Essenza SCV۱۲ ؛ جدیدترین ابرخودرو لامبورگینی با قیمت ۳ میلیون یورو و پارکینگ اختصاصی

لامبورگینی از جدیدترین ابرخودرو خود با قیمت ۲٫۷ میلیون پوند رونمایی کرده است. گفته می شود که تنها ۴۰ دستگاه از لامبورگینی Essenza SCV۱۲ تولید شده که با موتور V۱۲ شش و نیم لیتری خود بیش از ۸۲۰ اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد و از یک شاسی فیبرکربنی سود می برد که وزن خودرو را برای سرعت های بسیار بالا کاهش می دهد

Essenza SCV12 ؛ جدیدترین ابرخودرو لامبورگینی با قیمت 3 میلیون یورو و پارکینگ اختصاصی

لامبورگینی از جدیدترین ابرخودرو خود با قیمت 2٫7 میلیون پوند رونمایی کرده است. گفته می شود که تنها 40 دستگاه از لامبورگینی Essenza SCV12 تولید شده که با موتور V12 شش و نیم لیتری خود بیش از 820 اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد و از یک شاسی فیبرکربنی سود می برد که وزن خودرو را برای سرعت های بسیار بالا کاهش می دهد. نکته جالب این که نمی توان با این خودرو در جاده های شهری و برون شهری معمول رانندگی کرده و حتی اجازه نخواهید داشت که در پارکینگ خانه خود نیز آن را داشته باشید. همانطور که گفته شد قیمت این خودرو  2٫7 میلیون پوند یا 3 میلیون یورو تعیین شده و می توان آن را جانشین DIablo GTR افسانه ای دانست که حدود 20 سال پیش معرفی شد.

لامبورگینی Essenza SCV12

لامبورگینی Essenza SCV12

لامبورگینی Essenza SCV12

لامبورگینی Essenza SCV12

لامبورگینی Essenza SCV12

این خودرو دارای درهای بزرگی است که مانند بال باز می شوند. همانطور که نام آن نشان می دهد، لامبورگینی Essenza SCV12 دارای موتور قدرتمند V12 است اما هنوز میزان شتاب و نهایت سرعت آن تعیین نشده است. با این وجود می توان گفت که ابرخودرو جدید لامبورگینی تنها در عرض 2٫8 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. به دلیل همین سرعت بالاست که لامبورگینی اعلام کرده هیچ دارنده این خودرو گرانقیمت و سریع حق ندارد در جاده های عمومی با آن بتازد. بدین ترتیب لامبورگینی Essenza SCV12 تنها برای پیست های مخصوص طراحی و ساخته شده است. همانطور که گفته شد، مالکان حق بردن این خودرو به پارکینگ خانه خود را نیز نداشته و کمپانی لامبورگینی مکانی خاص در شهر سنت آگاتا در بولونیا را برای نگهداری از هر یک از این خودروها در نظر گرفته است.

هر کدام از 40 دستگاهی که از این خودرو ساخته می شود دارای گاراژ اختصاصی خود خواهد بود که به دوربین مجهز است. مالکان خودرو با استفاده از اپلیکیشنی خاص امکان دسترسی به این دوربین را داشته و می توانند کوچکترین تغییری در وضعیت خودروی خود را از طریق تلفن هوشمند خود یا دیگر دستگاه های دیجیتال مشاهده کنند. خودرو لامبورگینی Essenza SCV12 دارای یک ساختار چمچه ای شکل در سقف خود است که هوای اضافی را به سمت موتور هدایت می کند تا کارکرد و در ادامه سرعت بیشتری داشته باشد. گیربکس این خودرو گرانقیمت از نوع شش دنده ای بوده و شاسی آن نیز از فیبر کربن بسیار سبک و مستحکم ساخته شده است. بخش زیادی از بدنه خودرو نیز از مواد کامپوزیتی قالبی ساخته شده است.

لامبورگینی Essenza SCV12

از آنجایی که این خودرو مخصوص پیست مسابقه بوده، فضای داخلی آن نیز شبیه یک خودرو مسابقه ای بوده و فرمان آن نیز به شکل خودروهای مسابقه ای فرمول یک ساخته شده است با یک پنل کنترل بسیار پیشرفته در کنسول مرکزی که هرگونه تغییری در وضعیت خودرو را برای راننده ممکن خواهد ساخت. این خودرو حتی شیشه، سیستم تهویه و دستگیره در نیز نداشته و برای کاهش وزن خیلی از آپشن های مجلل داخلی حذف شده اند. به جای شیشه از صفحات پلی کربناتی سبک استفاده شده و برای خارج شدن از خودرو، راننده باید یک دستگیره پارچه ای را بکشند تا درهای خودرو به سمت بالا باز شوند.

بیشتر بخوانید: الکس هیرشی؛ اینفلوئنسر اینستاگرامی با درآمد میلیون دلاری از بررسی خودروهای لوکس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان