خزانه دار شورای شهر تهران:

کاهش ۲۰درصدی درآمد‌های شهرداری در ۶ماهه امسال

رسولی گفت:ما با کاهش ۲۰درصدی درآمد‌های ۶ماهه امسال شهرداری نسبت به سال ۹۸ مواجه هستیم.

کاهش 20درصدی درآمد‌های شهرداری در 6ماهه امسال

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (شش ماهه سال 1399)، اظهار کرد: در بخش عملکرد حساب درآمد، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی شش ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 15هزار و287 میلیارد تومان اقدام کند. طی این دوره شش ماهه مبلغ 9هزار و 477میلیارد تومان معادل 62 درصد درآمد کسب کرده است. طی شش ماهه مذکور کسری عملکرد 5هزار و 809میلیارد تومان معادل 38 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: از کل درآمد شش ماهه مبلغ 2هزار و 928 میلیارد تومان معادل 31 درصد آن درآمد پایدار و 69 درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران درباره عملکرد هزینه‌ای نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ 13هزار و 633 میلیارد تومان هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ 9هزار و 613 میلیارد تومان (70 درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است که از این مبلغ 97درصد آن بصورت پرداخت‌های نقدی است و 3 درصد آن غیرنقدی بوده یعنی همانند پنج ماهه نخست سال 1399 انجام شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه شهریور ماه اظهار کرد: در بخش عملکرد حساب درآمد،

شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی شهریور ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف 2هزار و 547 میلیارد تومان اقدام کند. در این ماه مبلغ هزار و 815 میلیارد تومان معادل 71 درصد درآمد کسب شده است. از کل درآمد شهریورماه مبلغ 695 هزار میلیارد تومان معادل 38 درصد آن درآمد پایدار و 62 درصد آن درآمد ناپایدار است.

رسولی درباره عملکرد هزینه‌ای نیز اعلام کرد: شهرداری تهران در شهریور ماه تا سقف دوهزار و 272 میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ هزار و 667 میلیارد تومان در شهریور ماه تقریباً معادل 73 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است؛ که از این مبلغ 97 درصد آن بصورت پرداخت‌های نقدی است و 3 درصد آن غیرنقدی است.

وی در تحلیل و ارزیابی حساب و درآمد و هزینه شش ماه شهرداری در سال جاری گفت:بودجه مصوب شش دوازدهم سال 98 مبلغ 9هزار و 414تومان بوده است که از این مبلغ7هزار و 690 تومان آن معادل 82 درصد درآمد کسب شده و در سال 99 بودجه مصوب شش دوازدهم مبلغ 15هزار و 287 میلیارد تومان است که مبلغ 9هزار و 477 میلیارد تومان معادل 62 درصد درصد آن درآمد کسب شده است؛ بنابراین کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از 82 درصد در سال 98 به 62 درصد در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: هر چند کاهش 20درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل رکود پیش آمده در فضای کسب و کار و همچنین افزایش 38 درصدی بودجه مصوب شش دوازدهم سال جاری نسبت به سال گذشته برسد، لیکن بروز این دو عامل نه تنها از آقای شهردار و همکاران رفع تکلیف نمی‌کند بلکه اهتمام آنان به کاهش عدم تعادل منابع و مصارف را مضاعف می‌کند.

خزانه‌دار شورای شهر تهران، همچنین تصریح کرد: از تلاش‌های دو حوزه معاونت شهرسازی و معماری و معاونت مالی و اقتصاد شهری که در شهریورماه موفق به کسب 71 درصد درآمد مصوب شده‌اند، قدردانی می‌کنم. انتظار دارم این روند افزایشی کسب درآمد در نیمه دوم سال جاری به گونه‌ای مدیریت و تداوم یابد که امکان برقراری تعادل کامل درآمد- هزینه را فراهم کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، افزود: از کل درآمد شش ماهه 31 درصد آن درآمد پایدار و 69 درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی 35درصد آن از درآمد پایدار و 65 درصد آن از درآمد ناپایدار حاصل شده است. درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است. همچنین از کل درآمد شهریورماه 38درصد آن درآمد پایدار و 62 درصد آن درآمد ناپایدار است.

رسولی همچنین اعلام کرد: من و آقای امامی نقشی در رتبه بندی شهردار بر اساس درآمد نداریم. ساده کردن مسایل پیچیده در بیان با ادبیات گرد کار آسانی است، اما علمای علم مدیریت تفویض اختیار را بخش بسیار جزئی از مدیریت کارآمد می‌دانند.

رسولی اعلام کرد: در گزارش ارائه شده، هزینه‌های شش ماهه 97درصد نقدی است و از 20 درصد بودجه غیرنقد فقط 3 درصد تحقق یافته است؛ لذا کمافی‌السابق برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل 20 درصد منابع غیرنقد را در شش ماهه دوم سال انتظار داریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان