گرانی ۲۰ درصدی خیار در شهریورماه!

خبرگزاری ایرنا: مرکز آمار تغییرات متوسط 53 قلم خوراکی مناطق شهری در شهریوماه جاری را منتشر کرد و براین اساس خیار با 20.4 درصد بالاترین و برنج خارجی درجه یک با 4.1 درصد کمترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کرد.

براساس این گزارش در بخش نان و غلات «برنج خارجی درجه یک» و «شیرینی خشک» با 4.1 درصد و «رشته آش» با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، «کنسرو ماهی تن» 8.5 درصد و «ماهی قزل آلا» 6.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مردادماه ثبت کردند.

«خامه پاستوریزه»، «کره پاستوریزه (کره حیوانی)» در گروه لبنیات به ترتیب 12.8 و 12 درصد افزایش قیمت داشتند و «تخم مرغ ماشینی» 11.9 درصد افزایش قیمت در این دوره را داشتند.

در گروه میوه و خشکبار «موز» 20.4 درصد و «مغز گردو» 6.2 درصد افزایش قیمت در شهریورماه را نسبت به ماه قبل ثبت کردند. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت «هندوانه» با ٨.٨ درصد و "سیب" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

«خیار»، «بادمجان» و «عدس» از گروه سبزیجات به ترتیب 22.3، 21.6 و 20.3 درصد افزایش قیمت داشتند. در مقابل «فلفل دلمه‌ای» با ١٢.٦ درصد و «لوبیا قرمز» با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

در گروه آشامیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر نیز «نوشابه گازدار» 9.4 درصد و «سس مایونز» ٤.٢ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان