کلبه هانسل و گرتل در دل جنگل!

پروژه های برجسته: از بیرون که به این خانه نگاه می‌کنی انگار جادوگر قصه هانسل و گرتل در آن خوابیده است، اما این خانه که تمام قسمت‌های آن به دقت طراحی شده است کاملا واقعی است

پروژه های برجسته: از بیرون که به این خانه نگاه می‌کنی انگار جادوگر قصه هانسل و گرتل در آن خوابیده است، اما این خانه که تمام قسمت‌های آن به دقت طراحی شده است کاملا واقعی است. ظاهر این خانه شبیه خانه‌هایی متعلق به 100 سال پیش است اما سازندگان این خانه آن را سازگار با محیط زیست و به سبک کلبه‌های روستایی ساخته‌اند. تیم طراحی عناصر معماری بومی را با عناصر معماری سبز شامل برکه‌ای که به‌عنوان منبع وابسته به حرارت مرکزی زمین عمل می‌کند ترکیب کرده‌اند. تی فراکیه‌ویچ (Ty Frackiewicz) مدیر این پروژه می‌گوید: «این خانه در هماهنگی با طبیعت و محیط پیرامون آن ساخته شد و هم‌چنین تلاش شد تا طراحی آن شبیه یک خانه قدیمی تاریخی باشد.» 

 ساکنان: خانه‌ای ییلاقی متعلق به یک خانواده 5 نفره 

مکان: ایالت مونتانا 

اندازه: 670 متر مربع زیربنا، 2 اتاق خواب، 2 حمام 

فضای پیرامونی این خانه شامل جنگلی با درختانی کهن، رودخانه، و یک چراگاه اسب است. هم‌چنین مسیرهایی در فضای بیرونی این خانه برای دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، اسکی، و ماهی‌گیری طراحی شده است. رویایی نیست؟

یکی از قسمت‌های بزرگ این خانه برکه مصنوعی است که یکی از 4 برکه موجود در این فضا است. عمق این برکه 6 متر است و این یعنی این‌که می‌تواند به‌عنوان منبع وابسته به حرارات مرکزی زمین عمل کند و خانه را در زمستان گرم نگه دارد. برکه‌های مصنوعی این خانه از آبخیز طبیعی کاملا جدا هستند.

البته ساکنان این خانه از منظره این برکه برای سرگرمی و تفریح نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در این برکه شنا و یا در آن ماهی‌گیری کنند.

مدیر پروژه می‌گوید: «ما برای ایجاد حس روستایی از تعداد زیادی چوب استفاده کردیم .» فنس‌های برفی 4 متر ارتفاع دارند و در کنار جاده‌ها برای جلوگیری از ریزش برف نصب می‌شوند.

دیوار سنگی از سنگ‌های صخره‌های محلی به دست آمده است و ظاهری مزرعه‌ای به فضای داخلی اضافه کرده است. نوارهای فلزی پیچیده‌شده به دور الوارهای موجود در سقف ماده‌ای با جنسی متفاوت در این فضای روستایی است.

 جنس کف‌پوش‌ها از سنگ‌های آهنی است.کابینت‌سازان چوب‌های یک صندوقچه قدیمی را جدا کرده و از آن‌ها کابینت‌های جدیدی ساخته‌اند.

مدیر پروژه می‌گوید: «ویژگی‌های منحصربه فردی در گوشه و کنار این خانه وجود دارد. برای مثال از وسایل بسیار تاریخی مانند آثار هنری و یا مبل‌های دست دوم در این خانه استفاده شده است. صندلی‌های میز غذاخوری از چوب‌هایی ساخته شده‌اند که قبلا در ساخت چند مبل قدیمی به کار رفته بودند.» قالیچه‌های موجود در این خانه از وسایل قدیمی مالکان این خانه هستند. 

سینک روستایی حمام از یک ظرف بزرگ چوبی نگهداری از نان ساخته شده است که از خانه قبلی مالکان به این کلبه آورده شده است. اگر به آینه نگاه کنید متوجه دری خواهید شد که متعلق به اصطبل این خانه است و از چوب و فلز ساخته شده است.

تمامی تخته‌های چوبی، الوارها، و مبلمان موجود در این فضا به آن حسی روستایی و آرامش‌بخش می‌دهند.علاوه‌بر مواد و مصالح منحصر به فرد و سیستم حرارتی طبیعی از دیگر ویژگی‌های معماری سبز این خانه می‌توان به بازیافت 41 درصد از دورریز فرایند ساخت‌وساز، نصب پنل‌های خورشیدی که 73 درصد بیش‌تر از پنل‌های معمولی انرژی ذخیره می‌کنند و نیروی الکتریسیته این خانه را تامین می‌کنند اشاره کرد.

 مدیر پروژه می‌گوید: «در فضای ورودی از سنگ‌ریزه به جای آسفالت استفاده کردیم تا حس روستایی و تاریخی خانه حفظ شود.»اگر به استفاده از روش‌های معماری سبز علاقه دارید اما نگران هزینه‌های آن هستید او پیشنهاد خوبی برای شما دارد: «استفاده از روش‌های معماری سبز در ابتدا 1 تا 3 درصد هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد اما 40 تا 65 درصد هزینه‌های اجرایی کاهش می‌یاید که در نهایت منجر به هزینه تمام‌شده کم‌تر و ساخت خانه‌ای دوست‌دار محیط زیست می‌شود.»

منبع:houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر