از آرامش طبیعت الهام بگیرید

فضاهای بیرونی: باغچه‌های ما می‌توانند، بهترین آموزگار برای ما باشند

فضاهای بیرونی: باغچه‌های ما می‌توانند، بهترین آموزگار برای ما باشند. ما درباره خودمان و دنیای‌مان از آن‌ها درس‌هایی فرا می‌گیریم. تنها پیش‌نیاز برای همراه شدن با این آموزه، توانمندی ما برای گشودن حواس نسبت به سرمایه مناظر، رایحه‌ها، بافت‌ها و آواهایی است که به آرامی ما را در خود غرق می‌کند.حتی زمانی که در باغچه‌ نشسته‌اید، به تمام صداهایی که شما را احاطه کرده‌اند آگاهید.

با وجود صدای خش‌خش سنجاب میان برگ‌ها در بستر جنگل، صدای آواز پرنده‌ای در بالای سرتان، صدای آواز جغد از دوردست‌های جنگل و صدای آبشاری که آوای سبک‌بار خودش را به این ترکیب حسی اضافه می‌کند، باغچه‌تان با صدا زنده ‌است.

بیایید ببینیم که چگونه می‌توان با معرفی عنصر صدا، به باغچه‌تان بُعد تازه‌ای ببخشید. هنگامی که به اندازه‌ کافی، برای شنیدن زمان صرف کنید، از هم نوایی شخصی‌یتان لذت خواهید برد.
 

  در مورد کفپوش‌های باغچه‌تان تجدید نظر کنید.

علاوه بر طراحی کردن باغچه‌تان برای جذب پرندگان و حیوانات، اقدامات دیگری هم می‌توان انجام داد که اضافه نمودن عنصر صدا یکی از آن‌ها خواهد بود. برای شروع به سراغ زمین باغچه‌تان می‌رویم.

کف‌پوش باغ راه طولانی را برای تنظیم خلق و خو می‌پیماید. با وجود آنکه که بتن و سنگ، مطمئنا گزینه‌های مناسب و سودمندی برای زمینه باغ هستند،گزینه‌های دیگری نیز می‌‌توانند ملموس‌تر واقع شوند.

سنگ ریزه‌ها، صدای خرد شدن عجیب و شگفت‌آوری را عرضه می‌کنند. به جای ماندن رد پایتان در میان این سنگ ریزه‌ها، برای کسی که  بالای باغچه‌تان پرواز می‌کند، شما و باغچه‌تان را به پدیده‌ای منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. به علاوه آن‌که این سنگ ریزه‌ها قیمت ناچیزی دارند و به سادگی در دسترس هستند. همچنین این سنگ ریزه‌ها در رنگ‌های گوناگونی ارائه می‌شوند.
 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در جنگل پیاده‌روی کنید و سکوت ملموسی را احساس کنید؟ کودهای گیاهی را به عنوان گزینه‌ای مناسب، برای مسیرهای غیررسمی در فضایتان در نظر داشته باشید. تجربه راه رفتن به روی کود گیاهی تا حدودی متفاوت از راه رفتن به روی بتن و آسفالت خواهد بود.

کود گیاهی تصفیه شده، ارزان قیمت و قابل دسترس است و از محصولات فرعی کارخانه‌ها به حساب می‌آید. از آنجایی که کود گیاهی، نیاز به ترمیم سالیانه دارد و همچنین به کفه کفش می‌چسبد، انتخاب مناسبی برای مناطق دور افتاده‌ باغچه‌تان خواهد بود.
 

با هوشمندی به باغچه‌تان آب اضافه کنید.

برای داشتن یک باغچه کامل‌، آب‌نماها یکی از عناصر اصلی به شمار می‌روند. اما قبل از آن‌که به نزدیک‌ترین فروشگاه بروید و یک آب ‌نمای سرامیکی خریداری کنید، میزان تاثیر‌گذاری آب‌‌نما در فضایتان را مشخص کنید. میزان آب روان، تعداد و طول قطره‌ها و میزان ذخیره آب، همگی در صدایی که تولید می‌شود نقش بسیار مهمی دارند.
 

آب‌نمایی که در این عکس مشاهده می‌کنید، عموما با عنوان شکارچی‌ آهو شناخته می‌شود زیرا این صدا برای دنبال کردن آهو به کارگرفته ‌می‌شده است. صدایی که این آب‌نما تولید می‌کند بیشتر از جنس توخالی، مرموز و آرام بخش است و بیشتر برای حیاط‌های کوچک که دارای حس و حالی عارفانه هستند مناسب است.

 

این نوع از آب‌‌نما از نمونه‌ آب‌نماهای روان و سرریز شونده است. صدای آن شبیه آوازهای کر کلیسایی است. با توجه به میزان آب و اندازه دهانه‌ آب‌ریز آن، هر مجرای آبی صدای متفاوتی تولید می‌کند که تنظیمات هر کدام می‌تواند شما را به طراحی و تاثیر صدای دل‌خواه‌تان برساند. هرچقدر دهانه آبریز آن پهن‌تر و جریان آن طولانی‌تر باشد، صدای تولید شده سنگین‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

یک آب‌نمای استاندارد، به شما امکان تنظیمات دلخواه را خواهد داد. با نصب کردن فلکه‌ای در قسمت بیرونی پمپ آب، می‌توانید میزان جریان آب را برای رسیدن به صدای مطلوب کنترل کنید. اما از نصب فلکه در بدنه داخلی پمپ خودداری نمایید، زیرا عمر تجهیزات شما را کاهش خواهد داد.
 

اگر اضافه کردن تعدادی سنگ به کف آب‌نما، باعث خروج آب از مخزن آن نشود، می‌تواند تاثیر مناسبی در کیفیت صدای تولید شده داشته باشد.

 

گیاهان مشخصی وجود دارند که در مجاورت با باد، صدایی شبیه به ارکستر تولید می‌کنند.کاشتن چمن‌های بلند در قسمت آفتاب‌گیر باغچه‌تان به تولید این صدای ارکستری منجر خواهد شد. بامبو نیز گزینه مناسب دیگری برای تولید صدا در باغچه‌تان خواهد بود. شاخه‌های تو خالی و برگ‌های خشک آن در مجاورت باد صدای زیبایی تولید می‌کند و هم در آفتاب و هم در سایه،رشد مناسبی دارد؛ تنها اقدام لازم در نگهداری آن نصب حفاظ‌هایی برای جلوگیری از رشد بیش از اندازه آن است.
 

از بادسنج‌ها استفاده کنید.

هرچند که اندازه‌های کوچک این بادسنج‌ها، صدای ناخوشایند و نا‌ملایمی دارند اما بادسنج‌های بزرگ‌تر و گران‌تر، نظرتان را تغییر خواهد داد.

اندازه این باد سنج‌ها تا 2/2 متر متغییر است و صدای تولید شده، با توجه به بزرگی و کوچکی اندازه مخرج صدای آن‌ها متفاوت است. بعضی از آن‌ها در کلید موسیقیایی خاصی تنظیم شده‌اند و بعد از به صدا درآمدنشان، آن موسیقی ادامه خواهد داشت. برای خرید این بادسنج‌ها باید پولی نزدیک به 500 دلار و یا بیشتر ذخیره نمایید، اما مطمئن باشید که از خرید آن‌ها پشیمان نخواهید شد.
 

بعضی از این بادسنج‌های تولید شده، قابل تنظیم با صداهای متفاوت هستند. صدایی شادی‌آور یا آرام بخش. آن‌ها را تجربه کنید تا به صدای متناسب با فضایتان برسید.

از مطالب چیدانه استفاده کنید و آن‌ها را در خانه خودتان عملی کنید تا زندگی را جور دیگر ببینید...

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان