در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد‌؛

تجاوز به حریم رودخانه‌ها تنها مختص مناطق خوش آب و هوا نیست

کارشناس محیط زیست گفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها، آسیب‌های زیست محیطی زیادی به همراه دارد که باید از آن جلوگیری شود.

تجاوز به حریم رودخانه‌ها تنها مختص مناطق خوش آب و هوا نیست

محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تجاوز به حریم رودخانه که یک معضل زیست محیطی است، اظهار کرد: رودخانه‌ها جزء منابع طبیعی هستند که ارزش اقتصادی بالایی دارند و همین زیبایی‌های طبیعی رودخانه‌ها و حریم آن‌ها موجب شده که مورد تجاوز سودجویان قرار گیرند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه تجاوز به حریم رودخانه‌ها تنها مختص به مناطق خوش آب و هوا نیست، گفت: در حال حاضر در تمام کشور حتی شهر‌های کویری نیز این اتفاق رخ می‌دهد که بخشی از آن‌ها به صورت ساخت و ساز‌های غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها است که تعداد آن‌ها هم کم نیست.

محبوب فر تصریح کرد: بخشی از این تصرفات نیز مختص کشاورزی است و تعدادی از افراد به اسم کشاورزی حریم رودخانه‌ها را تصرف می‌کنند و نوع دیگر آن برداشت بی رویه از آب‌های رودخانه‌ها است که سبب کاهش سطح آب رودخانه‌ها می‌شود.

او با اشاره به مشکلات زیست محیطی مربوط به تجاوز به حریم رودخانه‌ها گفت: اولین آسیب این مسئله ایجاد طغیان و سیلاب است که در نتیجه باعث از بین رفتن امنیت افرادی می‌شود که در حریم رودخانه‌ها زندگی می‌کنند.

این کارشناس با بیان اینکه تجاوز به حریم رودخانه‌ها فرسایش خاک را نیز به همراه خواهد داشت، بیان کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها به صورت عادی در حال انجام است، بنابراین قوه قضاییه و مسئولان مربوطه در اسرع وقت باید به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

محبوب فر تصریح کرد: متولی حفاظت از حریم رودخانه‌ها، شرکت‌های آب منطقه‌ای وابسته به وزارت نیرو هستند، بنابراین نهاد‌های مربوطه و فعالان و دوستداران محیط زیست باید به این موضوع نگاه جدی تری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان