نماینده مجلس: اکثر لوایح دولت ارتباطی به مسائل معیشتی ندارند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اکثر لوایح واصله از سوی دولت ربطی به مسائل معیشت ندارند گفت: از دولت انتظار داریم که لوایح مربوط به معیشت را به مجلس ارسال کند.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان دولتی مبنی بر کمک مجلس برای تصویب 67 لایحه ارسالی دولت، گفت: لوایح دولت در دستور کار مجلس قرار دارد و از زمان آغاز مجلس یازدهم چندین لایحه دولت بررسی شده و روز گذشته نیز چند لایحه دیگر در جلسه علنی پارلمان تصویب شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این 67 لایحه طبق ماده 137 آیین‌نامه داخلی پارلمان از مجلس دهم به این دوره منتقل شده افزود: بخش دیگر از این لوایح مربوط به موافقتنامه‌ها است برخی دیگر از این لوایح نیز موضوعات پراکنده دارند که اثری در زندگی مردم نداشته و به شرایط جاری کشور ارتباطی ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در همین راستا، ادامه داد: مجلس در بررسی لوایح واصله از سوی دولت کم کاری نکرده و تعداد لوایح بررسی شده در مجلس بیش از طرح های نمایندگان بوده است.

فرهنگی تصریح کرد: لوایحی که دولت به مجلس فرستاده اثر خارجی و تاثیری بر زندگی مردم نداشته و مربوط به مسائل معیشتی جامعه نیست که بهتر است دولت بر لوایح معیشتی و اقتصادی که اثر بیرونی بر زندگی مردم دارد، تمرکز کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: دولت لایحه 2 فوریتی را در رابطه با بورس به مجلس ارائه کرد که با قاطعیت تصویب شد. اگر لوایحی از این دست که در ارتباط با بازار، بورس، معیشت مردم و موضوعات اقتصادی باشد، نمایندگان آن را با سرعت به جریان می‌اندازند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان