اعتراف شهردار تهران به کج سلیقگی در ماجرای کیک تولد بهشت زهرا (س)

حناچی پس از گذشت دو هفته از ماجرای کیک تولد بهشت زهرا (س)، اعتراف به کج سلیقگی کرد.

اعتراف شهردار تهران به کج سلیقگی در ماجرای کیک تولد بهشت زهرا (س)

اعتراف شهردار تهران به کج سلیقگی در ماجرای کیک بهشت زهرا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان، دو هفته پیش در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا (س)، شهردار تهران اقدام به بریدن کیک کرد.

از آنجایی که بریدن کیک بیشتر در مراسم جشن تولد مرسوم است و این مراسم هم برای پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا (س) برگزار شده بود، لذا این اقدام با عنوان «جشن تولد پنجاه سالگی بهشت زهرا (س)» بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها پیدا کرد و اعتراض بسیاری از هموطنان را برانگیخت و در نهایت در طول 24 ساعت سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با انتشار یک ویدئو نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: این مراسم جشن تولد بهشت زهرا (س) نبوده و در این مراسم به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا (س) از کارگران و مرده شوران تقدیر کردیم.

ادعای خال در حالی مطرح شد که از آن روز تا حالا حتی یک قاب عکس هم از صحنه تقدیر از کارگران و مرده شوران بهشت زهرا (س) منتشر نشده است و عجیب‌تر آن که مرکز ارتباطات شهرداری تهران برای کمک به پوشش خبری قوی و سریع اخبار رویداد‌های شهرداری تهران همزمان با عید نوروز ده‌ها موبایل 17 میلیون تومانی را خریداری کرد تا اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و سوال اینجاست که اگر این موبایل‌ها در مراسمی که عکس کیک بریدن شهردار منتشر شده، نتوانسته‌اند یک عکس از صحنه تقدیر مرده شوران بهشت زهرا (س) بگیرند، پس به چه درد می‌خورند؟ و آیا اساسا تقدیری از کارگران و مرده شوران بهشت زهرا (س) که گفته شده در قرنطینه بودند، صورت گرفته است؟

چند روز بعد از انتشار این ویدئو، حناچی شهردار تهران در برنامه تلویزیونی فرمول یک حاضر شد و به جای اینکه از راه به خطا رفته خود برگردد، ترجیح داد این موضوع را به گردن کسی بیندازد که برای اولین بار به جای واژه «تأسیس» از «تولد» استفاده کرد و همین کلمه مبنای قضاوت‌ها و اعتراضات بعدی قرار گرفت.

پرسش اصلی از آقای حناچی که دستی هم بر شعر و ادب دارد، این است که آیا فکر می‌کنید اگر به جای «پنجاهمین سالگرد تولد بهشت زهرا (س)» گفته می‌شد «پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا (س)»، آن وقت مورد مواخذه افکار عمومی قرار نمی‌گرفتید؟ آیا افکار عمومی به شما نمی‌خندید که برای پدیده‌ای که کارکرد آن مربوط به مرگ و فنا است، مراسم سالگرد تأسیس گرفته‌اید که از لحاظ لغوی با تولد هم معناست.

ظاهرا این سخنان حناچی نتوانست افکار عمومی را اقناع کند که او امروز بار دیگر در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و با پرداختن به این موضوع اعتراف به کج سلیقگی در نحوه برگزاری این مراسم و بریدن کیک کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه فضای مجازی خیلی بی رحم است، اظهار کرد: این مراسم برای پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا (س) بود که به این مناسبت از کسانی که در این شرایط، به خاطر کرونا فعالیتشان دو برابر شده بود خواستیم تقدیر کنیم.

او افزود: این افراد به خاطر نوع کارشان در قرنطینه به سر می‌بردند و وظیفه ما بود که از آن‌ها قدردانی کنیم و همین اتفاق هم افتاد.

شهردار تهران با بیان اینکه قبلا از کرونا قرار بود این مراسم گسترده‌تر برقرار شود، گفت: اما با شیوع کرونا این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد.

حناچی تأکید کرد: قبول دارم که بریدن کیک برای این طور مراسم‌ها کج سلیقگی است و من هم قرار نبود که این کار را انجام دهم و این اتفاق خیلی آنی رخ داد، لذا مراسم جشن تولد نبود و برای تقدیر از کارگران بهشت زهرا (س) بود.

فیلم اعتراف شهردار تهران به کج سلیقگی

اعتراف حناچی به کج سلیقی در این اقدام می‌تواند نوید بخش آمادگی مدیریت شهری در پذیرفتن اشتباهاتش باشد، اما به شرطی که در زمان خودش انجام شده باشد، نه زمانی که راهی جز اعتراف نیست و افکار عمومی از توضیحات قبلی اقناع نشده‌اند. این اعتراف دیرهنگام یادآور ضرب المثل «روغن ریخته را نذر امامزده کرده» است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان