ماهان شبکه ایرانیان

سخنگوی وزارت کار خبر داد؛

جزئیات نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک هزینه معیشتی

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک هزینه معیشتی توضیحاتی داد.

جزئیات نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک هزینه معیشتی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از زمان افزایش قیمت بنزین، دولت بسته حمایتی-معیشتی را به 7 دهک پایین جامعه پرداخت کرد.

او با بیان اینکه براساس ثبت نامی که در سامانه حمایت صورت گرفته است، بیش از 8 میلیون سرپرست خانوار مجدد درخواست دریافت بسته معیشتی خود را ثبت کرده‌اند، گفت: پرونده بیش از 4 میلیون و 400 هزار نفر از متقاضیان بررسی شده است.

شمس ادامه داد: به درخواست رسیدگی مجدد پرونده یک میلیون و 100 هزار نفر از افراد پاسخ مثبت داده شده است.

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرصت ثبت درخواست رسیدگی همچنان در سامانه حمایت وجود دارد، گفت: بیش از 9 ماه است که بررسی‌ها در حال انجام است و بعید است که موردی رسیدگی نشده باشد.

شمس افزود: اولین مرحله پرداخت بسته حمایتی در سه بخش و در تاریخ‌های 27 آبان، 29 آبان و 2 آذر ماه 98 پرداخت شد و مراحل بعدی نیز هر ماه در تاریخ مشخصی توسط سازمان برنامه و بودجه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شده است.

او با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند همچنان در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نام کنند، ادامه داد: بعد از اینکه بسته حمایتی به این افراد تعلق گیرد، پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

شمس افزود: فرآیند رسیدگی اعتراضات بین 20 روز تا یک ماه طول می‌کشد.

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لیست مشمولان به سازمان برنامه و بودجه ارائه و پرداخت از سوی آن‌ها انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان