ادعای قرقاش: ایران ما را به سوی سازش با اسرائیل سوق داد!

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از روسیاالیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توجیه خیانت کشورش به آرمان فلسطین مدعی شد سیاست‌های ایران موجب شده تا کشور‌های عربی مواضع خود در قبال رژیم صهیونیستی را بازنگری کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از انور قرقاش مدعی شد امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با رژیم صهیونیستی نداشت، بلکه سیاست‌های تهاجمی تهران در سه دهه گذشته ترس بسیاری از کشور‌های عربی را برانگیخته و آن‌ها را واداشته تا روابط خود با این رژیم را بازنگری کنند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با نادیده انگاشتن جنایت‌های کشورش در یمن مدعی شد شاید ایران چنین هدفی نداشته باشد، اما اقداماتش چنین تاثیری را بر منطقه داشته باشد. قرقاش افزود قصد ندارد درباره پیوستن دیگر کشور‌های عربی به جرگه سازش‌کنندگان با رژیم صهیونیستی اظهارنظر کند.

قرقاش گفت: دولت امارات متحده عربی به این نتیجه رسیده است که عادی سازی روابط با اسرائیل منافع استراتژیکی را برای آن به همراه خواهد آورد و حضور آن را در صحنه جهانی افزایش می‌دهد.

این مقام اماراتی در ادامه ادعاهایش گفت: با وجود اختلافات گسترده در جهان عرب بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل، ابوظبی پس از توافق حتی یک دوست خود را در منطقه از دست نداده است.

وزیر اماراتی مخالفت ایران در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بسیار نگران کننده توصیف کرد و ضمن محکومیت مخالفت ترکیه با سازش اعراب با صهیونیست ها، آن را ریاکاری محض دانست! او آنکارا را به تلاش برای بهره برداری از مسئله فلسطین برای دستیابی به منافع محدود منطقه‌ای متهم کرد.

قرقاش مدعی شد اگرچه فلسطینیان در حال حاضر ناراضی از توافق سازش با رژیم صهیونیستی هستند، اما در آینده منافع حاصل از این توافق را شاهد خواهند بود.

او همچنین مدعی شد: توافق ابراهیم انگیزه تازه‌ای را برای حل و فصل مسئله فلسطین ایجاد می‌کند.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی چند دهه‌ای خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و پیشگام پیوستن دیگر اعراب به کشور‌های خیانت کننده به آرمان قدس شریف شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان