افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 99 در هفت ماهه امسال، گفت: بودجه امسال 571 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که 290 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است. در بخش مصارف 36 هزار میلیارد تومان در هفت ماهه امسال کاهش داشتیم.

وی افزود: در بودجه 1400 نیز فروش نفت 650 هزار بشکه در نظر گرفته شده است که قیمت هر بشکه 40 دلار پیش بینی می‌شود.

 

آنچه دیگران می خوانند:

 

افزایش حقوق کارمندان در سال 1400

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1400 چقدر است؟

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده با 25 درصد رشد در نظر گرفته شده است.

این میزان افزایش حقوق مربوط به کارکنان رسمی دولت می باشد.

شایان ذکر است افزایش حقوق کارکنان رسمی و قراردادی نفت بر این اساس می باشد و افزایش حقوق کارکنان غیررسمی نفت (پیمانکاری) بر اساس قانون کار می باشد.

همچنین میزان افزایش حقوق کارکنان غیررسمی یا پیمانکاری مطابق روال گذشته در اواخر سال جاری توسط شورای عالی کار مشخص خواهد شد.

در پایان این نکته قابل ذکر است کارکنان قراردادی نفت سال جاری نسبت به افزایش حقوق این دسته از کارکنان بصورت کارمندی انتقاداتی را مطرح کرده بودند و اعلام کردند وقتی مزایای کارمندان به نیروهای قراردادی نفت تعلق نمیگیرد افزایش حقوق و پرداخت عیدی آنان بصورت کارمندی منصفانه نیست.

براساس این گزارش، پورمحمدی در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گزارش مبسوطی از عملکرد هفت ماهه منابع و مصارف عمومی قانون بودجه و هدفمندی در سال 1399 و برآورد منابع و مصارف عمومی در لایحه بودجه سال 1400 کل کشور و نیز جهت گیری‌های بودجه سال آینده بر اساس چند رویکرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ارائه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان