افکار عمومی همچنان خواستار محاکمه متخلفان؛

ماجرای ویلموتس در هیاهوی بازگشت استراماچونی فراموش نشود!

با داغ شدن موضوع احتمال بازگشت آندره آ استراماچونی به ایران و هدایت دوباره تیم استقلال موضوعی مهمتر و البته بزرگتر به نام ویلموتس نباید به دست فراموشی سپرده شود!

سرویس ورزش مشرق – 3 هفته پیش بود که حکم فیفا درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال کشورمان و درخواست دریافت غرامت 6 میلیون و 200 هزار دلاری اش به ایران ارسال شد و جامعه ورزش را در شوکی بزرگ فرو برد.

حکم پرداخت غرامت بیش از 170 میلیارد تومان به مربی که پیش از این هم 2 میلیون دلار دیگر از فدراسیون فوتبال ایران گرفته بود منجر به ورود نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی به آن شد.

حدود 10 روز، همه فکر و ذکر مردم و مسئولان شده بود ویلموتس و طلب هنگفتش! پرونده ای که دو وکیل تازه کار برای رسیدگی به آن از سوی فدراسیون استخدام شده بودند تا بدون دریافت وجه به آن مشغول باشند! و البته یکی از همان ها هم صراحتا در تلویزیون گفت ایران هیچ شانسی در این پرونده ندارد.

مهمترین اقدام مقامات در این باره احضار 8 تن از مقامات فوتبالی از سوی سازمان بازرسی به دادسرا و نیز دعوت وزیر ورزش و هیأت رییسه فدراسیون فوتبال به مجلس و ارائه پاره ای توضیحات پشت درهای بسته بود که اطلاعات زیادی از آن جلسه به بیرون درز پیدا نکرد. البته پس از آن نشست، اخبار مرتبط با این ماجرا کم کم رو به سردی رفت و با استعفای مجیدی و ورود باشگاه استقلال به ماجرای سفر مدیرعاملش به ایتالیا برای بازگرداندن استراماچونی و اخبار نقل و انتقالات و مبالغ هنگفت پیشنهادی بازیکنان حواس رسانه‌ها به این سمت معطوف و از ماجرای ویلموتس منحرف شد!

با فروکش کردن تب مصاحبه های پیاپی و کمرنگ شدن اخبار مربوط به این پرونده، نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی کل کشور با بررسی پرونده در کمیسیون های مرتبط و دعوت از مطلعین پرونده در حال پیگیری این ماجرا هستند. هر چند با انتشار خبر احتمال تعلیق فوتبال ایران به خاطر تهدید فیفا به خاطر دخالت نهادهای قضایی کمی از رسانه ای شدن محتویات پرونده کمتر شده است.

شاید کمترین توقع مردم، شناسایی مجرمان اصلی و مجازات افرادی است که پس از سالها سربلندی تیم ملی با کارلوس کی روش با تمام کج خلقی ها و حواشی‌اش و زنده شدن غرور ملی در رقابتهای بزرگی همچون جام جهانی، ریز ریز ریشه او را زدند و فوتبال را به دست کسی دادند که پس از سالها دو باخت متوالی کسب کند آن همه نه به قدرت هایی مثل اسپانیا و فرانسه، بلکه به عراق و بحرین!

کمترین توقع این مردم همین است که از کوچکترین افراد که شاید قلم به دستانی بودند که در این باره موج براه انداختند تا بزرگترین نفرات که ویلموتس را معرفی کرده و پای قرارداد شگفت انگیز و نجومی ویلموتس را امضا زدند محاکمه شوند و اگر قرار است این غرامت سنگین پرداخت شود همان ها بپردازند نه این که از بیت المال این غرامت ناجوانمردانه به جیب مربی بلژیکی واریز شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان