوبی که در تزیین اتاق استفاده شده هم از درختی در اندونزی است که سریع رشد می‌کند و با دست قطع می‌شود.

کانسپت جدید مرسدس-بنز با حضور اولا کالنیوس، مدیر دایملر رونمایی شد. او امسال سخنران اصلی نمایشگاه محصولات الکترونیکی بود.

فیسکر: برداشت دوم
 
شگفتی‌های
فیسکر اوشن از سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد

فیسکر، خودروساز آمریکایی با رونمایی از یک شاسی‌بلند الکتریکی، پیش‌فروش مدل جدیدش را آغاز کرد.

فیسکر اوشن، اولین محصول از سه ماشینی است که فیسکر می‌خواهد بین سال‌های 2022 تا 2027 به بازار عرضه کند. هنریک فیسکر، بنیانگذار کارخانه می‌گوید که در این پنج سال قصد دارد پنج میلیون دستگاه ماشین تولید کند.

هنریک فیسکر، طراح خودروی آمریکایی-دانمارکی، پیش از تاسیس شرکت خود طراح ب‌ام‌و و آستون مارتین بود. او در سال 2008 با ساخت مدل کارما از اولین کسانی بود که یک ماشین الکتریکی به بازار عرضه کرد. اما شرکت او در سال 2012 ورشکست شد و یک قطعه‌ساز بزرگ چینی آنچه از کارخانه مانده بود را خرید و تنها حق استفاده از نام فیسکر برای او باقی ماند.

 
شگفتی‌های
اوشن اولین مدل از سری جدید محصولات فیسکر است

فیسکر دوباره در سال 2014 اعلام کرد که برنامه‌ای برای ساخت مدل‌های جدید دارد. او در سال‌های گذشته به دور از توجه رسانه‌ها، مشغول طراحی محصولات جدیدش بود که قرار است از دو سال دیگر به بازار عرضه شود.

برخلاف کارما که یک ماشین لوکس با قیمتی بیش از صد هزار دلار بود، فیسکر اوشن با قیمتی زیر 40 هزار دلار فروخته می‌شود. فیسکر همچنین می‌گوید بیشتر مایل است تا ماشین را به خریداران کرایه دهد. پس از پایان مدت اجاره، ماشین‌ها تعمیر شده و دوباره با قیمتی کمتر اجاره داده می‌شود. با این ایده فیسکر امیدوار است جریان ثابتی از درآمد برای کارخانه ایجاد کند.

ماشین با این ایده طراحی شده که با گذشت زمان ظاهر آن قدیمی نشود. از جمله امکانات جالب ماشین، باتری خورشیدی است که سراسر سقف را پوشانده و انرژی اضافی برای ماشین ذخیره می‌کند. اطلاعات فنی ماشین هنوز منتشر نشده است. فیسکر تنها اعلام کرده که اوشن با هر بار شارژ بین 402 تا 483 کیلومتر حرکت می‌کند.

شگفتی‌های
مولسان در ده سال گذشته لوکس‌ترین مدل بنتلی بود

بنتلی به زودی تولید لوکس‌ترین سدان خود، مولسان را متوقف خواهد کرد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که با تولید آخرین سری از مولسان، از این به بعد مدل فلایینگ اسپرز لوکس‌ترین سدان بنتلی خواهد بود.

علاقه زیاد بازار به ماشین‌های شاسی‌بلند باعث از رونق افتادن مدل‌های سدان شده و حتی محصولات لوکس مانند بنتلی هم از این روند در امان نیستند.

بنتلی در یازده ماه اول سال 2019 حدود صد دستگاه از مولسان در اروپا فروخت. کل فروش شرکت در سال گذشته بیش از یازده هزار دستگاه بوده است.

بنتلی استفاده از نام مولسان را از دهه هشتاد میلادی آغاز کرد و مدل کنونی را در سال 2010 به بازار عرضه کرد.

از آخرین سری مولسان تنها سی دستگاه ساخته خواهد شد. این سری ویژه به لوکس‌ترین امکانات بنتلی مجهز است و از جمله روی موتور ماشین پلاکی با امضای مدیر کارخانه نصب خواهد شد.

نسل جدید فلایینگ‌اسپرز که قرار است از این پس لوکس‌ترین سدان بنتلی باشد، پاییز به بازار عرضه شد. بنتلی ادعا می‌کند که این مدل با شتاب صفر تا 100 کمتر از 4 ثانیه و حداکثر سرعت 333 کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین سدان جهان است. فلایینگ‌اسپرز به نسبت ارزان‌تر از مهمترین رقیبش مرسدس-مایباخ است و کارخانه انگلیسی امیدوار است مشتری زیادی داشته باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان