۶ ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

اگر دقت کرده باشید خانه ایرانی‌ها سبک ویژه‌ای در دکوراسیون و انتخاب وسایل دارد. یعنی به راحتی می‌توان با استفاده از وسایل و رنگ‌های استفاده شده تشخیص داد که این یک خانه ایرانی است یا نه!

6 ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

تحریریه زندگی آنلاین : اگر دقت کرده باشید خانه ایرانی‌ها سبک ویژه‌ای در دکوراسیون و انتخاب وسایل دارد. یعنی به راحتی می‌توان با استفاده از وسایل و رنگ‌های استفاده شده تشخیص داد که این یک خانه ایرانی است یا نه! عمدتاً خانه‌های ایرانی گرایش به سبک‌های کلاسیک با اجناس لوکس و فاخر دارند. در این مقاله قرار است به بررسی ویژگی‌های دکوراسیون در خانه‌های ایرانی و 5 ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بپردازیم.

 

بیشتربخوانید:

پیشنهاد چند ترکیب رنگ جذاب برای درکوراسیون

فرش مهم‌ترین المان در دکوراسیون ایرانی

یکی از مشخص‌ترین المان‌ها در دکوراسیون به سبک ایرانی‌ها، وجود فرش‌های بی نظیر با نقش و نگار سنتی ایرانی است. فرش ایرانی یک نماد بسیار خوب از خانه ایرانی است. اما چه کار کنیم تا علاوه بر داشتن فرش ایرانی، دکوراسیون قدیمی و کلیشه‌ای نداشته باشیم؟

o سعی کنید از طرح‌های نسبتاً مدرن استفاده کنید.

o از فرش‌هایی با رنگ‌های کرم و قهوه‌ای یا نقوش ماهی ترجیحاً استفاده نکنید.

o از فرش‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده نکنید. بهتر است تمام فضا را نپوشانید. فرش‌های کوچکتر برای فضای مدرن کاربردی‌ترند.

o برای اتاق خواب مستر یا اتاق تک نفره از قالیچه استفاده کنید. در قسمت پایین تخت خواب یک نفره یا دونفره خود از یک قالیچه یا گلیم کوچک استفاده کنید.

 

بیشتربخوانید:

اهمیت استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه

بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی کدامند؟

اگر عاشق طلایی هستید از ترکیب طلایی و زرشکی دست بردارید و به جای آن از یک دکوراسیون با ترکیب رنگ خنثی (سفید، مشکی، کرم، خاکستری، فیلی) استفاده کنید. حالا می‌توانید رنگ طلایی را در استفاده از متریال‌های فلزی یا جزییاتی مانند گلدان و کوسن وارد کنید.

کمک گرفتن از شلف چوبی سفید بهترین گزینه است. شلف‌ها بهترین گزینه برای آوردن اکسسوری در فضا هسستند و اکسسوری‌ها بهترین گزینه برای آوردن رنگ در دکوراسیون. پس به جای استفاده از رنگ‌ها در فضای زیاد می‌توانید از یک دکوراسیون مینیمال و شیک استفاده کنید و رنگ مورد علاقه‌تان را در چیزهای تزیین روی میز، شلف، شاخه‌های لوستر، کوسن‌های روی مبل و... وارد کنید.

 

مبلمان مناسب خانه‌های ایرانی چه مدل است؟

معمولاً در خانه‌های ایرانی از مبلمان بزرگ با چوب‌های کنده کاری شده و عظیم الجثه استفاده می‌شود که اشتباه‌ترین کار ممکن است. به دلیل آنکه عموماً خانه‌های جدید متراژ بزرگی ندارند و استفاده از این سبک مبلمان تنها باعث اشغال کردن بیش از حد فضا و کوچک نشان دادن آن می‌شود. بهتر است در انتخاب مبلمان ریسک بیشتری را بپذیریم. استفاده از مبلمان ظریف، ست‌های نامتقارن، پارچه‌های مختلف، کاناپه‌های مدرن تلفیق شده با پارچه و استیل از جمله مواردی هستند که می‌توانند دکوراسیون خانه را حرفه‌ای‌تر کنند.

 

بیشتربخوانید:

چیدمان دکوراسیون منزل بر اساس فرش سرمه ای

تأثیر انتخاب رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

نکته بعدی در مورد رنگ مبلمان است که باید جسارت بیشتری به خرج دهیم و این تفکر که "باید برای مبل پارچه‌ای بگیریم که کثیف نشود" را کنار بگذاریم. با رنگ‌ها بازی کنید یا اگر ریسک بازی با رنگ‌ها را نداریم، از رنگ‌های خنثی استفاده کنیم و آن را غرق در کوسن‌های طرح دار کنیم. آنگاه می‌بینیم که چقدر سبک دکوراسیون خانه متفاوت و ژورنالی می‌شود.

 

در انتخاب پرده مناسب دقت کنید!

اگر شما به دنبال خرید پرده هستید، می‌توانید یک پارچه ساده کتان، ابریشم، مخمل و یا حتی تور را انتخاب کنید و با چین‌های ساده آن را از سقف آویزان کنید. انتخاب پرده‌های ساده و بلند علاوه بر حرفه‌ای نشان دادن دکوراسیون باعث بزرگ‌تر کردن خانه و بلند کردن ارتفاع سقف نیز می‌شود. اگر می‌خواهید یک دکوراسیون ژورنالی داشته باشید همین حالا با پرده‌های آبی قهوه‌ای و چند لایه خداحافظی کنید.

 

بیشتربخوانید:

انتخاب بهترین رنگ پرده برای منزل

استفاده از جدیدترین متریال ها در دکوراسیون داخلی

آخرین مورد که می‌توان به آن اشاره کرد انتخاب درست متریال است. بیشتر ما ایرانی‌ها تصور می‌کنیم اگر چیزی کریستال یا چوب نباشد پس ارزشی ندارد اما اینطور نیست. در دکوراسیون مدرن همه متریال ها حرفی برای گفتن دارند. شما هم می‌توانید با انتخاب یک میز کنسول آینه استیل که بسیار هم این روزها ترند شده، فضای منزل خود را تغییر اساسی بدهید. حالا کافیست به جای ظرف‌های سنگین کریستالی یا گلدان‌های قدیمی از چند عدد شمع، یک گلدان شیشه‌ای ساده با گل‌های طبیعی و یک آباژور مینیمال برای تزیین کنسول استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان