ماهان شبکه ایرانیان

روحانی: دولتی که خواب سقوط ایران را می‌دید، ساقط شد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز (چهارشنبه 21 آبان) هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: جهان در هفته‌ی گذشته شاهد اتفاق قابل ملاحظه‌ای بود و سیاست‌های متکبرانه که همراه با تحقیر برخی ملت‌ها حتی ملت‌های منطقه ما که به صراحت آن‌ها را «گاو شیرده» لقب داده بود و سیاست‌هایی که انزجار همه‌ی ملت‌های جهان و حتی مردم خود آمریکا را بر انداخته بود و در یک انتخابات با مخالفت قاطع مردم مواجه شد.

"این بسیار حائز اهمیت بود و رژیمی که خواب سقوط ایران و نظام ایران را می‌دید، خودش به صورت بسیار حقیرانه‌ای ساقط شد و امروز می‌بینید به‌جز چند کشوری کوچکی که همیشه از اذناب این رژیم بودند، جهانیان شرایط جدیدی را پیش روی خود می‌بینند".

وی افزود: در داخل کشور ما هم انتظارات جامعه و مردم شاهد تغییر و تحول است یعنی انتظارات تورمی و رکودی به انتظارات گشایش با امید به شرایط آینده تبدیل شده است. این امید بر این مبنا نیست که روابط ما با دولت آمریکا چگونه است؛ اساس روابط ما با کشور‌های همسایه و دوست‌مان است، ولی آمریکا به عنوان دولتی که رو به پایان است، به عنوان یک عامل مزاحم در روابط ما با سایر کشور‌ها ایفای نقش می‌کرد و حس می‌کنم این عامل مزاحم در حال از بین رفتن است و شرایط برای فعالیت بر مبنای مصالح خودشان آماده‌تر شده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ما در طول سال‌های گذشته روابط خوبی خصوصا با برخی همسایگان‌مان مثل عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و هم‌چنین سایر کشور‌های دوست مانند روسیه، چین و دیگران برقرار کردیم و احساس می‌کنیم که فضا برای روابط نزدیک‌تر با همه کشور‌های دوست‌مان آماده‌تر شده است.

روحانی گفت: اشکال رژیم رو به پایان و دولت این رژیم که در ماه‌های پایانی عمرش است این بود که خودشان آشنا به سیاست بین الملل نبودند و تقریبا مجری دیکته‌های تندرور‌های داخلی و رژیم صهیونیستی بودند. اگر به نطق‌های این آدم در مجامع بین المللی که درباره ایران سخن می‌گفت، همان جملات و لغاتی بود که رژیم صهیونیستی به‌کار می‌برد و متوجه می‌شویم چه کسی برایش نوشته و همه مشکلات از این‌جا نشأت گرفت که نتوانند بر مبنای منافع مردم آمریکا و منافع جهان تصمیم‌گیری کنند.

روحانی: ایران قادر به تامین نیاز‌های اصلی بسیاری از کشور‌های منطقه و اعضای سازمان شانگ‌های است

این خبر تکمیل می‌شود...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان