ماهان شبکه ایرانیان

ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها

راه پله: راه‌پله‌ها علاوه بر این‌که یک عنصر طراحی فوق‌العاده زیبا و خاص در خانه هستند، می‌توانند فضاهای نگهدارنده زیادی را در خود جای دهند

راه پلهراه‌پله‌ها علاوه بر این‌که یک عنصر طراحی فوق‌العاده زیبا و خاص در خانه هستند، می‌توانند فضاهای نگهدارنده زیادی را در خود جای دهند. این فضاهای نگهدارنده به گونه‌های مختلفی در راه‌پله‌ها تعبیه می‌شوند و چیزهای بسیار مختلف و گوناگونی را می‌توان در زیر یا درون راه‌پله نگهداری و یا مخفی کرد. آیا نیاز به فضایی برای نگهداری از کتاب‌ها، لباس‌ها، کارد و چنگال‌ها، کفش‌ها، لباس‌های فصلی، روتختی‌ها و بالش‌های اضافه، الوارها، و غیره دارید؟ برای این‌که بتوانید فضاهای خوبی در راه‌پله خود برای نگهداری از این وسایل ایجاد کنید حتما این مطلب را بخوانید. چیدانه در این مطلب به شما می‌گویید که چگونه باید این کار را انجام دهید.

فضای زیر پله‌ها

      

فضای زیر پله‌ها فضای بسیار خوب و محبوبی برای نگهداری از وسایل مختلف است. در این فضا می‌توان قفسه‌های جداگانه یا کشوهای پیش‌ساخته‌ای برای نگهداری از لباس‌های فصلی، روتختی‌ها و بالش‌های اضافه، اشیای تزئینی غیرضروری، لوازم آشپزخانه، کفش ها و وسایل مختلف دیگر ایجاد کرد.

از فضای زیر پله‌ها هم‌چنین به عنوان کمد، قفسه‌های مخصوص نگهداری از کتاب ها و یا حتی فضای راحتی برای کتاب خواندن استفاده کرد.

درون پله‌ها

اما نه تنها از فضای زیرین پله‌ها می‌توان برای نگهداری از وسایل مختلف استفاده کرد، بلکه داخل پله‌ها نیز چنین فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کشوها و قفسه‌های کتاب را می‌توان در زیر پله‌ها (مانند عکس‌های بالا) ایجاد کرد. این ایده هم راه‌پله شما را تبدیل به یک عنصر طراحی خاص و منحصربه‌فرد در خانه می‌کند و هم فضای لازم برای نگهداری و مخفی کردن وسایل مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فضاها به ویژه مناسب نگهداری از کفش‌های مختلف هستند. از آن‌جایی که کفش‌های ظاهر یکسانی ندارند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و از طرفی فضای کافی در فضای ورودی خانه برای نگهداری از همه کفش‌های اعضای خانواده وجود ندارد، کشوهای زیر پله‌ها می‌توانند فضای خوبی برای نگهداری از آن‌ها فراهم کنند.

فضاهای نگهدارنده مخفی در کف پله ها

یک فضای نگهدارنده پنهان در راه‌پله می‌تواند یک فضای مخفی فوق‌العاده خوب برای وسایل بزرگی باشد که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها در قسمت‌های دیگر خانه استفاده کرد. این وسایل معمولا فرم متقارنی ندارند و نگهداری از آن‌ها سخت است. این فضاهای پنهانی همان فضای زیر پله‌ها هستند، فقط در این حالت مخفی هستند و از روی سطح پله‌ها می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. 

مطالب مرتبط: ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی پله

طراحی هنری راه پله به شکل ریشه درخت

13 راه پله زیبا با طراحی شگفت انگیز!

راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند

منبع: furnishburnish ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان