بررسی تخصصی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

سامسونگ Galaxy Z Fold ۲ به دلیل بهره‌مندی از بهبود‌های بسیار زیادی که داشته بهترین تلفن تاشوی موجود در بازار به شمار می‌رود و به تنهایی یک دستگاه قدرتمند و عالی برای خلاقیت، بهره‌وری و تولید محتواست.

بررسی تخصصی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی زد فولد 2

تلفن هوشمند Samsung Galaxy Z Fold 2، محصول تاشوی واقعا شگفت‌انگیز برند کره‌ای سامسونگ، این بار زیر ذره‌بین فوت‌وفن قرار گرفته است. بررسی تخصصی این فبلت تاشوی نوآورانه را بخوانید تا با امکانات و ویژگی‌هایش بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 به دلیل بهره‌مندی از بهبود‌های بسیار زیادی که داشته بهترین تلفن تاشوی موجود در بازار به شمار می‌رود و به تنهایی یک دستگاه قدرتمند و عالی برای خلاقیت، بهره‌وری و تولید محتواست.

به لطف چندین پیشرفتی که در Galaxy Z Fold 2 نسبت به نسخه قبل ایجاد شده است، بهترین تلفن تاشو در بازار امروز و یک موتور پرقدرت برای بهره‌وری محسوب می‌شود.

تلفن هوشمند سامسونگGalaxy Z Fold 2  نه تنها بهتر از Galaxy Fold اصلی نیست بلکه با یک جهش کوانتومی خیلی بهتر از آن است و قیمت آن در واقع باید همین 2 هزار دلار هم باشد.

نمایشگر جلو بسیار بزرگتر از مدل قبلی است و از شبکه 5G استاندارد پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، از ناچ ناخوشایند داخل آن خبری نیست. محصول جدید و تاشوی سامسونگ دوام بیشتری نسبت به Fold اولی دارد.

نکته مهم دیگر این است که سامسونگ به لطف ایجاد حالت Flex جدید، نوآورانه‌تر عمل کرده و این محصول هیبرید یا دورگه تلفن-تبلت را بسیار متنوع‌تر کرده است. همچنین، انجام چند وظیفه و اجرای چند برنامه به طور همزمان (تا سه برنامه) حتی بهتر از قبل شده و چندین برنامه دارای نمای دوصفحه‌ای هستند تا بهره‌وری با این تلفن هوشمند افزایش پیدا کند.

طراحی و دوام

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 به دلیل برخورداری از نمایشگر بیرونی بزرگتر، تأثیر بهتری نسبت به Galaxy Fold ایجاد می‌کند. دیگر احساس نمی کنید با اندروید از طریق یک دریچه چشمی ریز کار می کنید زیرا ابعاد صفحه کاور از 4.6 اینچ به 6.2 اینچ رسیده است.

نمایشگر داخلی نیز در گلکسی Z Fold 2 با ابعاد 7.6 اینچ بزرگتر از مدل قبل با 7.3 اینچ است. حتی بهتر این که ناچ و بریدگی ناخوشایند در صفحه اصلی از بین رفته و یک برش کوچک برای دوربین سلفی جایگزین آن شده است.

از قابلیت‌های جدید دیگر این است که سامسونگ چندین پیشرفت در Galaxy Z Fold 2 برای بهبود دوام و قابلیت استفاده ایجاد کرده است. این بهبودها شامل یک صفحه نمایش جدیدتر و مقاوم‌تر از نوع Ultra Thin Glass می‌شود که برای ایجاد صفحه لمسی بهتر نسبت به صفحه پلاستیکی Fold ارائه شده؛ یک لولای مخفی Hideaway هم در این محصول به کار رفته که از فناوری روبنده برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و خاک به گوشی بهره می‌برد.

یکی از یوتیوبرهای معروف به نامJerryRigEverything  هنگام تست Galaxy Z Fold 2 سامسونگ نشان داد این فبلت با ریختن خاک روی آن نه تنها زنده مانده بلکه لولای جدید بهتر از مدل اصلی کار کرده است.

لولای Galaxy Z Fold 2 همانند Galaxy Z Flip 5G از مکانیزم CAM برخوردار است و به شما امکان می‌دهد صفحه را در چندین موقعیت قرار دهید. در حالی که در حالت بسته هنوز فاصله‌ای بین دو طرف تلفن وجود دارد اما باریک‌تر از قبل است.

دوربین‌های سامسونگ Galaxy Z Fold 2 به اندازه Galaxy Note 20 Ultra (به خصوص در بزرگنمایی) پیشرفته نیستند و طراحی آن بسیار زمخت است اما به طور کل، Galaxy Z Fold 2 این بار در زمینه توجیه قیمت بالای این محصول کار بسیار بهتری انجام می‌دهد.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 در دو رنگ برنز و مشکی عرضه می‌شود. این محصول هیبرید در ابعاد6.2 در 2.6 در 0.66  اینچ در حالت بسته و 6.2 در 5 در 0.27  اینچ در حالت باز، کمی کوتاه‌تر اما عریض‌تر از مدل قبلی است. ناگفته نماند که سنگین‌تر هم هست. این احتمال وجود دارد که بعد از چند دقیقه استفاده از تلفن و تایپ کردن پیام، کمی احساس خستگی کنید.

یک مشکل دیگر: سامسونگ Galaxy Z Fold 2 مقاومت در برابر آب ندارد. بنابراین، نمی‌توانید آن را مانند سایر گوشی‌های پرچمدار خیس کنید.

نمایشگر

علاوه بر اندازه بزرگتر فبلت گلکسی Z Fold 2، صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچ نرخ تازه‌سازی یا ریفرش ریت 120 هرتز دارد. بنابراین، باید از پیمایش روان و عملکرد کلی بهتری در مقایسه با نرخ 60 هرتز در Galaxy Fold قبلی لذت ببرید. در ضمن، از آنجا که پنل سازگاری دارد، به اندازه کافی هوشمند است و می‌تواند براساس محتوای صفحه، نرخ را کم یا زیاد کند.

نمایشگر کاور در Galaxy Z Fold 2 نرخ تازه سازی 120 هرتزی ندارد اما با این وجود، بسیار بهتر از آن چیزی است که در Fold اولی وجود دارد. این صفحه نمایش OLED در ابعاد 6.2 اینچ به اندازه کافی بزرگ است و تقریباً بتواند هر وظیفه‌ای را انجام دهد. شما می‌توانید هنگام باز کردن دستگاه، بلافاصله کاری را که در صفحه اصلی در حال انجامش بودید از سر بگیرید.

فقط یادتان باشد که نسبت تصویر نمایشگر در صفحه کاور گلکسی Z Fold 2 نسبت به اکثر گوشی‌ها باریک‌تر است. بنابراین، ممکن است برای تایپ کردن فضایتان کمی تنگ باشد.

نرم‌افزار و حالت Flex

یکی از شکایات ما در مورد Galaxy Fold تعداد بسیار زیاد برنامه‌های کاربردی بود اما سامسونگ این مشکل را در Galaxy Z Fold 2 برطرف کرده است.

به عنوان مثال، در برنامه Gmail می‌توانید پیام‌های خود را در سمت چپ و متن ایمیل‌ها را در سمت راست ببینید. در Slack نیز مخاطبان در سمت چپ و پیام‌ها در سمت راست بودند. برای دیدن این تغییرات، باید جهت صفحه نمایش Galaxy Z Fold 2 را به حالت افقی برگردانید اما تفاوت زیادی در بهره‌وری ایجاد می‌شود که در نهایت کار با Galaxy Z Fold 2 را بیشتر شبیه کار با لپ‌تاپ خواهد کرد. علاوه بر این، سامسونگ نوید تجربه بهینه مشاهده در مایکروسافت آفیس و یوتیوب را می‌دهد.

حالت Flex در گلکسی Z Fold 2 قابلیت انعطاف‌پذیری زیادی به این گوشی تاشو می‌دهد. شما می‌توانید کنترل‌ها یا تنظیمات را در یک طرف صفحه نمایش و محتوا را در طرف دیگر برای حداکثر بهره‌وری داشته باشید.

استفاده از Google Duo در حالت Flex بسیار لذت‌بخش است زیرا به شما امکان می‌دهد تلفن را در موقعیتی مانند لپ‌تاپ تنظیم کرده و بدون نیاز به نگه داشتن دستگاه با شخص دیگر تماس ویدیویی داشته باشید؛ قابلیتی که کاربران آیفون بلافاصله آرزو می‌کنند کاش آیفونِ آنها بتواند چنین کاری را انجام دهد.

به گفته سامسونگ، حالت Flex در این فبلت توسط چندین برنامه سامسونگ از جمله دوربین، تماس ویدیویی، گالری، پخش‌کننده ویدیو، ساعت و تقویم پشتیبانی می‌شود. گوگل از Flex Mode با یوتیوب و همچنین Google Duo پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در حال کار با توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های بهینه‌شده حالت Flex است.

یکی دیگر از مهمترین نسخه‌های کلیدی Galaxy Z Fold 2 چند وظیفگی است. با استفاده از قابلیت بهبودیافته چند پنجره فعال، می‌توانید همزمان سه برنامه را باز کنید و به سرعت پیش تنظیماتی به نام App Pairs ایجاد کنید که فقط با یک ضربه راه‌اندازی می‌شود.

این قابلیت باSlack ، توییتر و اسپاتیفای و همچنین یوتیوب، تصاویر و پیام‌ها امتحان شد؛ راه‌اندازی همزمان سه برنامه بسیار جالب بود. همچنین، شما می‌توانید با یک ضربه سریع چیدمان را مرتب کرده یا برنامه‌ای را از یک پنجره به پنجره دیگر بکشید.

جالب‌تر از همه این است که می‌توانید محتوا را از یک پنجره به پنجره دیگر بکشید و رها کنید. مشکلی در انداختن یک عکس از برنامه گالری به یک پیام خروجی وجود نداشت اما با برنامه Google Photos کار نکرد. چندین برنامه سامسونگ از Drag and Drop پشتیبانی می‌کنند؛ مانند: Microsoft 365 ، Gmail ، Chrome و Google Maps.

ویژگی تداوم برنامه سامسونگ از Galaxy Fold اصلی نیز در این محصول به‌روزشده و جدید موجود است. شما می‌توانید یک برنامه را روی صفحه کاور راه‌اندازی کنید، نمایشگر اصلی را باز کنید و درست همان جایی که متوقف کرده‌اید را انتخاب کنید و ادامه دهید. این قابلیت در اکثر برنامه‌ها جواب داد اما در بازی Sky Force 2 هنگام حرکت به صفحه بزرگتر لازم به راه‌اندازی مجدد برنامه بود.

دوربین

گفتن این حرف شاید کمی عجیب به نظر برسد اما وقتی صحبت از دوربین می‌شود، سامسونگGalaxy Z Fold 2  با قیمت 2 هزار دلاری‌اش یک قدم پایین‌تر ازGalaxy Note 20  با قیمت 1300 دلار است. شما حسگر اصلی 108 مگاپیکسل، 5 برابر بزرگنمایی نوری یا 50 برابر بزرگنمایی فضایی ندارید اما سه لنز قابل در اختیار دارید که می‌توانید به روش‌های مختلف از آنها استفاده کنید.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 از دوربین اصلی 12 مگاپیکسل، دوربین 12 مگاپیکسل با زاویه دید عریض و میدان دید 123 درجه و همین‌طور لنز تله فوتو 12 مگاپیکسل با بزرگنمایی نوری 2 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 10 برابر بهره می‌برد.

لذت واقعی با ویژگی‌های دوربین که منحصر به خود Galaxy Z Fold 2 است شروع می‌شود. به عنوان مثال، Dual Preview به شما اجازه می‌دهد تا هنگام گرفتن عکس، با استفاده از نمایشگر جلو تصویر را ببینید. همچنین، می‌توانید با دوربین‌های عقب از سلفی‌هایی با کیفیت بالاتر بهره‌مند شوید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دوربین روی صفحه نمایش را روشن کنید و سپس یک دکمه را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید. سپس، گلکسی Z Fold 2 از شما دعوت می‌کند دستگاه را باز کنید تا یک پیش‌نمایش زنده مشاهده کنید.

مزیت دیگر: شما می‌توانید Galaxy Z Fold 2 را به حالت لپ‌تاپ باز کنید و در هنگام فیلم‌برداری با استفاده از قابلیتی به نام کادربندی خودکار، سوژه را در فوکوس یا کانون توجه قرار دهید. به لطف حالت Flex، شما می‌توانید ضمن حفظ پیش‌نمایش زنده در نیمه بالا، تصاویر اخیر را در نیمه پایین صفحه مرور کنید.

دوربین Z Fold 2 در گرفتن عکس نمای نزدیک کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. هنگام بزرگنمایی می‌توانید جزئیات ریز تصویر را مشاهده کنید.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 در عکس پرتره نیز عملکرد نسبتاً خوبی دارد و عکس‌ها را در پس زمینه محو می‌کند. اثر بوکه در Z Fold 2 خیلی بهتر از آیفون 12 است.

عملکرد

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 از پردازنده Snapdragon 865 Plus به همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی (UFS3.1) برخوردار است. بنابراین، انتظار عملکردی مشابه با Galaxy Note 20 Ultra را داریم.

در Geekbench 5، که عملکرد کلی را اندازه گیری می‌کند، Galaxy Z Fold 2 امتیاز 3،193 را در بخش چند هسته‌ای کسب کرد. گلکسی Note 20 Ultra با همان تراشه کمی بالاتر از 2994 و Asus ROG Phone 3 به 3993 رسید. آیفون 11 پرو با 3500 دستگاه سریعترین بود.

به طور کل، سامسونگ گلکسی Z Fold 2 عملکرد روان و خوبی ارائه می‌دهد.

دوام و شارژ باتری

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 باتری 4500 میلی آمپر دارد و می‌تواند تا پایان روز طاقت بیاورد. باتری تلفن هوشمند Galaxy Fold با اندکی ظرفیت کمتر 4380 میلی آمپر بود. بنابراین، این محصول یک قدم جلوتر از مدل قبلی است.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2 در تست باتری، شامل وب گردی مداوم با روشنایی صفحه 150 نیت و تنظیم صفحه نمایش 60 هرتز توانست 10 ساعت و 10 دقیقه طاقت بیاورد. این میزان دوام با توجه به اندازه نمایشگر Z Fold 2 مقاومت بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

همانطور که انتظار می رفت، عمر باتری در Z Fold 2 با تنظیم صفحه نمایش روی 120 هرتز (تطبیقی)، به 9 ساعت و 5 دقیقه کاهش یافت. به طور خلاصه، عمر باتری در Z Fold 2 کاملاً خوب است.

ناگفته نماند که سامسونگ گلکسی Z Fold 2 از شارژ سریع 25 وات، شارژ سریع بی‌سیم و شارژ معکوس PowerShare پشتیبانی می‌کند.

حرف آخر

تلفن هوشمند Samsung Galaxy Z Fold 2 به وضوح نشان می‌دهد که سامسونگ به حرف مشتریان خود گوش فرا می‌دهد و طیف وسیعی از پیشرفت‌های مورد نظر آنها را در اختیارشان می‌گذارد.

نمایشگر جلوی گلکسی Z Fold 2 به تنهایی یک جهش فوق‌العاده محسوب می‌شود. همچنین، حالت فلکس و همه‌کاره بودن این تلفن از نظر کاربران بسیار جذاب خواهد بود. توانایی کار با این محصول از زوایای مختلف واقعاً باعث می‌شود گلکسی Z Fold 2 مانند یک دستگاه از نوع کاملاً جدید احساس شود.

به طور کل، شک نکنید شما هم مثل ما حتما تحت تأثیر آنچه سامسونگ برای شما در بهترین تلفن تاشوی خود تعبیه کرده قرار خواهید گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان