خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاعرسانی نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی، آیتالله سید احمد علمالهدی در بیست و نهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، نکاتی را پیرامون مصیبتهای اسرای کربلا، جریان انقلاب کربلا، جریان پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس و قرارداد ننگین سازش با اسرائیل در قالب «خطبه مجازی» جمعه 28 شهریورماه در حرم امام رضا (علیهالسلام) بیان کردند که در ادامه میخوانید:
بسمالله الرحمن الرحیم
الحمدالله، اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمد عبده و رسوله و اشهد ان امیرالمؤمنین (علیهالسلام) (علیهالسلام) علی بن ابی طالب و اولاده المعصومین هم حجج الله علی الخلق اجمعین.
اللهم صل وسلم علی عبدک و حبیبک و رسولک محمد سیدالاولین و الآخرین و علی عترته الهداة المعصومین سیما علی امام المنتظر المهدی روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه.
عبادالله، اوصیکم و نفسی باتقوالله
همه شما برادران، خواهران و خودم را به تقوای الهی سفارش میکنم.
قیام سیدالشهدا در کربلا، تابلویی شفاف از مجاهدت در راه اسلام در هر شرایطی بود، در کربلا از حبیب بن مظاهر تا یک طفل 6 ماههای مثل حضرت علیاصغر، همه شهید شدند، این شهادت یک بدنه انقلاب کربلا در جبهه امام حسین (علیهالسلام) بود، بدنه دیگر انقلاب کربلا در جبهه سیدالشهدا (علیهالسلام)، اسارت بود؛ آنچه در اسارت گذشت بهمراتب فجیعتر از شهادت در بدنه انقلاب کربلا بود.
فردا روز اول ماه صفر است، روز اول ماه صفر اهلبیت (علیهالسلام) را وارد شهر شام کردند، این جریان را خود امام سجاد (علیهالسلام) وقتی به مدینه رسیدند برای اهل مدینه دم دروازه شهر تعریف کردند، فرمودند اول طلوع آفتاب ما را وارد دروازه ساعات کردند، مقدار زیادی ما را دم دروازه نگه داشتند و ما منتظر سرنوشت بودیم که ببینیم چه میشود، یکمرتبه متوجه شدیم لشکری نیزه به دست بهطرف ما میآیند و به ما حمله کردند، اول به نظر رسید تصمیم دارند دم دروازه ساعات، همه اهلبیت را قتلعام کنند اما سربازان نیزه به دست وقتی به قافله ما رسیدند، با حرکات خاصی نیزهها را برمیگرداندند و با کعب نیزه، انتهای نیزه به سر و دست و شانه و پهلوی این زنان و بچهها میزدند و صدای شیون آنان بلند بود.
سرهای بریده را بالای نیزهها بلند کرده بودند، سرهای بریده را مقابل کجاوههای بی چادر این زن و بچه نگه داشتند، حرکاتی را با این سرهای بریده روی نیزه انجام میدادند، این سرها بریده را میآوردند بهطرف آغوش آن زن داغدیدهای که در میان محمل نشسته بود، او نیز با یک عشقی دست دراز میکرد سربریده عزیزش را در آغوش بگیرد، ناگهان این سر را از آغوش او جدا میکردند و صدای فریاد و شیون این خانم داغدیده بلند میشد.
در این حرکت گاهی اوقات این سرها از بالای نیزه میافتاد زیردست و پای شترها و اسبها و این سرهای عزیزان خدا مورد هتک قرار میگرفت؛ فرمودند ما را دم دروازه شام وارد محله یهودیان کردند، یک منادی فریاد زد «ای جماعت یهودی، میدانید این اسیران چه کسانی هستند؟ اینها فرزندآنهمان کسانی هستند که شمارا از خیبر بیرون کرد و آواره ساخت؛ تا این صدا بلند شد، از بالای پشتبامها، هر یهودی هرچه به دستش بود بهطرف ما پرتاب کرد، سنگ، چوب و هرچه داشت، حتی بعضی از اینها از بالای پشتبامها تشتهای آتش بر سر ما میریختند»، فرمود یک زن یهودیهای یک تشت را روی سر من ریخت، یک گُله آتش روی عمامه من قرار گرفت و عمامهام شروع به سوختن کرد، من برای اینکه این آتش به سرم آسیب نزند، میخواستم عمامه را از سرم بردارم اما دستهایم با غل و زنجیر بسته بود و نتوانستم، آتش به سر من آسیب زد و مقداری از سر من سوخت.
انقلاب کربلا، الگوی انقلاب اسلامی
این وضع اسارت بود و آنهم وضع شهادت، با این کیفیت امام حسین (علیهالسلام) پیروز شد، پیروز قائله کربلا، سیدالشهدا بود و امام بزرگوار ما فرمودند «ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است»، ایشان این را بهعنوان یک تز و جریان حرکتی و بهعنوان یک نسخه گرفتهشده از انقلاب کربلا در انقلاب ما اجرا کردند، سینههای خشک مقابل گلوله تفنگ، شربنل و مسلسل دشمن قرار گرفت، نظام طاغوتی و دشمن باهمه امکانات مردم به پا خاسته ما را سرکوب میکردند، در شبهای حکومتنظامی در مقابل گلوله داغ دشمن، افراد ما جز یک چوبدستی چیز دیگری به دست نداشتند و سینه خشک را به استقبال گلوله داغ قرار داده بودند.اگر الآن فیلمهای آن زمان را بررسی کنید، آنچه در 15 خرداد، در 17 شهریور در تهران و آنچه در 10 دی در مشهد اتفاق افتاد، صحنهها عین صحنههای کربلاست، مردم ما به شهادت رسیدند، با شهادت و کشتار دشمن، انقلاب ما به پیروزی رسید، این نسخه کربلا بود، با این کیفیت، برگ دوم این انقلاب، دفاع مقدس بود.
همه دنیا در جنگ تحمیلی به سر ما ریختند
در دفاع مقدس نیز همین وضع به سر ما آمد، ما فاقد اولیات ازنظر تجهیزات نظامی در برابر حمله دشمن بودیم، در جنگ تحمیلی حزب بعث، تنها حزب بعث نبود، همه دنیا در این جنگ تحمیلی به سر ما ریختند، فرانسه با سوپر استانداردها، شوروی با میگها، آلمان با سلاحهای شیمیایی، آمریکا با آواسکها و دلارهای نفتی مزدورانش، همه در این جنگ به سر ما ریختند و در مقابل ما حتی فاقد تجهیزات اولیه بودیم.
یک عملیات که خودم روزهای اول جنگ شاهد آن بودم که سرپل ذهاب در تسخیر دشمنان بعثی بود، عزیزان ما در این عملیات به خط زدند به امید اینکه جریان توپخانه عملیات را پشتیبانی میکند و پیش هم رفتند، وسط عملیات توپخانه خاموش شد و اکثراً به شهادت رسیدند و یا اینکه اسیر شدند، چندنفری توانستند برگردند، وقتی اعتراض شد چرا توپخانه خاموش شده و عملیات به این وضع تمام شد، مسؤولین گفتند «ما لوله توپ نداشتیم، لولههای توپ داغ کرد و لوله توپ نداشتیم که اضافه کنیم و توپخانه خاموش شد»، شرایط جنگی ما اینطور بود؛ مسئله خمپارهانداز را بعد از چند وقت خودمان در جریان جبهه اختراع کردیم و خمپارهانداز ساختیم، فاقد همهچیز بودیم و در این جنگ دشمن همهچیز داشت و ما پیروز شدیم.
نسخه انقلاب کربلا در دفاع مقدس پیاده شد
در عملیات فتحالمبین، یک کارشناس نظامی پنتاگون گفته بود «ایران گوشت انسانها و بدن انسانها را به جنگ تانکها آورد و 1500 کیلومترمربع خاک خودش را آزاد کرد»، فقط ما با نیروی جان داده، دلداده، ایثارگر و نیروی ازجانگذشته در این انقلاب، این دفاع را پیش بردیم و پیروز شدیم، یعنی نسخه کربلا بعد از 1400 سال در دفاع مقدس ما و در اصل پیروزی انقلاب اسلامی ما جواب داد، نسخهای که امام حسین (علیهالسلام) آن روز دادند و در کربلا اجرا کردند، پس دفاع مقدس، برگ دوم انقلاب اسلامی ما بود، چون برگ دوم انقلاب اسلامی ما بود، سالروز دفاع مقدس برای ما یک سالروز بسیار مقدسی است، ما سالروز دفاع مقدس را ازاینجهت اهمیت میدهیم و توانستیم در دفاع مقدس فرهنگ ایجاد کنیم.
فرهنگی که به نسلهای بعدی دفاع مقدس رسید، فرهنگی که هنوز در جوانان ایثارگر ما در مسئله دفاع از حرم و موارد دیگر ادامه دارد، اینکه در بین شهدا، شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما اهمیت دارد با اینکه همه شهیدند و فرماندهان ما نیز شهید شدند اما علت امتیاز این شهید این است که وقتی دفاع مقدس تمام شد، رزمندگی او تمام نشد؛ این شهید رزمندگی و فرهنگ دفاع مقدس را از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی 8 ساله به نسل بعد از دفاع مقدس منتقل کرد، یعنی همه رفتند دنبال کار و زندگیشان اما او نرفت، ایستاد در جبهه مقابله با دشمن و آن فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کرد.
جریان مقاومت امروز، نمونهای جاری از فرهنگ دفاع مقدس
در نسل بعدی، ایثارگران دفاع مقدس در جریان دفاع از حرم به وجود آمدند لذا این عظمت این شهید بزرگوار هست در بین تمام شهدای ما که تا لحظه شهادت، دفاع و رزمندگی را ادامه داد، نهتنها خودش بهعنوان یک رزمنده طی چندین سال جنگید، مهم این بود که این دفاع و فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کرد و خوشبختانه این فرهنگ در بیداری امت و بیداری اسلامی امت اسلام به همه امت اسلام منتقل شد.
نمونهاش را در مقاومت در منطقه میبینیم، در یمن احساس میکنیم، حرکتی که 5 سال است مردم یمن طی 2 هزار روز ایستادگی در مقابل عربستان سعودی مقاومت میکنند، تقریباً فرهنگ 8 سال دفاع مقدس ما هست که به آنان منتقلشده، اعلام هم کردند 2 هزار روز ایستادیم، 4 هزار روز دیگر نیز میایستیم و از این مقاومت دست برنمیداریم، ]همچون[ مقاومتی که در منطقه و فلسطین به وجود آمد؛ عزیزان، برادران و خواهران، یک مقدار به این معجزههای انقلاب و دفاع مقدس و به آن برد عظیم اندیشه سازنده این رهبر انقلاب دقت و توجه کنید، مسائل را دقیقاً برای خودتان تحلیل کنید، با تحلیل مسائل درعینحال نسبت به آنچه در مسئله دفاع مقدس پیش آمد و اثرگذاری دفاع مقدس سبب شد بر اینکه ما در این شرایط قرار گرفتیم، اینها را مورد دقت قرار بدهید که این آثار از کجا آمد و چه معجزهای بود که این واقعیتها را ایجاد کرد.
اعتراف رسانههای اسرائیلی به بیاهمیتی قرارداد سازش مقاومت فلسطین و حزبالله امروز بهجایی رسیده است که عامل خواب پریشان اسرائیل شده و امروز، اسرائیل در مقابل این مقاومت نهتنها ایستادگی نمیکند، اصلاً آرامش ندارد؛ روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» بعد از گذشت چند روز از نمایش ترامپ کافر در آمریکا که نشان داد مثلاً نمایندگان بحرین و امارات با اسرائیل قرارداد عادیسازی روابط را امضا کردند، نوشت «این نمایش ترامپ تنها یک اثر داشت و آن اثر این بود که جبهه مقاومت فلسطین، حزبالله و جبهههای مقاومت در یک اتحادیهای باهم هماهنگ شدند و دیگر ازنظر امنیتی برای ما آرامش وجود ندارد، این فایده این سازش بود لذا این سازش اصلاً مسئله مهمی نبود، اینها که از اول باهم ساخته بودند.
«شبکه کان» یک شبکه اسرائیلی است، میگوید «امارات 50 سال است با اسرائیل رابطه دارد، انواع کمکها به اسرائیل میکند و از همه امکانات اسرائیل دارد سرویس میگیرد»، عادیسازی روابط که چیزی ایجاد نکرد، بحرین نیز به همین شکل، در طول تاریخی که مبارزین بحرین با آل خلیفه میجنگند، شکنجهگران در درون زندانها اسرائیلی هستند، همهچیز از اسرائیل آوردند، اینها قبلاً ارتباط کامل داشتند، عادیسازی روابط چیز تازهای نبود ازاینرو مقاومت ازاینجهت ضربهای نخورد و مشکلی ندارد، تنها سبب شد تمام جریانهای مقاومت دستبهدست هم بدهند، اتحادیه مقاومت در لبنان به وجود بیاید و همه بعدازاین با کمک هم به سر اسرائیل بریزند.
آن شبی که این قرارداد امضا شد، حماس با 15 راکد اسرائیل را موردحمله قراردادند و نقاط حساس اسرائیل را زدند، یعنی از ما چیزی کم نشد و بیشتر سبب شد جریان مقاومت، غضب بیشتری بر اسرائیل بکند.
ننگ قرارداد صلح با اسرائیل برای امارت و بحرین باقی است
در این قضیه تنها کسی که استفاده کرد، ترامپ بود آنهم بهعنوان یک مصرف داخلی انتخاباتی که معلوم نیست آخرش چه میشود، نتانیاهوی بدبخت خوشحال شد که حالا حتماً این قضیه به نفع او تمام میشود و مشکلات داخلی که همه علیه او قیام کردند، حل میشود اما این مشکلات نیز حل نشد و تظاهرات علیه نتانیاهو در داخل اسرائیل ادامه دارد؛ ازیکطرف اثر مثبتش برای ترامپ بود که خرج انتخاباتی درآورد، اثر منفی بسیار نجس و ناپاکش هم برای آل نهیان و آل خلیفه در امارات و بحرین بود که به ذلتی دچار شدند که نسلهای آینده آنان، ننگشان میآید بگویند از این نسل آمریکایی پرست هستیم، برای آنان ذلت به وجود آورد و صرفهاش برای ترامپ بود، این منتهای منافع و پیشرفتهایی بود که برای آنان داشت.
[این قرارداد] یک سناریو و نمایشی بود که ترامپ راه انداخت برای استفاده خودش و از ان طرفی نیز جز ذلت برای آنان چیزی نداشت، این نتیجه درافتادن باخدا، پیغمبر، دین، اسلام و مبانی قرآن است که به این ذلت دچار شوند که بهعنوان عناصر نکبت زده، در مقابل چشم امت اسلام، منفورترین، نکبتترین و ناپاکترین موجودات جلوه کنند و بخواهند دستبهدست دشمن صهیونیستی اسلام بدهند.
خدایا! به عزت اولیائت فرج مولایمان بقیهالله را تعجیل بفرما، ارواح مطهره شهدا و روح مطهر امام بزرگوارمان را از خیرات و برکاتی که در این ایام عزا مردم ما انجام میدهند، بهرهمند بگردان، سایه پربرکت مقام معظم رهبری بر سر ما مستدام بدار، دشمنان ناپاک ما در جبهههای کفر و نفاق و استکبار، ذلیل و نابود و ریشهکن بگردان.
والسلام علیکم و رحمتالله و برکاته