حناچی در آیین افتتاح و بهره برداری از «بوستان زندگی» مطرح کرد؛

سیاست ما افزایش سرانه فضای سبز در شهر تهران است

شهردار تهران گفت: یکی از سیاست‌های ما افزایش سرانه فضای سبز در شهر تهران است.

سیاست ما افزایش سرانه فضای سبز در شهر تهران است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین افتتاح و بهره برداری از «بوستان زندگی» صبح امروز (دوشنبه بیست و هشتم مهر ماه) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

علی مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار کرد: مقرر بود «بوستان زندگی» در هفته تهران افتتاح شود، اما به دلیل ایام اربعین امروز افتتاح شد؛ امروزه گسترش شهر‌ها موجب تشدید عوارض شهری مثل آلودگی هوا شده است و یکی از راه‌های مقابله با معضلات شهرنشینی تقویت ارتباط انسان با محیط زیست است؛ بوستان زندگی با مساحت 24 هکتار در محله هرندی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از فضا‌های سبز باعث حفظ تنوع گیاهی خواهد شد، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کارگرانی که بخشی از اوقات فراغت خود را در فضا‌های سبز می‌گذرانند از بازخورد قوی‌تر برخوردار خواهند بود.

آقا محمدی بیان کرد: تلاش‌های زیادی را شاهد هستیم که در این منطقه صورت گرفته است. هنوز به نقطه ایده آل آن نرسیدیم، کار را به خود مردم بسپاریم؛ اینجا نباید مرکز موادمخدر باشد، بلکه معتادان متجاهر قابل معالجه و درمان هستند؛ ما باید تغییر رویکرد دهیم و بیشتر از نیرو‌های بومی برای کار‌ها استفاده کنیم. امیدواریم دروازه غار و محله شهید هرندی به یک الگوی مناسب در بین مناطق و محله‌های دیگر پایتخت تبدیل شوند.

حناچی گفت: در یکی از قدیمی‌ترین محله‌ها قرار داریم. یکی از سیاست‌های ما افزایش سرانه فضای سبز در شهر تهران است و این تأثیر بسزایی در زندگی شهری دارد؛ کلانشهر‌ها با عارضه افزایش قیمت زمین، کاهش سرانه واحد‌های مسکونی مواجه هستند و افراد کلانشهر‌ها نیازمند استفاده از فضای سبز هستند.

شهردار گفت: توسعه فضای سبز از سیاست‌های ما است، در حال حاضر تعدادی زیادی بوستان‌ افتتاح شده است و بوستان وثوق الدوله نیز به زودی در منطقه 14 افتتاح خواهد شد. همه این‌ها کافی نیست، زمانی موفق خواهیم بود که مردم در کنار ما باشند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان