جدال «غیابی» مجیدی- قلعه‌نویی؛ شاید برای آینده استقلال

یک دهه فراز و فرود

دنیای اقتصاد : مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال از دیشب با برگزاری چهار بازی آغاز شد و امشب با انجام چهار دیدار دیگر به پایان می‌رسد

رابطه‌ای مدام در نوسان

امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی یکی از عجیب‌ترین روابط تاریخ فوتبال ایران را داشته‌اند؛ رابطه‌ای پرفراز و نشیب و مدام در نوسان. این دو نفر انگار چهره‌های محبوب دو نسل از هواداران استقلال هستند و همین مساله روی مناسبات آنها سایه افکنده است. فرهاد مجیدی مهر 91 در نامه‌ای مشهور شایعه بازگشتش به استقلال قلعه‌نویی را تکذیب کرد. او در مهم‌ترین جمله نامه نوشته بود: «شاگرد مکتب ناصر حجازی هستم و با بی‌اخلاق‌ها کار نمی‌کنم.» پس از آن مشاجرات رسانه‌ای تندی بین او و قلعه‌نویی در گرفت، اما در کمال شگفتی فرهاد 81 روز بعد به استقلال برگشت و نهایتا روز هفتم آبان 92 در آغوش خود قلعه‌نویی از فوتبال خداحافظی کرد! خداحافظی ناگهانی و از پیش اعلام‌نشده فرهاد مجیدی در آخرین دقایق بازی با مس کرمان اتفاق افتاد. گویا امیر به فرهاد گفته بود می‌تواند حتی در مسابقات شهرستان حاضر نباشد و در تمرینات هم به‌طور نامنظم حضور بیابد، اما مجیدی از تصمیمش برنگشت و خداحافظی کرد.

پس از آن وداع ناگهانی، فرهاد بار دیگر به اپوزیسیون قلعه‌نویی تبدیل شد. آخرین بازی عصر قلعه‌نویی در استقلال مربوط به شکست این تیم برابر پرسپولیس در هفته پایانی لیگ چهاردهم و اتمام فصل برای آبی‌ها روی پله ششم جدول رده‌بندی می‌شد. بعد از آن بازی فرهاد مجیدی روز29 اردیبهشت 94 با انتشار مطلبی روی اینستاگرامش به تندی به کادرفنی «بی‌کفایت» استقلال تاخت و مدعی شد به زودی با بازگشت به این تیم، یک عدد و نماد جدید برای آبی‌ها خلق خواهد کرد. در لیگ هجدهم مجیدی مدتی دستیار وینفرد شفر در استقلال شد. در یکی از مهم‌ترین مسابقات این دوران، آبی‌ها روز 23 فروردین 98 در اصفهان با تک گل ثانیه‌های پایانی آیاندا پاتوسی سپاهان را شکست دادند و شانس قهرمانی پیدا کردند. فرهاد مجیدی که قبل از این بازی با قلعه‌نویی دست نداده بود و تصویر به جا مانده از این اتفاق بسیار هم مشهور شد، بعد از بازی عکسی از مشت‌های گره کرده خودش منتشر کرد و خطاب به یک فرد مجهول(!) نوشت: «تا کی می‌خواهید استقلال فقط با شما جام بیاورد؟» این در حالی است که همه به خوبی می‌دانستند منظور او کیست. الان اما رابطه مجیدی و قلعه‌نویی بد نیست. لااقل این ادعای امیر است. سرمربی سپاهان اخیرا در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم، راجع‌به شایعه جانشینی‌اش با مجیدی گفته بود: «من از فرهاد حمایت می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم به او فرصت بدهند. به تازگی جلسه‌ای با مجیدی داشتم و تجاربم را در اختیار او قرار دادم.»

سرنوشت‌ساز برای آینده

حتی اگر همه دنیا هم تکذیب کنند، امیر قلعه‌نویی تا آخرین روز مربیگری‌اش یک گزینه بالقوه برای نشستن روی نیمکت استقلال به شمار می‌آید. این موضوع را خود فرهاد مجیدی بهتر از هر کس دیگری می‌داند. بنابراین بازی امروز و نیز مصاف تکراری بیستم مرداد استقلال و سپاهان در جام حذفی، شاید تاثیر زیادی روی سرنوشت نیمکت استقلال داشته باشد. فرهاد برای ماندن در موقعیت کنونی، باید این دو بازی را در بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان