علت ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا

چگونگی تأثیر کرونا بر روی بدن انسان هنوز به طور کامل درک نشده است. اما به احتمال زیاد این بیماری به طور غیر مستقیم و نه مستقیم به ریزش مو منجر می‌شود.

دلیل ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا
 
ویروس کرونا می‌تواند باعث ریزش موی سر و صورت در برخی از مبتلایان به کووید 19 (بیماری ناشی از نوع جدید ویروس کرونا) شود. گئورگی آبراموف، پزشک متخصص تریکولوژِی (بیماری‌های پوست سر و مو) در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک توضیح داد که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان با این مشکل کنار آمد.

چگونگی تأثیر کرونا بر روی بدن انسان هنوز به طور کامل درک نشده است. اما به احتمال زیاد این بیماری به طور غیر مستقیم و نه مستقیم به ریزش مو منجر می‌شود. گئورگی آبراموف معتقد است که مسئله استرس است که با بیماری همه گیر کرونا ارتباط ناگسستنی دارد.

این پزشک روس می‌گوید: "امروزه بطور 100 ٪ ثابت شده است که طاسی و ریزش مو یک روند کاملاً خود ایمنی است، یعنی سیستم ایمنی بدن به مو‌های سر انسان حمله می‌کند. اغلب این روند در اثر استرس ایجاد می‌شود. استرس بسیار فراتر از چنین چیز‌هایی است. متأسفانه همه گیری، برخی از افراد را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. "

متخصص روس گفت که اگر به موقع به پزشک مناسب مراجعه کنید، می‌توانید ریزش مو به دلیل همه گیری ویروس کرونا را متوقف کنید.

"نتیجه نهایی این است که اگر فرآیندی در بدن ناشی از عملکرد پدیده خود ایمنی آغاز شده باشد، ممکن است بیش از صد نوع بیماری ناشی از این پدیده در آن دخالت داشته باشد. در چنین حالاتی سیستم ایمنی به غده تیروئید، مفاصل، مو‌ها و اندام‌های زیادی حمله می‌کند.
 
این مسئله و نه فقط ریزش مو باید باعث نگرانی شود. اگر موی مرد روی ریش یا سر او شروع به ریزش کند، نه تنها باید به متخصص پوست و مو بلکه به یک ایمونولوژیست مراجعه شود. "
 
منبع: اسپوتنیک
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان