ویژه‌های مشرق

فائزه هاشمی: اگر فی‌البداهه حرف بزنم حتما اعدام می‌شوم/ شرایط حصر کروبی بسیار دشوار است

هدف «کاسبان رفع حصر» از ضریب دادن به این موضوع، غافل کردن مردم از زنگ حساب جریان اصلاحات است. جریانی که هفت سال است دربست دولت را در اختیار گرفته و پراید ۱۰۰ میلیونی جدیدترین شاهکار این طیف است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فائزه هاشمی:اگر فی البداهه حرف بزنم، حتما اعدام می شوم

«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «با آزادی فضای مجازی و حرف‌هایی که در این فضا زده می‌شود، مخالفتی ندارم. باید باشد و خیلی هم خوب است...اگر زنان توانسته‌اند یک جاهایی تأثیرگذار باشند، به‌خاطر فضای مجازی است که صداها را چندین برابر و جهانی می‌کند...الان فضای مجازی تأثیرات را صدچندان کرده و جاهایی چنان در احیای حقوق مردم، حکومت را وادار به عقب‌نشینی می‌کند که باارزش است...من ممنوع‌الهمه‌چیز هستم...با آنکه در هر مصاحبه‌ای متن را می‌بینم و سانسور و اصلاح می‌کنم، باز این همه جنجال می‌شود، وای به اینکه در فضای مجازی فی‌البداهه حرف بزنم. حتما اعدام می‌شوم».

هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال «شما همچنان حوصله و انرژی یک کار اجرایی در سطح بالای مملکت را دارید؟ مثلا بگویید دوباره کاندیدای انتخابات مجلس بشوم یا...» گفت: « بله، به نظرم انرژی‌ام بیشتر هم شده است. حتما هم تاییدم می‌کنند (با خنده). خانواده هاشمی هایپرند. هرچه هم سنشان بالاتر می‌رود انگار پرانرژی‌تر می‌شوند... من کاملا پر از انگیزه و دغدغه برای ساخت کشور هستم؛ به خصوص برای زنان».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال «شما همچنان به اصلاحات خوش‌بین هستید؟ » گفت: « نه‌تنها به اصلاحات خوش‌بینم بلکه تنها راه برون‌رفت را نیز همین می‌دانم؛ اما به اصلاح‌طلبان که خودم نیز یکی از آنها هستم خوش‌بین نیستم. یکی از مشکلات این است که مثلا اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، به نام چه کسی تمام می‌شود؟ چه کسی می‌خواهد بهره‌برداری‌اش را بکند، اصلاح‌طلبان؟ یا اگر زنان به حقوق‌شان برسند، چه کسی بهره‌برداری‌اش را می‌کند؟ آن‌وقت اصلاح‌طلبان محبوب می‌شوند و ما بَده. اگر اداره کشور را یکدست اصولگراها بگیرند شاید بخشی از مشکلات حل شود. البته اگر خودشان عاقل بشوند و رئیس‌جمهور عاقل هم انتخاب کنند».

فائزه هاشمی با اشاره به کیمیا علیزاده گفت: «اگر در ورزش به زنان ما بها داده شود، حق واقعی‌شان داده شود، نمی‌روند. اگر هم بروند تازه می‌شوند مثل مردان. هر جا کمبود امکانات و کم‌توجهی به حقوق افراد و سیاست‌های غلط هست، این اتفاقات می‌افتد».

فائزه هاشمی مدعی شده است که اگر بدون سانسور و فی البداهه صحبت کند، حتما اعدام می شود.

این ادعا در حالی است که وی همواره پای ثابت مصاحبه با رسانه های معاند است و در این مصاحبه ها ضمن توهین به نظام و مقامات عالی کشور، صراحتا از جریان برانداز و محکومین امنیتی و مفسدان دانه درشت حمایت می کند. این مصاحبه ها بدون سانسور منتشر می شود.

فائزه هاشمی تاکنون چندین بار با فعالین فرقه ضاله بهاییت دیدار داشته و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است.

وی در فتنه 88 در کف خیابان، فتنه گران را به تشدید ساخارشکنی تشویق و ترغیب می کرد و به عبارتی در فتنه 88 آتش بیار معرکه بود.

با اینحال خانم فائزه هاشمی به جهت «رأفت و سعه صدر نظام» اکنون در دفتر خود در منطقه اعیان نشین سعادت آباد حضور داشته و یکروز با رسانه های ضدانقلاب مصاحبه کرده و به نظام و مردم کشورش فحاشی می کند و روز دیگر با رسانه های اصلاح طلب در داخل مصاحبه کرده و ژست مظلوم نمایی می گیرد.

خانم هاشمی در مصاحبه مذکور مدعی شده که چون حق کیمیا علیزاده به او داده نشده، وی به کشور دیگری پناهنده شده است! این ادعا در حالی است که کیمیا علیزاده به عنوان یک ورزشکار زن در تمام طول فعالیت ورزشی خود مورد حمایت ویژه(مادی و معنوی) جامعه ورزش، مسئولان فدراسیون تکواندو و مقامات ایران بوده و این هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی گذارد که وی به مردم کشور خود پشت کرده و با سوءاستفاده از شهرت، از محبت مردم و حاکمیت، پله ای برای منفعت طلبی خود ایجاد کرده و به عبارتی نمک خورده و نمکدان را شکسته است.  

فائزه هاشمی در این مصاحبه مدعی شده که منتقدان دولت به این دلیل که قوه مجریه در دستشان نبوده، در کار دولت کارشکنی کردند تا به نتیجه نرسد و اگر منتقدان به قوه مجریه برسند، از این کارشکنی ها خبری نیست و مشکلات کشور حل می شود. این ادعای مضحک در حالی است که بسیاری از اصلاح طلبان اذعان کرده اند که وضع موجود نتیجه سوءمدیریت در دولت است. برای مثال خسارت هایی که آخوندی در حوزه مسکن و زنگنه در وزارت نفت به مردم تحمیل کردند، مصداق بارز سوءمدیریت است.

**شرایط حصر کروبی بسیار دشوار است

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «بازگشت بزرگان» نوشت: «هنوز به‌رغم سپری شدن نزدیک به یک دهه از حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی با وجود فضای سیاسی یک ‌سر متفاوت این روزهای کشور و زمانی که حکم حصر آنها صادر شد و نیز با اینکه هنوز حتی مرجع تصمیم‌گیر در این رابطه مشخص نشده  این 3 چهره متنفذ اصلاح‌طلب در شرایط دشوار حصر خانگی روزگار می‌گذرانند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جواد امام...که باتوجه به ‌سمتش به عنوان مدیرعامل بنیاد باران از جمله نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب به رییس دولت اصلاحات شناخته می‌شود، نسبت به فضاسازی‌ها پیرامون انتشار یک  عکس از مهدی کروبی و چند روحانی کهنسال عضو مجمع روحانیون مبارز انتقاد کرده و به "اعتماد" گفته است:"متاسفانه برخی جریان‌ها تلاش کردند که بگویند آقای کروبی در شرایط گل و بلبل به ‌سر می‌برند...حصر خانگی حدود یک دهه دوام داشته و نگاه انتقادی عموم جامعه به آن نیز انکارناپذیر است"».

اعتماد در ادامه تاکید کرد: «حالا هنوز هم حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی پابرجاست و هم ممنوع‌التصویری و محدودیت‌های فراقانونی سیدمحمد خاتمی. آنچه اما از بروز و ظهور رسانه‌ای آنها به‌رغم این محدودیت‌ها گفتنی است، آن است که آنها اگرچه همچون تمامی این سال‌ها خود را در مقام سخنگوی ملت ندیده و نمی‌بینند اما چون همیشه نگران آینده ایرانند».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که کروبی و میرحسین و رهنورد در شرایط دشوار حصر خانگی روزگار می گذرانند.

این ادعا در حالی است که همین چند روز پیش تصویری از حضور «مهدی کروبی» در خانه باغ «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طلب در شمال شهر تهران منتشر شد. در این تصویر حاضرین مشغول «خوش و بش» و «بگو و بخند» و صرف میوه هستند.

در سالهای گذشته، نشریه رمزعبور «نیمه پنهان حصر» را توصیف کرد. در بخشی از گزارش مذکور آمده است: «مهدی کروبی در ایام حصر مرتب به استخر مجموعه ورزشی انقلاب می‌رفت، به گونه‌ای که در برخی هفته‌ها تا سه نوبت استخر برای حضور او قرق می‌شد. ماموران امنیتی کروبی را برای سفر به هر نقطه از ایران آزاد گذاشته بودند. کاشان، قم، کرج و چند سفر شمال تنها بخشی از سفرهای مهدی کروبی و محافظانش بود».

در بخش دیگری از این گزارش آمده بود: « میرحسین موسوی از محافظان می‌خواست که هر سه‌وعده برای او نان تازه تهیه کنند که این مسأله با مخالفت آنها رو به رو شد و به او گفته شد که می‌تواند خود شخصاً به نانوایی مراجعه کند. موسوی پس از آن که به او گفته شد خریدهای روزمره‌اش مانند خرید نان را باید خود یا همسرش انجام دهد و محافظان از انجام کارهای شخصی این خانواده معذورند، چند روزی اعتصاب کرد و سپس مجبور شد که بپذیرد یکی از نزدیکانش خریدهای منزل را انجام دهد؛ یا حضور زهرا رهنورد در بانک برای دریافت حقوق اش که تصاویرش در رسانه‌ها منتشر شد».

استخر، سفر و گردش، امکانات ویژه و درجه یک پزشکی، تیم حفاظت، دورهمی های حزبی و قبیله ای در خانه باغ های شمال تهران و...همگی در اختیار کروبی و میرحسین و رهنورد است ولی فعالین اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویی این افراد در وضعیت بسیار بغرنج و اسفناک و به دور از کوچکترین و ابتدایی ترین امکانات لازم و در رنج و مشقت روزگار میگذرانند!

هدف «کاسبان رفع حصر» از ضریب دادن به این موضوع و مظلوم نمایی برای سران فتنه، غافل کردن مردم از زنگ حساب جریان اصلاحات است. جریانی که هفت سال است دربست دولت را در اختیار گرفته و پراید 100 میلیونی جدیدترین شاهکار این طیف است. این طیف بیش از سه سال است که شهرداری و شورای شهر پایتخت را در اختیار دارد ولی حتی یک کیلومتر مترو هم نساخته. طیف اصلاح طلب در مجلس دهم نیز «سلفی حقارت» و «جشن تولد صفحه اینستاگرامی» و «کمیته رفع حصر» را در کارنامه خود ثبت کرد.

** تصویر بدون روتوش «مذاکره با آمریکا»، ارگان دولت را ناراحت کرد

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «نه ایران صربستان است نه روحانی "ووچیچ"» نوشت: «دیدار بحث‌برانگیز رئیس جمهوری صربستان با رئیس جمهوری امریکا و عکس‌های منتشر شده از این دیدار حکایتگر خوی برتری‌جویی رئیس جمهوری امریکا و البته تحقیر همتای صربستانی آن است. بخصوص نوع نشستن دو رئیس جمهور مقابل همدیگر. این عکس‌ها بازتاب و تحلیل و واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته است. در فضای سیاسی ایران هم برخی روزنامه‌های منتقد دولت این عکس را در صفحه اول خود برجسته کردند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مدعی شدند که سرنوشت هر مذاکره و هر مذاکره‌کننده‌ای با امریکا یا حداقل ترامپ متفاوت از مورد رئیس جمهور صربستان نیست».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «ارتباط دادن این مسأله با تحولات سیاسی داخلی ایران و اینکه تلاش شود با شبیه‌سازی‌های القایی و بی‌توجه به واقعیت‌های موجود ماهی جناحی خود را صید کرد به دور از انصاف است. به نظر می‌رسد آنچه در گزارش‌های رسانه‌های یاد شده مستتر است برجسته کردن نوعی مذاکره‌هراسی بدون توجه دادن به تفاوت‌های جایگاه کشورها و شخصیت دیپلمات‌ها است. اینکه رئیس جمهوری کشوری به هر دلیلی تن به این تحقیر داده، آیا به معنای آن است که هر مذاکره‌ای با امریکایی‌ها انجام شده یا در آینده انجام خواهد گرفت لزوماً چنین کیفیتی خواهد داشت؟ آیا حکم دادن به اینکه مذاکره با امریکا توأم با تحقیر خواهد بود، مربوط به دوره دونالد ترامپ است یا برای قبل و بعد او هم چنین حکمی قابل تعمیم است؟ و اساساً این هشدار دادن‌های داخلی و دعوت به عبرت‌گیری ناظر بر کدام واقعیات داخلی در جمهوری اسلامی ایران است؟ ».

ساختار حاکمیتی آمریکا(مجموعه دموکرات ها و جمهوری خواهان) بر پایه غارتگری، جنایت، چپاول، زورگویی و سلطه گری بنا شده است.

نتیجه مذاکره با چنین ساختاری، از دست دادن مولفه های قدرت و کوچک شدن سفره مردم است. تجربه ای پرهزینه که برجام یکی از مصادیق روشن آن است.

گویا ارگان رسانه ای دولت از انتشار تصویر بدون روتوش «مذاکره با آمریکا» ناراحت شده است. این تصویر بیش از پیش ثابت کرد که «رئیس جمهور آمریکا فردی مودب و باهوش نیست» و «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین نیست» و «آمریکا هیچگاه به قولش عمل نمی کند» و اینطور نیست که «رئیس جمهور بعدی آمریکا از توافق خارج نشود» و «توافق با آمریکا، آفتاب تابان نیست» و «مذاکره با آمریکا موجب فتح الفتوح نمی شود» و اینطور نیست که «اگر با آمریکا به توافق برسیم، تمامی تحریم ها یکباره لغو شود، و نه تعلیق».

توافق با آمریکا به «چرخیدن همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها منجر نمی شود» و مذاکره با آمریکا «آنچنان رونقی ایجاد نمی کند که مردم دیگر به یارانه ها بی نیاز شوند» و...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان