ماهان شبکه ایرانیان

یکی از معدود پورشه ۹۱۱‌های توربو S ایران، پلاک ملی زیر ۳ ثانیه! + عکس

زمانی که صحبت از سلطان جاده می‌شود، تصویر پورشه ۹۱۱ توربو S در ذهن نقش می‌بندد

زمانی که صحبت از سلطان جاده می‌شود، تصویر پورشه 911 توربو S در ذهن نقش می‌بندد. حدود نیم قرنی است که کمپانی پورشه در دنیا حرف اول و آخر در زمینه عملکرد و بهره‌وری از یک اتومبیل پرشتاب و بی‌رقیب را به واقعیت تبدیل نموده است. می‌توان به جرات گفت، پورشه 911 توربو S، در عرصه صنعت خودرو کم‌نظیر است. تصور می‌شود که کمپانی پورشه، قصدی برای تغییر و مدرنیزه کردن بدنه این اتومبیل ندارد، چرا که پورشه 911 توربو S نسبت به مدل‌های قبل تفاوت چندانی نکرده است. شاید یکی از دلایل آن، منحصربفرد بودن این محصول باشد که با طرحی قدیمی، از موتور فوق‌العاده قوی و بی‌نظیر مطابق استاندارد روز استفاده کرده است. این غول سرعت و قدرت با موتور شش سیلندر 3.8 لیتری باکسر، مجهز به دو توربوشارژر است که قلب پرقدرت این سوپر اسپرت شگفت‌آور را به حرکت در می‌آورد.

پورشه 911 توربو S

پورشه 911 توربو S

این خودرو به علت ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی از گمرک ایران ترخیص نشد و متاسفانه دو سال در گمرک خاک سرد این قانون روی 911 توربو S نشست. اما چندی قبل و بعد از دو سال خواب، سرانجام به تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و با توجه به خاص بودن آن، قیمت میلیاردی را به خود اختصاص داده است. حال خودروبانک خود را به این خودرو رسانده تا از نزدیک با یکی از خاص‌ترین 911 های ایران آشنا شویم.
باید گفت در حال حاضر کمتر خودروی استاندارد تولید انبوهی پیدا می‌شود که بتواند پورشه 911 توربو S را در مسابقات درگ شکست دهد. این خودرو یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای تولید شده تا به امروز است. این مدل که برای نخستین بار در سال 2013 به بازار معرفی شد مجهز به یک موتور شش سیلندر تخت یا فلت است که 3.8 لیتر حجم داشته و به سیستم پرخوران توئین‌توربو مجهز شده است. این موتور با وجود اینکه حجمی یکسان با هیوندای جنسیس کوپه دارد اما در مدل توربو می‌تواند 513 اسب بخار نیرو و 620 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. با این حال مدلی که امروز در مقابل ما قرار دارد مدل توربو S است و قدرت آن حتی بیشتر نیز شده است. مدل توربو S دارای قدرت 552 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر است که این گشتاور عظیم از دور موتور 2100 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد.

دریافت پلاک ملی 911 توربو S

دریافت پلاک ملی 911 توربو S

برای مقایسه بد نیست بدانید که مرسدس‌بنزهای کد 500 گشتاور مشابهی را از موتوری حجیم‌تر که 4.6 لیتر حجم دارد بیرون کشیده‌اند. شتاب صفر تا صد کیلومتر رسمی این خودرو توسط پورشه 3.1 ثانیه عنوان شده است اما تست‌هایی که پس از به بازار آمدن توربو S انجام شده‌اند همگی اعدادی زیر 3 ثانیه را گزارش کرده‌اند، برخی منابع شتاب صفر تا صد این خودرو را 2.9 ثانیه و برخی منابع حتی تا 2.6 ثانیه گزارش داده‌اند. اما دستیابی به چنین شتابی بدون یک سیستم انتقال نیروی کارآمد و توانا میسر نیست. نیروی موتور قدرتمند پورشه 911 توربو S از طریق یک گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ به هر چهارچرخ این خودرو انتقال پیدا می‌کند. حداکثر سرعت 911 توربو S نیز 198 مایل بر ساعت یا 318 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدل‌های جدیدتر این خودرو به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و آیرودینامیک فعال نیز مجهز هستند تا کارایی این خودرو در جاده و پیست مسابقه حتی بیشتر از این باشد.

کابین پورشه 911 توربو S

کابین پورشه 911 توربو S

طول وعرض پورشه 911 توربو S افزایش اندکی یافته، بطوریکه طول آن 4049 میلیمتر و عرض آن درمقایسه با کررا 4، به 1087 میلیمتر رسیده است و فواصل بین دو محور نیز با 10 سانت افزایش، عدد 2045 میلیمتر را نشان می‌دهد. اما بیشتر قطعات بدنه شبیه مدل کررا است. باله‌های عقب و چراغ‌های LED، سپرهای متفاوت، رینگ‌های 20 اینچی و همچنین هواکش‌های جانبی، جزو تفاوت‌های مشخص این خودرو با نسل قبل از آن هستند.
کابین لوکس آن با تجهیزات استاندارد و مدرن تکمیل شده و حس آرامش و امنیت را به سرنشین القا می‌کند. صندلی‌های الکتریکی در 18 جهت قابل تنظیم است. چرمی بی‌نظیر، کاور صندلی‌ها و بدنه داخلی را پوشش داده و بکارگیری فیبرکربن و همچنین آلومینیوم، ارزش و صلابت آن را دو چندان نموده است.
همانطورکه گفتیم این خودرو در بازار ایران بسیار خاص بوده و قیمت بسیار بالایی فعلاً برای آن در نظر گرفته شده است. اکثر 911 های بازار ایران مدل کاررا S هستند که برای شهر خودرویی بسیار قدرتمند محسوب می شوند اما 911 توربو S خودرویی است که نهایت قدرت را به معنای واقعی کلمه، نشان می‌دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان