مخبر خبر داد:

توزیع یک میلیون نوشت افزار ایرانی میان دانش آموزان مناطق محروم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از توزیع یک میلیون نوشت افزار ایرانی به دانش آموزان مناطق محروم خبر داد.

توزیع یک میلیون نوشت افزار ایرانی میان دانش آموزان مناطق محروم

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پویش مشق احسان اظهار کرد: هرسال مشق احسان با توزیع لوازم التحریر ایرانی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه امسال یک میلیون بسته لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود که ارزش هر بسته 150 هزار تومان برآورد شده است، گفت: 150 میلیارد تومان برای مشق احسان امسال هزینه شده است.

مخبر با بیان اینکه یکی از کار‌های اصلی ستاد اجرایی کمک به توزیع عادلانه خدمات آموزشی در کشور است، گفت: نزدیک به 40 هزار مسکن محرومین ساخته شده و 50 هزار مسکن در حال ساخت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه عمده فعالیت‌های ستاد در جهت مسائل بهداشتی و درمانی در راستای عدالت توزیع خدمات است، افزود: در راستای عدالت آموزشی عمده فعالیت ستاد در زمینه مدرسه سازی است که تا کنون 1300 مدرسه تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

مخبر گفت: تا پایان سال 200 مدرسه دیگر نیز تحویل وزارت آموزش و پرورش داده می‌شود.

او با بیان اینکه متعهد شدیم 2 هزار مدرسه را تا پایان سال 1400 در 31 استان کشور بسازیم و زمانی که این تعداد ساخته شود تعهد ساخت هزار مدرسه جدید بسته خواهد شد، ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا امسال فضای آموزشی به سمت نرم افزار و فضای مجازی وارد شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه گروه‌های جهادی وابسته به ستاد نرم افزار‌هایی را ساخته اند که درحال حاضر به 100 هزار دانش آموز در مناطق محروم آموزش می‌دهند، افزود: درحال حاضر وجود تبلت در شرایطی قرار گرفته است که اگر دانش آموزی نداشته باشد از تحصیل باز می‌ماند.

مخبر ادامه داد: تبلت برای دانش آموزان هم تهدید است هم فرصت، چرا که زمانی که تبلت در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد مشخص نیست چطور از آن استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه خوشبختانه با تشکیل انارستان تبلت‌هایی تولید شد که قابلیت کنترل آن توسط والدین و مسئولین ذی ربط وجود دارد، گفت: این تبلت‌ها با یک سوم قیمت تبلت‌های معمولی عرضه می‌شود و کیفیت بالاتری نیز دارد.

مخبر افزود: 15 هزار تبلت به 150 مدرسه‌ای که ظرف 2 الی 3 هفته آینده تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود، اهدا شود.

او با بیان اینکه 5 هزار گروه جهادی در سراسر کشور با نزدیک به 30 هزار قرارگاه توزیع بسته‌های نوشت افزار را بر عهده دارد، گفت: در قبال توزیع این اقلام هیچ خیریه و فردی حق گرفتن وجه ندارد.

او تصریح کرد: صد درصد بسته‌های نوشت افزار ایرانی هستند و توزیع این اقلام باعث شده است 100 کارگاه کوچک که تعطیل شده بود احیا شود و 30 کارگاه جدید نیز راه اندازی شد.

او با بیان اینکه 2 هزار شغل در این روند ایجاد شده که 1200 مورد آن احیای شغل بود، گفت: 800 شغل جدید در این راستا ایجاد شده است.

مخبر ادامه داد: در راستای احیا و ایجاد مشاغل جدید 21 میلیارد تومان ستاد اجرایی سرمایه گذاری کرده است.

او  گفت: در اولین فرصت واکسن کرونا تولید خواهد شد.

مخبر ادامه داد: کمک‌های مومنانه را با دستور مقام معظم رهبری آغاز کردیم و هر 45 روز یکبار توزیع اقلام خوراکی در استان‌ها انجام می‌شود و در حال حاضر 4 میلیون بسته پروتئینی در حال توزیع است.

او با بیان اینکه تاکنون 5 میلیون بسته پروتئینی در کل کشور توزیع شده است، ادامه داد: تا پایان کرونا ما در کنار مردم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

تأمین فوری تجهیزات آموزش فضای مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان