دستگیری ۳۷ هزار مالخر تنها در ۷ ماه!

خبرگزاری مهر: سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پلیس پیشگیری پایتخت در راستای ارتقای امنیت در پایتخت طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت اجرا شد.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 120 طرح در محلات و 51 طرح رعد داشتیم و سعی داریم طرح امنیت و آرامش را با هدف پیشگیری از جرم برگزار کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تعداد 500 سارق و مالخر دستگیر، 53 دستگاه خودرو و 29 موتورسیکلت کشف و 438 مورد پرونده سرقت طی 24 ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: همچنین 864 معتاد متجاهر جمع آوری شدند و 3 کیلو و 200 گرم مواد مخدر هم کشف شد. البته از فروشندگان مواد مخدر هم 2 قبضه سلاح گرم هم کشف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری پایتخت از ابتدای سال تا 19 آبان ماه گفت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و 532 مورد تماس با 110 داشتیم که منجر به عملیات شده است یعنی روزانه به 7 هزار و 500 مورد تماس در 110 رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد 36 هزار و 941 مالخر دستگیر و تعداد 8 هزار و 884 خودرو و 4 هزار و 876 موتورسیکلت کشف شده است.

وی بیان کرد: تعداد 39 هزار و 289 مورد پرونده کشف و 13 هزار و 472 خرده فروش دستگیر شدند، همچنین یک تن و 666 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 506 فقره پرونده قاچاق کالا کشف و 610 قاچاقچی دستگیر شده است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از سارقینی که دستگیر شده است تعداد 197 قبضه سلاح جنگی و شکاری که 116 سلاح جنگی و 81 سلاح شکاری کشف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت 7 ماه و 19 روز 3 درصد در بحث وقوع سرقت افزایش داشته‌ایم، همچنین افزایش 7 درصدی در حوزه کشف اموال مسروقه داشته‌ایم.

سرهنگ موقوفه‌ای وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تجهیزات پلیس مانند خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها احتیاج به نوسازی دارند یا خیر گفت: وضعیت وسایل نقلیه پلیس پیشگیری پایتخت خوب است ما در ماشین‌ها و موتور‌های خود مشکل خاصی نداریم و بعضاً دیده‌شده خودرویی بعد از انجام عملیات بدون وقفه به نیروی گشتی دیگر تحویل داده شده و اگر جای شلیک گلوله و یا مثلاً خراشیدگی سپر به سپر دیده می‌شود این طبیعی است و نشان از این ندارد که وضعیت وسایل نقلیه پلیس پیشگیری فرسوده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نگهبانان محله مجاز به بستن خیابان‌ها هستند یا خیر گفت: نگهبانان محلات به هیچ عنوان اجازه بستن کوچه و یا خیابان ایران دارند و قطعاً این نگهبانان باید مجوز داشته باشند افراد اگر نگهبان را دیدند که بدون مجوز فعالیت می‌کنند حتماً به پلیس اطلاع دهند تا با او برخورد شود.
47231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر