وزیر نفت: صنعت پتروشیمی نخستین تامین‌کننده ارز در سامانه نیما است

خبرگزاری فارس: و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از 3 طرح صنعت پتروشیمی از سوی رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: امروز دو طرح متانول و یک طرح فناورانه تولید کاتالیست به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاء‌الله تا پایان سال 13 طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود که 25 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می‌افزاید.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین وظیفه صنعت پتروشیمی جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره صنعت نفت و گاز است. صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از 5 میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تامین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

زنگنه افزود: از سال 92 تا پایان سال 98 تعداد 18 طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری 27 طرح تا سال 1400 و با سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری ارزش محصولات پتروشیمی به 25 میلیارد دلار می‌رسد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: تولید پتروشیمی تا پایان این دولت نسبت به ابتدای دولت 2 برابر و با ریل‌گذاری که انجام شده است تا پایان سال 1404 به میزان 3 برابر می‌شود. حجم سرمایه گذاری در 3 طرح پتروشیمی که امروز افتتاح می‌شود حدود 1.6 میلیارد دلار است که 4 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان