منصوریان سرمربی تراکتور شد

ماموریت دشوار در تبریز

دنیای‌اقتصاد : شاید اگر قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی وجود نداشت، احتمالا محمدرضا زنوزی برای هدایت تراکتور آسیایی یک مربی مشهور بین‌المللی انتخاب می‌کرد؛ شبیه کاری که در مورد جان توشاک، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی انجام داد

* منصوریان در دوران مربیگری‌اش فراز و فرودهای زیادی داشته است. بهترین دوران او شاید در لیگ چهاردهم روی نیمکت نفت‌تهران رقم خورد؛ دوره‌ای که از طلایی‌پوشان تهرانی یک تیم قابل‌احترام ساخت. نفت در آن فصل حتی فاصله‌ای تا قهرمانی در لیگ برتر نداشت، اما هفته پایانی در یک شب عجیب، با همین تراکتور مساوی کرد تا جام به سپاهان برسد. اوضاع اما برای منصوریان همیشه هم به همین خوبی پیش نرفته است. انتخاب استقلال از سوی او، یک چالش بزرگ بود که نهایتا به زیان منصوریان تمام شد. او این حجم از فشار و توقع را تاب نیاورد و نهایتا یک سال‌ونیم بعد از آغاز کار، طی یک نشست خبری سه ساعته از سمتش استعفا داد. ذوب‌آهن هم برای علیمنصور نقطه بازگشت نبود و این مربی در میانه‌های راه کنار گذاشته شد. حالا اما او امیدوار است در تبریز به روزهای خوبش برگردد؛ آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

* تراکتور پنجمین تیم لیگ برتری منصوریان است و منصوریان هفتمین انتخاب زنوزی برای تراکتور در دو سال اخیر به‌شمار می‌رود. این انتخاب اما حاشیه‌هایی هم داشته است. به هر حال او یک چهره سوپراستقلالی به‌شمار می‌رود و شاید این هویت، برای بخشی از هواداران تیم جدیدش حساسیت‌زا باشد. منصوریان با نیت تعدیل فضا، تمامی تصاویر قبلی‌اش را که مربوط به استقلال می‌شد پاک کرد، اما این مساله هم هواداران تیم سابقش را به جان او انداخته است! در هر صورت باید بپذیریم فوتبال حرفه‌ای شده و مربیان ناچار به تغییر فضا هستند. چه بسا فرهاد مجیدی هم که بعد از انتخاب استقلال در دوران بازیگری لباس هیچ تیم ایرانی دیگری را نپوشید، به‌زودی ناچار به هدایت تیمی جدید با هویتی جدید شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان