توصیه نماینده مجلس به دولت

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که برای مقابله با قاچاق کالا و ارز باید دولت نظارت خود را قوی کند.

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی د، با بیان اینکه در سال های گذشته متاسفانه شاهد قاچاق کالا به ویژه کالاهایی که در داخل کشور تولید شده‌اند هستیم، گفت: این کالاهای قاچاق که هم قیمت کالاهای داخلی و بعضاً ارزان تر از آن به دست مصرف کننده می رسد و بازار و تولید کننده داخلی را به جد تهدید می کند.

وی با بیان اینکه، زمانی که کالایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود از پرداخت حقوق قانونی و گمرکی به دولت فرار کرده است، ادامه داد: کالای قاچاق هم برای قاچاق کننده سودآور است و هم از سویی می‌تواند به اقتصاد کشور ضربه بزند.

نماینده نیریز و استهبان در مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی توان و کیفیت داخلی برای تولید کالاها در داخل بسیار بالا رفته است ،عنوان کرد: بهتر است دولت به جای تصدی گری نظارت خود را بیشتر کند تا شاهد پدیده قاچاق در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید بازار را طبقه بندی کنیم، افزود: در جایی که تکنولوژی داریم با توجه به تحریم ها باید نگاهمان به داخل باشد و با توجه به اقتصاد مقاومتی حدالامکان از داشته های خودمان استفاده کنیم و در جایی که توانایی فنی نداریم و یا توان تولید نداریم ناچاراً از خارج آن تکنولوژی را وارد کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان