اینتل سرعت پیشرفت تکنولوژی برای بازسازی نوع خرید مردم در فروشگاه را کافی نمیداند. این غول سازنده چیپستهای حرفهای به دنبال ساخت یک پلتفرم فروش تعاملی است که شامل یک سری سنسور، کیت نرمافزاری و دیگر مؤلفههای لازم برای بهکارگیری در فروشگاه است. این پلتفرم سرعت یافتن کالا در فروشگاه را زیاد میکند و علاوه بر ذخیرهسازی عادات خرید مشتریان در خود، میتواند خریدها را کاملا شخصیسازی کند و به مشتریان پیشنهاد خرید بدهد.
این شرکت برای راهاندازی ایدهی جالب خود تا 5 سال آینده، بالغ بر 100 میلیون دلار در صنعت خرید سرمایهگذاری خواهد کرد.
با اینکه راه حلهای اینتل برای راهاندازی این پلتفرم در صنعت خرید و فروشگاهها هنوز بهطور قطع مشخص نیست؛ اما توانسته است کلیات تکنولوژی مورد نظر خود را به نمایش بگذارد. برای مثال Simbe Robotics قفسههای هوشمند خود را در فروشگاهها راهاندازی کرده و از طرف دیگر، ShopperMXTM HIVE امکان بازدید از فروشگاه در قالب واقعیت مجازی برای مشتریان فراهم آورده است.
اینتل بهطور حتم اولین اسمی نیست که در صنعت خرید میشنوید؛ اما قطعا انگیزههای زیادی برای قدم گذاشتن در این بستر دارد. فهمیدن اینکه فروشگاهها پلتفرم اینتل را با آغوش باز بپذیرند، سخت است؛ اما شواهد حاکی از آن هستند که این شرکت به شکل باورنکردنی منتظر زمانی است که مردم به این تکنولوژی هجوم ببرند.