همراهی مجلس و دولت در تهیه نقشه راه برق هسته‌ای

خبرگزاری فارس: هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزییات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 29 مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست تعدادی از سؤالات نمایندگان مجلس از اردکانیان وزیر نیرو مطرح شد.

وی درباره جزییات سؤال خود از وزیر نیرو گفت: ما از سال 79 که سیاست‌های کلی انرژی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده تا امروز که سال 1399 هستیم معظم له در این 20 سال مکرر اعلام کردند که ما در آینده بایستی برق هسته‌ای داشته باشیم و میزان آن هم 20 هزار مگاوات تعیین شده است هر چند که اخیرا هم اعلام کردند که باید این میزان به 30 هزارمگاوات برق هسته‌ای در آینده برسد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌من از اردکانیان وزیر نیرو این سؤال را پرسیدم که متولی برق در کشور وزارت نیرو است و چرا این وزارتخانه درباره برق هسته‌ای ورود نکرده است این در حالی است که در طول 20 سال گذشته هیچ کدام از وزرای نیرو این کار را دنبال نکردند در حالی که مقام معظم رهبری بارها در این باره تاکیداتی داشته‌اند اما دولت‌های فعلی و وقت از کنار این موضوع گذشته‌اند.

بیگی‌نژاد درباره پاسخ وزیر نیرو گفت: اردکانیان اعلام کرد که طبق قانون می‌بایست کارها را جلو ببریم این در حالی است که قانون سازمان انرژی اتمی را متولی این کار اعلام کرده است، اما من از او خواستم که اگر سازمان انرژی اتمی این کار را نکرده است چرا وزیر نیرو به وظایفش در این باره عمل نکرده و تلاشی برای این موضوع نکرده و برنامه‌ریزی لازم را نداشته که سبد انرژی کشور را برای تولید برق متنوع و گسترده‌تر نکرده و این در حالی است که این سبد فعلا حرارتی،‌ خورشیدی، سیکل ترکیبی و هسته‌ای است.

وی گفت: وزیر نیرو به صراحت اعلام کرد که تلاش می‌کند از این به بعد این کار را انجام داده و سازمان انرژی اتمی را تشویق کند که آنها درباره برق هسته‌ای سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و اگر هم وزارت نیرو کمکی در این باره لازم باشد دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون انرژی، وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی اتمی در این باره برگزار شود تا بتوانیم به نقشه راه طراحی و احداث 30 هزار مگاوات برق هسته‌ای را در کشور تدوین کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان