دفاع نماینده آمریکا در سازمان ملل از قطعنامه ضدایرانی

خبرگزاری فارس: در حالی که قطعنامه آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران با انتقاد و محالفت زیادی در سطح بین‌المللی مواجه شده، نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد پنج‌شنبه به‌وقت تهران تلاش کرد تا از این قطعنامه دفاع کند.

«کلی کرافت» در توییتر نوشت: امروز ایالات متحده قطعنامه‌ای را برای تمدید ممنوعیت موجود در زمینه خرید و فروش تسلیحات متعارف توسط ایران به شورای امنیت ارائه کرد.

وی افزود: «این قطعنامه اقدامی درست و بی‌پرده است که از سوی کشور‌های خاورمیانه که از حمایت رژیم ایران از تروریسم و آشفتگی بیشترین رنج را برده‌اند، تقاضا شده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی‌تواند از این رفتار [ایران]چشم‌پوشی کرده و دسترسی ایران را به تسلیحات پیشرفته آزاد کند.»

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که شکست تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به‌منزله تمسخر مسوولیت شورای امنیت در زمینه گسترش صلح و امنیت جهانی است.

محدودیت‌های تسلیحاتی ایران اواخر مهرماه سال جاری بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت لغو می‌شوند و آمریکا که پیش از این قطعنامه مزبور را نقض کرده در تلاش است که این محدودیت‌ها را تمدید کند.

وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه‌شب مدعی شد که کشورش در تمدید محدودیت‌های مزبور مصمم است.

با این حال، بیشتر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این قطعنامه با شکست مواجه خواهد شد. قطعنامه مزبور منتظر تعیین زمان رای‌گیری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان