محصولات پوستی بعد از چه مدت اثر می کنند؟ از مرطوب کننده تا سرم

در برنامه مراقبت از پوست ما محصولات پوستی مختلفی وجود دارد که سرعت اثرگذاری آن ها باهم متفاوت است. بعضی عناصر ممکن است بعد از ۲۴ ساعت اثر خود را بگذارند اما بعضی دیگر ممکن است هفته ها طول بکشد تا نتیجه دهند.

محصولات پوستی بعد از چه مدت اثر می کنند؟ از مرطوب کننده تا سرم

در برنامه مراقبت از پوست ما محصولات پوستی مختلفی وجود دارد که سرعت اثرگذاری آن ها باهم متفاوت است. بعضی عناصر ممکن است بعد از 24 ساعت اثر خود را بگذارند اما بعضی دیگر ممکن است هفته ها طول بکشد تا نتیجه دهند.

در بحث سرعت اثرگذاری محصولات پوستی باید سن، وضعیت پوست و همینطور فرمولاسیون محصولات و میزان هر یک از عناصر به کار رفته در آن ها را در نظر داشت.

در واقع این مسأله هم مثل لاغر کردن می ماند و نمی توان انتظار نتبجه گیری فوری و مشهود را داشت.

کارشناسان توصیه می کنند برای درک بهتر تأثیر محصول پوستی مورد استفاده ی خود از زمان شروع به استفاده تصاویری از پوست خود تهیه کنید.

در ادامه می خواهیم ببینیم محصولات پوستی مختلف بعد از چه مدت اثر می کنند.

سرعت اثرگذاری محصولات پوستی

مرطوب کننده ها و هیالورونیک اسید: بعد از چند دقیقه برای نتایج کوتاه مدت

مرطوب کننده ها محصولات پراستفاده ای هستند که برای کمک به رفع خشکی پوست استفاده می شوند.

این محصولات معمولاً حاوی هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در پوست وجود دارد اما تأثیر کوتاه مدتی در مرطوب کردن پوست دارد و باید به صورت روزانه استفاده شود.

از هیالورونیک اسید در تولید محصولات پوستی موضعی برای رطوبت بخشی فوری پوست استفاده می شود چون قدرت جذب رطوبت آن بسیار بالا است، به همین دلیل بعد از یک بار استفاده باید شاهد بهبودی پوست تان باشید.

اگر از کرم یا ماسک ورقه ای استفاده کنید که این اسید در آن به کار رفته باشد، فوراً متوجه پف کردن و مرطوب شدن پوست تان خواهید شد.

اما عمر این رطوبت بخشی کوتاه است و بیشتر از 24 ساعت طول نمی کشد. به همین دلیل هر روز باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت را به پوست خود بازگردانید.

سرم ها: 3 تا 12 هفته

سرم عملکردی شبیه به مرطوب کننده دارد، با این تفاوت که اغلب اوقات حاوی مقادیر بیشتری عناصر فعال است و تأثیر بلند مدت دارد.

چیزی که سرعت اثربخشی سرم را تعیین می کند قدرت آن است.

بعضی سرم های موضعی می توانند جای جوش را بعد از 24 ساعت کمرنگ کنند اما در مورد سرم های ضعیف تر می تواند تا 12 هفته طول کشد تا اثر آن ها را ببینید.

ویتامین سی: 3 تا 12 هفته

هر چه مشکل پوست مزمن تر باشد، بیشتر طول می کشد تا نتیجه بگیرید، اما به طور کلی بین 3 تا 12 هفته می تواند طول می کشد تا ویتامین C اثر خود را بگذارد.

دلایل مختلفی برای استفاده از ویتامین C وجود دارد، از جمله برای روشن کردن لکه های تیره، کمک به حفظ پوست در برابر صدمات ناشی از پرتوهای فرابنفش و کمک به رفع مشکل تغییر رنگ پوست.

ویتامین C بعد از استفاده بلافاصله اثر ضد اکسایشی خود را می گذارد و از پوست محافظت می کند اما برای ایجاد یک تغییر قابل مشاهده باید مدت طولانی تری از آن استفاده کنید.

ظرف 3 هفته به تدریج متوجه روشن شدن پوست خواهید شد اما تا 12 هفته طول می کشد تا تأثیرات دیگر آن بر روی چین و چروک ها و تولید کلاژن را ببینید.

اسید لاکتیک: چند روز

اسید لاکتیک یک ماده ی پرکاربرد است که هم در مرطوب کننده ها به کار می رود هم سرم ها.

این اسید اگر به صورت سرم یا هیدروکسی اسید استفاده شود، زودتر اثرش را خواهید دید چون این محصولات در اغلب اوقات حاوی درصد بالاتری از اسید لاکتیک هستند.

هر چه مقدار اسید لاکتیک بیشتر باشد، محصول پوستی زودتر اثر خواهد کرد چون این ماده سلول های مرده را فوراً از سطح پوست می زداید.

اگر درصد اسید لاکتیک به اندازه ی کافی بالا باشد، بعد از چند روز اول کم کم اثرش را خواهید دید.

البته این مسأله به این هم بستگی دارد که به دنبال چه تغییری باشید.

رتینول و ویتامین آ: 4 تا 12 هفته

انواع مختلفی از ویتامین A وجود دارد که برخی از آن ها از بقیه قوی ترند، اما معمولاً بعد از 4 هفته ی اول می توانید اثرش را ببینید.

رتینول نوع ضعیف تری از ویتامین A است و انواع قوی تری هم از آن وجود دارد که می توانید برای نتیجه گیری سریع تر بسته به وضعیت پوست خود از آن ها استفاده کنید.

هر چه مدت طولانی تری از رتینول یا ویتامین A استفاده کنید، پوست بهتر خواهد شد.

این ماده به طور کلی بعد از 4 هفته ی اول اثر می کند اما اگر پوست تان جوش داشته باشد رتینول بعد از 12 هفته اثر خواهد کرد.

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان