اصلاح اساسنامه و انتخابات فوتبال چه زمانی انجام می‌شود؟

اظهارات سرپرست فدراسیون فوتبال درباره رفع ایرادهای اساسنامه این مجموعه با فیفا، موجب امیدواری فوتبال ایران برای پایان قائله اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شده است.

اصلاح اساسنامه و انتخابات فوتبال چه زمانی انجام می‌شود؟

به گزارش ایسنا، اگر اظهارات اخیر حیدر بهاروند درباره رفع ایرادها با فیفا نهایی شود، فدراسیون فوتبال یک قدم مهم به اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات نزدیک شده و چه بسا بتواند تا اواخر آبان یا اوایل آذر، از بلاتکلیفی موجود خارج شود و به این وضعیت سروسامان بدهد.

قضیه از این قرار است که بعد از هفته های سکوت و بی خبری محض از روند حل ایرادهای موجود میان ایران و فیفا، سرپرست فدراسیون فوتبال از حل شدن ایرادهای مدنظر فیفا به پیش نویس اساسنامه این فدراسیون خبر داده که تقریبا در روزها و هفته های گذشته هیچ گونه اطلاع رسانی در رابطه با این موضوع صورت نگرفت و کسی در جریان روند رسیدگی به موضوع و راهکار فوتبال ایران برا رفع دغدغه های فیفا نبود.

با این حال، اکنون بهاروند می گوید فیفا این هفته پاسخ نهایی را می دهد و آن ها باید سریعا برای برگزاری مجمع عمومی به منظور تایید اساسنامه برنامه ریزی کنند و سپس وارد فاز انتخابات شوند.

* تایید اساسنامه در اواسط شهریور توسط اعضای مجمع

اگر اظهارات بهاروند محقق شود، فدراسیون فوتبال طبق قانون باید 21 روز قبل از موعد برگزاری مجمع با اعضا نامه نگاری خواهد کرد و اساسنامه اصلاحی را برای بررسی و ارائه نظر در اختیار آن ها قرار می دهد تا در روز موعود، با اطلاعات کافی اساسنامه اصلاحی را تایید یا مجددا اصلاح کنند.

با توجه به قرار گرفتن در مقطع کنونی و تایید اساسنامه توسط فیفا ظرف هفته جاری، احتمال برگزاری مجمع در اواسط شهریور بسیار محتمل است و به نظر می رسد تا قبل از شهریور اساسنامه به تایید برسد.

* برگزاری انتخابات بازی با عراق و بحرین

فرآیند انتخابات تاحدودی زمان بر است و فدراسیون فوتبال از زمان اطلاع رسانی تا دریافت مدارک و بررسی صلاحیت ها و فراهم کردن سازو کار انتخابات، نیازمند زمانی در حدود دو ماه است که چنین روزی تقریبا با اواسط یا اواخر آبان همراه می شود که مهم ترین روزهای تیم ملی به جهت بازی با عراق و بحرین در انتخابی جام جهانی به شمار می رود.

با توجه به همین موضوع، به نظر می رسد انتخابات در بازه زمانی اواخر آبان و اوایل آذر برگزار خواهد شد. با این حال همه این احتمالات بستگی به این دارد که فیفا هم مانند بهاروند نسبت به رفع ایرادهای اساسنامه قانع شود یا خیر!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان