تقدیر وزیر بهداشت از ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح دیروز با حضور در دفتر وزیر بهداشت ضمن دیدار و گفت‌وگو با وی، به جامعه سلامت خسته نباشید گفت و تعدادی از اقلام و تجهیزات پزشکی تولیدی ضدکرونایی ستاد رابه وزارت بهداشت اهدا کرد. وزیر بهداشت در این دیدار از نقش قابل‌توجه ستاد اجرایی فرمان امام در مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم دیدار با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ضمن تشکر از زحمات مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: از روز نخست نماینده ستاد فرمان اجرایی برادرانه تلاش کرد و این تلاش ادامه دارد که امیدوارم خداوند به عزت آن مجموعه به‌عنوان بازوی اصلی نظام بیفزاید. وزیر بهداشت افزود: ستاد اجرایی گام‌های بزرگی برای توسعه نقاط کمتر برخوردار برداشته و نهضت بزرگی در توسعه زیرساخت آموزشی انجام داده است. در حوزه درمان، کشاورزی و صنعت در این شرایط سخت تحریم گام‌های موثری برداشته شد که امیدوارم طبق سفارش مقام معظم رهبری برای حمایت از محرومان گام‌های موثرتری برداریم. وی عنوان کرد: روزهای اول شیوع کرونا برای ما سخت و نفسگیر بود و عزیزانی که دست ما را درآن روزها گرفتند در یاد ما و تاریخ خواهند ماند، آقای دکتر مخبر از همان ثانیه‌های اول در کنار ما بودند واعلام کردند تمام امکانات ستاداجرایی رابرای مقابله با این ویروس بسیج می‌کنند که این موضوع عامل دلگرمی ما بود و سپاسگزاری ویژه داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ستاد اجرایی برای تولید اقلام پزشکی گفت: اینکه در کشور توانستیم در کمتر از یک ماه از وارد‌کننده تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی به تولید‌کننده و صادر‌کننده تبدیل شویم، از دستاوردهای مهم کشور بود که یکی از اضلاع خلق این حماسه مهم ستاد اجرایی فرمان امام بود. نمکی خاطرنشان کرد: در فاز اول با بسیج ملی امکانات از طریق سامانه 4030 که از خدمات بزرگ ستاد اجرایی است، توانستیم آمار مرگ‌ومیر را به نزدیک 30 نفر برسانیم که دستاورد بزرگی بود. زحمات ستاد اجرایی برای تولید دارو چشمگیر بود، کرونا ویروس پیچیده‌ای است و ممکن است هر روز تغییرات جدیدی در آن ببینیم، اینکه یک دارو موثر هست و فردا نیست در تمام دنیا این‌گونه است، مهم این است که ملت ما باور کرد که کشور ما توانایی تولید دارو را دارد و ملت در اوج تحریم احساس حقارت نکرد، یک بیمار ما پشت درب بیمارستان نماند، هیچ بیماری به‌دلیل کهولت سن پشت در بیمارستان نماند و هیچ بیمار افغان محروم از درمان نشد. وی افزود: تولید و توزیع داروی رمدسیویر و فاویپیراویر برای مناطق محروم جای تشکر دارد، و اگر در پاییز همراهی آنفلوآنزا با کرونا داشته باشیم ظرفیت تله‌مدیسین ستاد اجرایی فرمان امام به کمک ما خواهد آمد. وزیر بهداشت افزود: یکی از قسمت‌های عمده تلاش برای تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان امروز از هیچ کشور دنیا عقب نیستیم و ملت می‌داند در اوج تحریم محتاج کشورهای خارجی نیستیم، ما به‌جای پرداخت پیش پرداخت به کشورهایی که بلاتکلیفند و نمی‌دانند می‌توانند واکسن را عرضه کنند یا نه، نگاهمان به تولید داخل است و تلاش می‌کنیم با رایزنی با برخی شرکت‌های خارجی زیرساخت‌هایمان را برای اقدامات طولانی‌مدت تقویت کنیم. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری الگوی هوشمندانه و بلندنظرانه را به دنیا نشان داد و درمسائل مختلف اعلام کردند که تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند، سفارشات و حمایت ایشان به نیروهای درمان در راستای مبارزه با کرونا باعث دلگرمی ماست‌‌. وی گفت: کرونا باعث همدلی و وفاق شد و یقینا تمرینی برای مبارزه با سختی‌ها بود که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد مهار بیماری در کشور باشیم. در ادامه این مراسم، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما برای عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما رسیدیم، بیماری کرونا ضایعه بزرگی برای کشور بود که امیدواریم این بلا از جان بشریت رفع شود و شاهد آرامش در کشور باشیم.وی درخصوص حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در مناطق محروم نیز گفت: از نیمه‌شعبان تا امروز 5 میلیون بسته معیشتی و پروتئینی و 2 میلیون بسته مواد بهداشتی توزیع کرده‌ایم. وی ادامه داد: همچنین 8هزار میلیارد تومان‌ با اولویت مشاغل آسیب‌دیده کرونا به اشتغالزایی در کشور تخصیص دادیم و 20 میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب‌دیده به‌صورت قرض‌الحسنه وام پرداخت کردیم، همچنین 18 هزار میلیارد برای بنگاه‌های بزرگ آسیب‌دیده نیز در نظر گرفتیم. درپایان این مراسم محموله شامل 100 دستگاه تی‌وپس، 10هزار داروی رمدسیوریر، 100 هزار کیت مولکولی پی‌سی‌آر، 100 هزار ماسک n95 و 100 هزار گان تولیدشده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت اهدا شد.

وی افزود: به‌عنوان حس وظیفه شرعی و انسانی که خودمان احساس کردیم از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بودیم و این کمک تا روز آخر ادامه دارد، منابع فنی و نیروی انسانی ما نیز در اختیار وزارت بهداشت است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: اولین جلسه ستاد پس از انتخابات برگزار شد، روی بحث تولید تجهیزات متمرکز شدیم، در زمینه تامین تجهیزات پزشکی از خارج از کشور درروزهای نخست نیز موفق بودیم هرچند در برخی مواقع دشمن عهدشکنی کرد اما توجه داشته باشید ستاد اجرایی موفق شد در کمتر از 24 روز کارخانه تولید ماسک را راه‌اندازی کند و تاکنون نزدیک به صد میلیون ماسک تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم. وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا با حمایت ستاد، کارخانه‌‌ای در کردستان خط تولید خود را تغییر داد و هفته‌ای 2500 لباس پزشکی و گان را تولید کرد، روزانه 250 هزار لیتر مواد ضد عفونی تولید می‌کنیم، بخش زیادی از کیت تشخیص مورد نیاز را تولید کردیم. مخبر گفت: در حوزه تولید ونتیلاتور نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد و توانستیم این دستگاه حیاتی برای بیماران تنفسی را تولید کنیم، در حوزه تولید دستگاه اکسیژن‌ساز نیز موفق شدیم به دانش بومی تولید آن دست یابیم و بخشی از نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم، در زمینه تولید دارو تلاش کردیم قدم به قدم نیاز کشور را برطرف کنیم، امروز توانایی تولید هر داروی مورد نیاز مقابله با کرونا را داریم و در زمینه تولید داروی رمدسیور نیز گام خوبی برداشته شد و امروز 10هزار عدد از این داروی تحریمی که قیمت آن در بازار سیاه به 50 میلیون رسیده بود، را به وزارت بهداشت اهدا می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: با کمک متخصصان 24 بیمار از طریق سلول درمانی بهبود یافتند و در زمینه استفاده از روش پلاسما درمانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده، از همان روزهای اول تاکید کردیم در بحث واکسن نباید از هیچ کشوری عقب بمانیم، از شش مسیر تولید واکسن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه از دو مسیر تست‌های حیوانی با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم در حوزه تست انسانی نیز نتایج خوبی بگیریم.

وی افزود: تولید و تامین داروهای بیماران کرونایی، ساخت کارخانه با ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون ماسک در روز بخشی از خدمات ستاد اجرایی در این چندماه بوده است.  رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: راه‌اندازی سامانه 4030 و تله مدیسین و ارائه خدمات رایگان به مردم از دیگر اقدامات ما بوده، ماهانه حدود 3 میلیارد تومان هزینه سامانه 4030 است و بیش از 2هزار نیروی جهادی در این سامانه فعال هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان