ماهان شبکه ایرانیان

چرا کشتی‌های حامل روغن خام تخلیه نمی‌شوند؟

خبرگزاری تسنیم: فرهاد منتصر کوهساری در خصوص وضعیت تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر کشور اظهار کرد: بندر محل گذر کالاست و نمی‌توانیم بخشنامه ستاد تنظیم بازار را تغییر دهیم. چنانچه تعرفه‌ها پلکانی باشد، ماندگاری کالا در بنادر کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در این‌صورت بندر به محل گذر کالا و عبور تبدیل می‌شود، افزود:، اما وقتی تعرفه ثابت است و در جا می‌زند این مسئله باعث می‌شود تا ماندگاری کالا در بنادر کشور بیشتر از حد معمول شود.

وی در عین حال تصریح کرد: باید به نحوی مشکل صاحبان کالا را حل کنیم و فروشنده کالا ارز را دریافت نکرده و باعث شده تا کالا را توسط نماینده یعنی کشتیرانی در داخل بندر نگه دارد و اوراق ترخیص صادر نشود. در این صورت گمرک فرآیند گمرکی را انجام نمی‌دهد و بندر نیز عملیات خروج و بارگیری را نمی‌تواند انجام دهد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آقایان مدعی هستند، چون ارز به فروشنده کالا داده نشده، کالا در بندر مانده است.

منتصر کوهساری تاکید کرد: چنانچه صاحب کالا ارز را پرداخت کرده باشد و کالا را نگه دارد به تبع باید پس از 30 روز کالا را ار بندر خارج کند.

وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون چه میزان کالا در بنادر کشور وجود دارد، اظهار کرد: در مجموع 3 میلیون 920 هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بنادر، پای کشتی و در لنگرگاه وجود دارد. از این میزان حدود 3.2 میلیون تن در انبار‌های بنادر و حدود 700 هزار تن نیز در پای اسکله (در حال تخلیه) و لنگرگاه است.

وی درباره تخلیه و بارگیری مواد اولیه مورد نیاز تولید روغن خوراکی نیز گفت: اگر کشتی اعلام ورود کند به دلیل آن‌که اسکله خالی و تجهیزات داریم به صورت آنلاین در همه بنادر شمالی و جنوبی پهلوگیری می‌شود. کشتی‌های حامل روغن خام مشکل اسنادی دارند که بار خود را تخلیه نمی‌کنند، هر کشتی که این مشکل را داشته باشد، نماینده کشتیرانی هیچ‌وقت برای تخلیه به ما درخواست نمی‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان