واکنش عقبایی به راه‌اندازی بورس مسکن: آقایان می‌خواهند اسم خود را در گینس ثبت کنند!

خبرگزاری تسنیم: حسام عقبایید رخصوص برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی بورس مسکن، اظهار کرد: مسکن یک کالای ناهمگن است و قابل عرضه در بورس نیست. گندم در همه دنیا گندم است، قیر، طلا، بنزین، نفت و ... هم همین‌گونه است. کالای همگن است که در بورس قابل عرضه است. این ایراد اول است.

وی با اشاره به این‌که ایراد دوم این است که در هیچ جای دنیا چیزی به نام بورس مسکن نداریم، ادامه داد: اقتصادانان کشور آنقدر پیشرفت کرده‌اند که توانسته‌اند تورم را کنترل کنند، مشکلات اقتصادی را رفع کنند و فقط بورس مسکن مانده است. می‌خواهند در دنیا پیشتازی کنند و در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شود که در ایران بورس مسکن برای اولین‌بار راه‌اندازی شده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با طرح این پرسش که بورس مسکن چیست، افزود: پاسخ این سئوال من را نه وزیر داده و نه کس دیگری. وقتی می‌پرسیم می‌گویند بورس مسکن دو بخش دارد؛ یک بخش صندوق‌های اعتباری که مردم در آن سپرده‌گذاری می‌کنند و بخش دوم نیز این است که ما در اتاق‌های شیشه‌ای سفاف می‌خواهیم املاک مازاد و اموال دولتی را بفروشیم.

عقبایی تصریح کرد:، اما این تعریف بورس مسکن نیست و راهکار و روش کار است.

وی با بیان این‌که کسی نمی‌داند بورس مسکن را تعریف کند، اضافه کرد:‌از نظر بنده بورس مسکن تعریفی ندارد، اساسا تعریفی ندارد. این کار غلط است. نکنته بعدی این است که تلاش‌ها در کشور آن بوده که مسکن را به یک کالای مصرفی تبدیل شود. وقتی مسکن را به بورس می‌برید آنرا سرمایه‌ای‌تر می‌کنند.

وی یادآور شد: در واقع با این کار سیاست لیبرال-فئودالیسم را تقویت می‌کنید نه سیاست توجه به مستضعفین و دهک‌های پایین جامعه. بورس مسکن سیاست اقتصاد لیبرال-فئودالی را تقویت می‌کند یا برنامه‌های خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد؟ باید مسکن از بازار سرمایه خارج و به کالای مصرفی تبدیل شود.

وی به مثالی در این رابطه اشاره کرد و گفت: باید اقداماتی انجام شود که وقتی فردی می‌خواهد مسکن بخرید نگاهش مصرفی باشد. مانند نگاه به یک پراید برای یک خانواده متوسط که می‌گوید این یک وسیله مصرفی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان