طرز تهیه نرگسی پلو خوشمزه شیرازی و فوت و فن های پخت آن

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه نرگسی پلو در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این غذای ایرانی بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه نرگسی پلو خوشمزه شیرازی و فوت و فن های پخت آن

نرگسی پلو از انواع غذاهای لذیذ شیرازی می باشد که اغلب در فصول سرد سال پخته می شود و شما می توانید برای طرز تهیه نرگسی پلو از سیر نیز استفاده کنید که در این صورت به آن دمپختک نرگسی گفته می شود.

نرگسی اسفناج و نرگسی پلو و نرگسی بادمجان و نرگسی کدو از انواع غذاهای ایرانی لذیذ و خوش طعم می باشند و شما می توانید برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان این غذاها را در منزل بپزید.

روش تهیه نرگسی پلو

مواد لازم

  • سیر : یک بوته
  • برنج : چهار پیمانه
  • عدس : یک پیمانه
  • زردک : 4 عدد
  • شوید : نصف پیمانه
  • پیاز : یک عدد
  • زعفران : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه نرگسی پلو

برای تهیه نرگسی پلو ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس نمایید و پوست سیر را جدا کنید سپس سیر را رنده نمایید. عدس را به همراه مقداری آب ولرم به مدت 60 دقیقه خیس نمایید سپس عدس را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید و آن را بپزید.

پیاز را به صورت خلالی خرد نمایید سپس پیاز را تفت دهید و بعد از اینکه پیاز مقداری سبک شد به آن زردچوبه بیفزایید و زردک را که با رنده درشت رنده کرده اید به پیازها بیفزایید و درب تابه را روی آن قرار دهید تا زردک ها پخته شوند و مقداری نرم گردند و اجازه دهید تا زردک ها به روغن بیفتند.

بعد از اینکه زردک نرم شد به آن سیر رنده شده را بیفزایید و سیر را تفت دهید سپس عدس پخته شده را آبکش نمایید و به مخلوط مواد اضافه نمایید. فلفل سیاه را به همراه پودر لیمو عمانی به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید.

روش تهیه نرگسی پلو در منزل

درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید برنج خیس خورده را درون آب بریزید و بعد از نرم شدن برنج آن را درون آبکش بریزید و در کف قابلمه ته دیگ مورد نظر خود را قرار دهید سپس یک لایه از برنج را در کف قابلمه برزید و مقداری از مخلوط مواد نرگسی را روی برنج بریزید و این روش را ادامه دهید تا برنج و مخلوط نرگسی تمام شوند.

برنج را به مدت 45 دقیقه دم بگذارید تا پخته شود سپس در انتها مقداری کره یا روغن روی برنج بریزید و برنج را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و آن را به تنهایی یا به همراه مرغ پخته میل نمایید.

طرز تهیه نرگسی پلو با مرغ

نکات طلایی

1.اگر به زردک دسترسی ندارید می توانید برای پخت نرگسی پلو از هویج استفاده نمایید.

2. به جای استفاده از پودر لیمو عمانی می توانید مقداری آبلیمو به مخلوط مواد نرگسی بیفزایید.

3. اگر تمایل ندارید برنج رنگ زرد داشته باشید می توانید زردچوبه را از دستور پخت آن حذف نمایید.

4. برای پخت نرگسی پلو می توانید از ماهی یا گوشت استفاده نمایید.

5. آب عدس را در زمان خیس خوردن دو بار عوض کنید تا نفخ آن از بین برود.

مراحل پخت نرگسی پلو در منزل

در این مطلب با دستور تهیه نرگسی پلو در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از پخت این غذای ایرانی لذیذ نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان