طرز تهیه نان اک مک خوش پخت و محبوب در خانه

در این مطلب آموزش طرز تهیه نان اک مک با روشی ساده را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید نان با کیفیتی را در منزل بپزید.

طرز تهیه نان اک مک خوش پخت و محبوب در خانه

نان اک مک از انواع نان های خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع نان را در منزل بپزید. در طرز تهیه نان اک مک باید ترفندهایی را رعایت نمایید تا بتوانید نانی ترد و با کیفیت را بپزید.

نان تورتیلا و نان فوکاسیا و نان اک مک و نان سوروک از انواع نان های مغذی هستند و اگر شما ترجیح می دهید نان مصرفی تان را در منزل خودتان بپزید بهتر است به کمک دستورات پخت متنوع در روش تهیه نان خانگی تنوع ایجاد کنید.

دستور تهیه نان اک مک

مواد لازم

  • آرد نان فانتزی : 3 تا  4 پیمانه
  • مخمر فوری : نصف قاشق غذاخوری
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • آب : 1.5 پیمانه
  • نمک : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان اک مک در منزل

برای تهیه این نوع نان ابتدا مخمر را به همراه 1/2 لیوان آب و شکر درون ظرفی مناسب بریزید سپس مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و درب ظرف را روی آن قرار دهید تا مخمر به عمل بیاید. برای به عمل آمدن مخمر 5 دقیقه وقت لازم دارید که در این مدت زمان حجم مخمر دو برابر می شود.

درون ظرفی مناسب آب را بریزید سپس خمیر مایه به عمل آمده را به آب بیفزایید. سه پیمانه آرد را به همراه نمک به خمیر مایه بیفزایید و به کمک قاشق مواد را هم بزنید تا به شکل خمیر درآیند. باقی مانده آرد را به صورت آرام آرام به خمیر بیفزایید و خمیر را ورز دهید تا یکدست و لطیف شود توجه داشته باشید که خمیر باید مقدار کمی چسبندگی داشته باشید.

دستور تهیه نان اک مک در منزل

توجه داشته باشید که خمیر نباید سفت و سنگین باشد زیرا اگر همه مراحل هم به درستی انجام داده باشید اگر خمیر سفت باشد نان به خوبی پف نخواهد کرد.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان اک مک ظرفی با حجم دو برابر خمیر را چرب نمایید سپس خمیر را مانند چونه ای بزرگ درون ظرف قرار بدهید و به کمک سلفون روی ظرف را به خوبی بپوشانید و دستمالی ضخیم را روی درب ظرف قرار بدهید.

ظرف را به مدت 60 دقیقه در مکانی گرم قرار بدهید تا حجم خمیر دو برابر گردد و بعد از اینکه خمیر استراحت کرد آن را روی سطح کار قرار دهید و خمیر را مقداری ورز دهید تا پف اضافه آن گرفته شود سپس خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم نمایید.

روش پخت نان اک مک

خمیر را به شکل بیضی چونه بگیرید سپس کف سینی فر را به کمک کاغذ روغنی پوشش دهید همچنین می توانید کف سینی فر را مقداری چرب و آرد پاشی نمایید. خمیرهای بیضی شکل را در کنار یکدیگر درون سینی فر قرار دهید.

روی خمیر را به کمک پارچه تمیزی بپوشانید و اجازه دهید تا خمیرها به مدت 15 تا 30 دقیقه استراحت نماید تا حجیم شوند و روی خمیرهای حجیم مقداری آرد بپاشید و به کمک کارد طرح هایی دلخواه را روی خمیر بیندازید.

طرز تهیه نان اک مک خوش طعم

فر را روی دمای 230 درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس درون ظرفی مناسب مقداری آب جوش بریزید و ظرف را درون فر قرار دهید تا فضای فر مرطوب شود و تان ها در زمان پخته شدن خشک نشوند.

نان ها را درون فر به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید تا به صورت کامل پخته شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده نان ها را از درون فر بیرون آورید و آن ها را روی توری فلزی قرار دهید تا به خوبی خنک شوند.

طرز تهیه نان اک مک در منزل

در این مطلب با دستور تهیه نان اک مک خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از پخت این نان بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان