ویژگی های منحصر به فرد بدنی که تقریباً هیچ کسی آن ها را ندارد

همه ی آدم ها منحصر به فردند؛ البته گاهی بیشتر از آنچه تصور می کنیم. همه ی ما دو دست و دو پا و ویژگی های مشابهی داریم، اما بعضی تفاوت های جزئی هست که هر کسی آن ها را ندارد.

ویژگی های منحصر به فرد بدنی که تقریباً هیچ کسی آن ها را ندارد

همه ی آدم ها منحصر به فردند؛ البته گاهی بیشتر از آنچه تصور می کنیم. همه ی ما دو دست و دو پا و ویژگی های مشابهی داریم، اما بعضی تفاوت های جزئی هست که هر کسی آن ها را ندارد.

در ادامه با 15 ویژگی نامتعارف بدنی آشنا خواهیم شد که به ندرت وجود دارند. شاید شما هم یکی از آن ها را داشته باشید.

1- نداشتن دندان عقل

20 درصد از مردم دنیا اصلاً دندان عقل ندارند. البته این تفاوت مشکل سازی نیست. فراوانی این ویژگی هم در گروه های مختلف متفاوت است. مثلاً تقریباً همه ی بومیان مکزیک هیچ دندان عقلی ندارند و همه ی بومیان تاسمانی هم اینگونه اند. این تفاوت به ژنی به نام PAX9 (و احتمالاً ژن هایی دیگر) مربوط می شود.

2- چشمان آبی

دانشمندان گمان می کنند رنگ آبی در چشم ها بر اثر جهش ژنی به نام HERC2 به وجود می آید. این جهش باعث کاهش تولید ملانین در عنبیه ی چشم ها می شود. فقط 8 درصد از مردم دنیا چشمان آبی رنگ دارند.

3- انگشت شست مورتون

10 درصد از مردم دنیا انگشت شست پای شان کوتاه تر از انگشت دوم پای شان است، حالتی که به آن انگشت شست مورتون گفته می شود. جالب آنکه انگشت شست پای مجسمه آزادی هم از این نوع است.

4- پیچش فرق سر

جهت پیچش فرق سر 8/4 درصد مردم دنیا پادساعتگرد است. البته اگر جزء 10 درصد جمعیت چپ دست دنیا باشید، 45 درصد احتمال دارد جزء اکثریتی که جهت پیچش فرق سرشان ساعتگرد است، نباشید.

5- عطسه در برابر آفتاب

25 درصد از مردم دنیا واکنش نامتعارفی به نور خورشید دارند: آفتاب آن ها را به عطسه می اندازد. این پدیده حتی اسم دارد و به آن رفلکس (واکنش غیر ارادی) عطسه نوری (Photic Sneeze Reflex) گفته می شود.

6- داشتن یک خط افقی در کف دست

فقط 1/5 درصد مردم دنیا هستند که کف دست شان یک خط عرضی دارد. این ویژگی بیشتر در مردان دیده می شود و ارثی است.

7- موی روشن

در بین افراد بزرگسال به ندرت می توان کسی را دید که موهای طبیعی اش طلایی باشد چون موی روشن با بالا رفتن سن تیره می شود. میزان افراد بزرگسال با موی روشن طبیعی در دنیا بین 2 تا 16 درصد متغیر است.

8- اثر انگشت

اثر انگشت فقط 5 درصد مردم دنیا قوسی شکل است (اثر انگشت بقیه از نوع حلقوی و پیچشی است که میزان آن ها به ترتیب 65 درصد و 30 درصد است).

9- موی قرمز

مو قرمزها بسیار نادر هستند و فقط 1 تا 2 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند. این رنگ مو در اثر یک جهش ژنتیکی به وجود می آید.

10- موی فر

فقط 11 درصد از مردم دنیا موی طبیعی شان فر است.

11- ناف بیرون زده

فقط 10 درصد مردم دنیا ناف برآمده دارند. برخلاف تصور رایج، شکل ناف ربطی به نحوه ی بریدن بند ناف در زمان تولد ندارد. تنها چیزی که در این مسأله نقش دارد این است که زخم به جای مانده از آن چطور جوش بخورد.

12- ضربدری بودن خطوط کف دست

ضربدری بودن خطوط کف هر دو دست پدیده ی بسیار نادری است که برخی آن را نشانه ی برخورداری از یک شخصیت قدرتمند می دانند. با این حال، تنها چیزی که درمورد این ویژگی با اطمینان می توانیم بگوییم این است که فقط 3 درصد از مردم دنیا از آن برخوردارند.

13- نحوه ی قفل کردن انگشتان دست

انگشتان دستان تان در هم قفل کنید و به نحوه ی قرارگیری انگشتان شست تان دقت کنید: 50 درصد آدم ها انگشت شست راست شان را روی انگشت شست چپ شان می گذارند و 49 درصد هم عکس این کار را انجام می دهند. اما فقط یک درصد مردم دنیا هستند که انگشتان شست هر دو دست را کنار هم می گذارند.

14- تف کردن از زیر زبان

طبق تخمین ها 35 درصد مردم دنیا هنگام صحبت، غذا خوردن یا خمیازه کشیدن از غده ی بزاقی زیر فک شان آب دهان بیرون می ریزد. اما کمتر از یک درصد آدم ها هستند که می توانند خودخواسته این کار را انجام دهند.

15- قرار داشتن قلب در سمت راست بدن

از هر 12،019 نفر فقط یک نفر قلبش در سمت راست قفسه سینه اش قرار دارد. این ناهنجاری مادرزادی، دکستروکاردی یا راست قلبی نام دارد و معمولاً پیامد منفی ای ندارد.

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان