صالحی امیری خبر داد؛

مشارکت ۵۱ درصد مردم ایران در ورزش‌های همگانی

صالحی امیری گفت: بر اساس آمار‌ها ۵۱ درصد مردم ایران در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند.

مشارکت 51 درصد مردم ایران در ورزش‌های همگانی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک امروز (سه‌شنبه یکم مهرماه) در مراسم بزرگداشت «روز جهانی بدون خودرو» که در شهرداری تهران برگزار شد، گفت: 40 میلیون نفر در کشور ورزش همگانی انجام می‌دهند، اما تحرک بانوان نسبت به آقایان کمتر است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: بر اساس آمار‌ها 51 درصد مردم ایران در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند که این امر به خاطر توجه شهرداری‌ها به ایجاد مکان‌های مختلف، بوستان‌ها و اماکن عمومی در کشور است.

وی ادامه داد: 53 فدراسیون با 13 هزار و 800 هیأت در کشورمان فعال هستند و 3 میلیون و 870 هزار نفر در ورزش‌های قهرمانی شرکت کردند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه شهرداری تهران چهار دوره متوالی را سپری کرده است، گفت: در دوره اول شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی بود و بر این اساس اولویتش خدمت رسانی بود که شاهد آشفتگی و فقدان اقتدار شهرداری بودیم.

وی افزود: در دوره دوم و سوم شاهد توسعه کالبدی شهری تهران و‌ ساخت و ساز‌های غیر مجاز، آشفتگی بصری و ایجاد جاذبه‌های کاذب و اغتشاش در محیط‌های شهری بودیم.

صالحی امیری با بیان اینکه در دوره چهارم شهرداری، تهران به عنوان یک موجود زنده نمایان شد که در آن خقوق شهروندی، محیط زیستی و معرفی فرهنگ ایران به جهانیان صورت گرفت.

وی ابراز کرد: در این دوره توجه جدی به محیط‌های کم برخوردار، زنان سرپرست خانوار و سایر موارد صورت گرفت که این امر به خاطر این بود که پیروز حناچی شهردار تهران یک شخص فرهنگی است و گفتمان انسان محور را انتخاب کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: محیط زیست در شهر از یک نیاز اولیه به ثانویه تبدیل شده و مناسبت‌های اخلاقی و انسانی به شکل گسترده‌ای توسعه یافته است.

وی با تأکید بر اینکه باید نماد‌ها و هویت ایرانیان به عنوان یک برند در دنیا معرفی شود، گفت: تهران تابلوی ایران است که باید فرهنگ و تبار ایرانی بیان شود. توجه به شهر و‌ محیط زیست شهری باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، از این رو شهر‌ها باید تبدیل به مکانی امن برای آسایش و امنیت شهروندان شوند.

صالحی امیری با بیان اینکه کرونا برای محیط زیست یک نعمت بود، گفت: این ویروس باعث کاهش تردد‌ها در سطح شهر، کاهش فعالیت صنایع آلاینده و سایر مسائل شد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان