بنگاه‌ها به گرانی قیمت مسکن دامن می‌زنند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لازم الاجرا بودن تمامی مصوبات دولت در زمینه کنترل بازار اجاره گفت: تسهیلات ودیعه مسکن به همراه مصوبات مطرح شده در زمینه تعیین سقف افزایش قیمت اجاره از سمت دولت برای کنترل بازار مطرح شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی به همراه نهادهای صنفی موظف به انجام این مصوبات هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، در ارتباط با لزوم تشکیل سامانه‌ای به منظور ثبت گزارش تخلف بنگاه‌های مشاور املاک از مصوبات اعلام شده توسط مردم گفت: متاسفانه بنگاه‌های مشاور املاک در شرایط کنونی به التهاب بازار مسکن دامن می‌زنند و برخورد قاطع با بنگاه‌هایی که از مصوبات جدید تخطی می‌کنند باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

*لزوم برخورد با بنگاه‌های متخلف در زمینه مصوبات دولت

شاکری، با اشاره به روند قانونی برخورد با بنگاه‌های مشاور املاک متخلف گفت: اتحادیه‌های مشاور املاک در سطح کشور موظف به برخورد جدی با بنگاه‌های متخلف هستند و اتحادیه‌هایی که برخورد نکنند، مرتکب کار غیر قانونی شده‌اند.

وی در توضیح اقدامات لازم به منظور اجرای قاطع مصوبات دولت در زمنیه بازار اجاره افزود: هماهنگی با کلیه نهادهای صنفی ذی‌ربط از جمله اتحادیه‌های مشاورین املاک به همراه ایجاد سازوکار به منظور برخورد محکم با بنگاه‌های متخلف باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به فشار تامین مسکن به مردم در شرایط فعلی گفت: در وضعیت کنونی مردم فشار زیادی از سمت حوزه مسکن تحمل می‌کنند. بنابراین وزارت راه و شهرسازی به کمک سایر نهادهای اجرای و قضایی دیگر می‌بایست تمام تلاش خود را در جهت کم کردن بار سنگین هزینه مسکن از دوش مردم به کار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان