ماهان شبکه ایرانیان

۱۱کتابخانه خلاقانه

کتابخانه و اتاق کار: کتاب‌ها هر وضعیتی را بهتر می‌کنند، به ویژه اگر بخواهید یک فضای بزرگ را به چند فضای کوچک‌تر و کاربردی‌تر تقسیم کنید

کتابخانه و اتاق کار: کتاب‌ها هر وضعیتی را بهتر می‌کنند، به ویژه اگر بخواهید یک فضای بزرگ را به چند فضای کوچک‌تر و کاربردی‌تر تقسیم کنید. کتابخانه‌هایی که نقش تقسیم‌کننده‌های فضا را نیز بازی می‌کنند بسیار متنوع هستند و ما در این مطلب یازده نمونه از آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم که برخی از آن‌ها دارای فضای مطالعه پیش‌ساخته در درون خود هستند و برخی دیگر طراحی بسیار ویژه‌ و خلاقانه‌ای دارند.

کتابخانه برج‌مانند طراحی‌شده توسط مارسیا ویزوسو

این کتابخانه فلزی و تاشو دارای فضای کافی برای انواع کتاب با ابعاد مختلف است. از این کتابخانه می‌توان به صورت عمودی و یا افقی به عنوان تقسیم‌کننده فضا استفاده کرد. این کتابخانه که توسط مارسیو ویزوسو طراحی شده است، نه تنها بسیار کاربردی است بلکه کتاب‌ها را تبدیل به یک اثر هنری می‌کند. خود طراح می‌گوید: وقتی می‌توانید جذابیت و کارآیی را در کنار هم داشته باشید، چرا کتاب‌ها را در یک کتابخانه معمولی قرار بدهیم؟

 

کتابخانه‌ای ساده و کارآمد

مکعب‌ها و مکعب مستطیل‌ها به صورت تصادفی در کنار هم قرار گرفته‌اند و تبدیل به یک تقسیم‌کننده فضای بسیار خلاقانه که دارای یک میز تحریر پیش‌ساخته نیز هست شده‌اند.

 

چهارپایه و صندلی مخفی

این کتابخانه و تقسیم‌کننده فضا توسط چارلز تریویلن طراحی شده است که یک صندلی و یک چهارپایه در درون ساختار آن پنهان شده‌اند.

 

کتابخانه و تقسیم‌کننده فضای مورب

تخته‌هایی که در انتهای قفسه‌ها برای ثابت نگه داشتن کتاب‌ها استفاده می‌شد را فراموش کنید. با این کتابخانه منحصربه‌فرد دیگر نیازی به این تخته‌ها ندارید. این قفسه‌های مورب کتاب‌ها را ثابت نگه می‌دارند و با افزایش آن‌ها تعداد قفسه‌ها را می‌توان بیش‌تر کرد.

 

تقسیم‌کننده فضا و کتابخانه الفبایی

شاید قرار دادن کتاب‌ها در درون قفسه‌هایی به شکل حروف C یا O کمی دشوار باشد، اما این کتابخانه و تقسیم‌کننده فضا که توسط طراح فنلاندی، لینکون کایوا طراحی شده است این مسئله را ممکن کرده است. این کتابخانه طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد که با ورقه‌های پلاستیکی فشرده ساخته شده و در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

 

کتابخانه‌ای شبیه برج بابل

این کتابخانه و تقسیم‌کننده چندمنظوره که شبیه برج بابل است دارای قفسه‌های افقی است که می‌توان آن‌ها را با توجه به نیاز و سلیقه فرد به هر صورتی چید و علاوه بر کتاب، وسایل دیگری نیز می‌توان در آن قرار داد.

 

سیستم چندبخشی طراحی‌شده توسط موتو

به کتابخانه‌ای کاربردی‌تر نیاز دارید؟ این سیستم که توسط موتو طراحی شده دارای قفسه‌های منفرد در سه اندازه متمایز است و می‌توان آن‌ها را به هر شکلی به هم متصل کرد. این ویژگی به این معنی است که می‌توان یک دیوار با هر ابعادی که مورد نظر است ساخت و از آن استفاده‌های مختلفی کرد.

 

میزهای کتابی

اگر به یک تقسیم‌کننده فضا که شبیه کتابخانه است علاقه دارید اما دسترسی آسان به کتاب‌ها خیلی برایتان مهم نیست می‌توانید از چنین ایده‌ای در خانه خود استفاده کنید. در این کتابخانه کتاب‌ها روی هم چیده شده‌اند و تبدیل به پیش‌خان و مرکز اطلاعات کتابخانه شده‌اند.

 

کتابخانه‌‌ای با نشیمن‌ پیش‌ساخته

این کتابخانه و تقسیم‌کننده فضای بسیار جذاب در درون خود دارای یک فضای دنج برای مطالعه است. این کتابخانه توسط ساکورا آداچی طراحی شده است و شبیه یک کتابخانه کامل است.

 

کتابخانه‌های کنجی

استفاده از کتابخانه‌های کنجی شیوه‌ای بسیار خوب برای ایجاد فضایی مخصوص مطالعه در یک فضای بزرگ است.

 

کتابخانه تاشو طراحی‌شده توسط یوکو شیباتا

این کتابخانه خلاقانه دارای دو قسمت است که وقتی از هم باز می‌شوند تبدیل به فضایی برای مطالعه شده و اتاق را تبدیل به دو قسمت مجزا می‌کنند.

 

کتابخانه مبلی هیبریدی

این کتابخانه مبلی توسط تمبولات گوگکائف طراحی شده است و ایده دیگری از طراحی خلاقانه کتابخانه را به ما نشان می‌دهد.

 

کتابخانه‌های باریکِ کلاسیک

اگر به کتابخانه‌های کلاسیک علاقه دارید اما جای کافی در خانه برای آن‌ها ندارید از این کتابخانه‌های باریک که تقسیم‌کننده فضا نیز هستند استفاده کنید.

برای دیدن عکس های بیشتری از دکوراسیون و دیدن ایده های خلاقانه می توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع: weburbanist ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان