واکنش ها به موشک شلیک شده به آرامکو

خبرگزاری فارس: یک شرکت ردیابی تانکرهای نفتی ساعاتی پیشتر هدف قرار گرفتن یکی از مراکز توزیع تأسیسات نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی توسط ارتش یمن را تأیید کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شد با موشک هدایت‌پذیر «قدس 2» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

حساب توئیتری سایت تانکر ترکرز (TankerTrackers) از عبارت «شورشی‌های حوثی یمن» برای اشاره به جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و نوشت: «شورشی‌های حوثی یمن بامداد امشب گفته‌‌اند که مرکز ذخیره نفت در عربستان سعودی را با یک موشک قدس-2 هدف قرار داده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «می‌توانیم تأیید کنیم که یک مخزن ذخیره سوخت به ظرفیت 400 هزار بشکه سوخت مورد هدف قرار گرفت و حریق به سرعت در آن خاموش شد.»

یحیی سریع در توئیتر خود نوشته بود: « این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان سعودی که هنوز اعلام نشده است، وارد فاز خدماتی شده‌‌اند.»

یحیی سریع افزود، موشک قدس 2 امروز (دوشنبه) با موفقیت به هدف برخورد کرده و خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به سوی مکان هدف گرفته شده شتافته‌اند.

وی تصریح کرد، این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است.

سریع بار دیگر خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان سعودی گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا جزء بانک اهداف صنعاء هستند.

 

انصار الله: موشک شلیک شده به «آرامکو» در اصل برای «ایلات» در نظر گرفته شده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که نمونه موشک شلیک شده به آرامکو در عربستان سعودی، در اصل برای هدف گیری شهرک «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نظر گرفته شده است.
انصار الله: موشک شلیک شده به «آرامکو» در اصل برای «ایلات» در نظر گرفته شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که موشکی که پالایشگاه آرامکو در شهر جده عربستان سعودی را هدف گرفت در اصل برای ایلات (در سرزمین‌های اشغالی فلسطین) در نظر گرفته شده است.

«عبدالوهاب المحبشی» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «موشکی که جده را هدف گرفت، ارتقا خواهد یافت تا بُرد آن به بندر ایلات (فلسطین اشغالی) برسد.»

وی افزود: «همه ملت‌‌های منطقه باید در کنار مردم یمن و فلسطین در برابر تجاوز بایستند.»

ایلات شهری بندری و توریستی در ساحل خلیج ایلات و در جنوب فلسطین اشغالی واقع شده‌ است و به گفته کارشناسان، حمله موشکی یمنی‌ها به ایلات امکان پذیر است، چراکه بُرد موشک‌های یمنی پیش از این به بندر «ینبع» در شمال غرب خاک عربستان سعودی رسیده بود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شد با موشک هدایت‌پذیر قدس 2، یک تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف قرار دهد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت، این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان سعودی که هنوز اعلام نشده است، به خدمت گرفته شده‌اند.

یحیی سریع افزود که این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است.

سریع بار دیگر خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان سعودی گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا جزء بانک اهداف صنعاء هستند.

نیروهای مسلح یمن نیز بارها اعلام کرده‌اند که بانک اهدافی در عربستان، امارات و اسرائیل در اختیار دارند و احتمال هدف قرار دادن این اهداف وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان