ماهان شبکه ایرانیان

بازی های موبایلی در فضای دیجیتال دیتاجو

دیتاجو فعالیت خود را با هدف کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان در راستای تسهیل فرآیندهای جستجوی فایل های آموزشی و درسی آغاز کرده است. فلسفه‌ی وجودی دیتاجو فعالیت جامع، سریع و مهیاسازی امکانات و بسترهای لازم برای دسترسی آسان به فایل های موجود در موتور جستجوی گوگل می‌باشد. دیتاجو در تلاش است تا هیچ کاربری با صفحه « مفهوم پیدا نشد» مواجه نشود و تمام جستجوهای کاربران با موفقیت و رضایت به نتیجه برسد.دیتاجو سعی دارد تا شمایی که نمی‌خواهید دست خالی برگردید، به سهولت به فایل موردنظر خود دست یابید و از اتلاف زمان برای جستجو و سرچ در موتورهای جستجو مختلف که اغلب بیهوده هستند، جلوگیری نماید.

تیم دیتاجو که متشکل از متخصصین دیجیتال مارکتینگ در تبریز هستند با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود در دوران تحصیل و پیوند آن با سابقه کاری طولانی در دنیای دیجیتال مارکتینگ، پلتفرم هوشمند جستجوی فایل های آموزشی و کاربردی در اینترنت را راه‌اندازی و مدیریت نماید. بدین ترتیب، بدون نیاز به صرف انرژی زیاد، در کمترین زمان ممکن و بدون سردرگمی به بهترین نتیجه جستجو به صورت رایگان دست خواهید یافت.

انواع فایل‌های آموزشی دیتاجو

دیتاجو مدعی است که یکی از جامع‌ترین موتورهای جستجوی هوشمند فایل‌های آموزشی می‌باشد و دانلود انواع مختلف فایل‌های آموزشی را تحت پوشش قرار می‌دهد. با انجام نیازسنجی‌های منطبق بر اصول و علمی که پیش از راه‌اندازی سایت دیتاجو صورت گرفته‌است و همچنان نیز بصورت مداوم در حال بروزرسانی است، لیستی از مهم‌ترین فایل‌های آموزشی که مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل می‌باشد، گردآوری شده‌است.

مقالات، فرم‌ها، نمودارها، مستندات، جزوات درسی، کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌های کارآموزی، پروپوزال‌ها، پرسشنامه‌ها، نمونه سوالات و سایر فایل‌های آموزشی از جمله فایل‌های موجود می‌باشند که دیتاجو جستجوی آنها را میسر ساخته است و می‌توان برای تکمیل پروژه‌ها و فعالیت‌های تحصیلی از آنان بهره برد.

فایل های آموزشی دیتاجو

انواع فرمت‌های فایلی دیتاجو

ممکن است به هنگام جستجوی فایل، فرمت خاصی مدنظر دانش آموزان و یا دانشجویان باشد. دیتاجو با آگاهی از این موضوع نیز دسته‌بندی جداگانه‌ای برای جستجوی فرمت و قالب فایل‌های مورد جستجو در نظر گرفته است. قابلیت‌های ویژه دیتاجو امکانی را فراهم کرده است تا انواع فایل با قالب‌ها و فرمت‌های مختلف از جمله؛ فایل ورد، فایل پی دی اف، فایل پاورپوینت، فایل اندروید، فایل اتوکد، فایل ام پی فور، فایل پی اس دی، فایل جی پی جی، فایل رستر، فایل شیپ و دیگر قالب‌های فایلی به آسانی در نتایج جستجو قرار بگیرد.

محبوب ترین رشته های تحصیلی دیتاجو

ویژگی جامعیت دیتاجو تنها به انواع فایل‌های آموزشی و فرمت‌ها و قالب‌های آنها محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان جامعیت را در رشته‌های تحصیلی نیز بیان نمود. علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه و فنی و مهندسی چهار دسته بندی کلی رشته‌های تحصیلی می‌باشد.

در دسته‌بندی علوم انسانی می‌توانید جزوات و فایل‌های آموزشی مربوط به رشته‌های اقتصاد، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، بیمه، تاریخ و ادبیات، تربیت بدنی، جغرافیا و زمین شناسی، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم فیزیک، علوم نظامی، فلسفه و منطق، کتابداری، گردشگری و میراث فرهنگی، مدیریت، معارف اسلامی، منابع طبیعی، موسیقی، هنر و گرافیک و هواشناسی را مشاهده کنید.

رشته‌های علوم ریاضی و آمار، علوم محیط زیست و علوم شیمی در دسته بندی علوم پایه قرار دارد. رشته‌های علوم پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت عمومی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوشبری، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، فناوری اطلاعات سلامت، فیزیوتراپی، تغذیه، مامایی و سایر رشته‌های مربوط به علوم پزشکی هستند.

علوم فنی و مهندسی نیز شامل: رشته‌های صنعت و تولید، مهندسی برق، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت، معماری و غیره می‌باشد.

دانشگاه های مطرح جهان و فضای دیجیتال دیتاجو

دانشگاه برایتون از جمله دانشگاه‌های مطرح دنیا واقع در شهر برایتون می‌باشد که در سال 1992 و به صورت دولتی تاسیس گردیده است. این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به 21135 دانشجو دارد که در دانشکده‌های پزشکی، دانشکده علوم، دانشکده آموزش و دانشکده هنر در حال تحصیل هستند. این دانشگاه با دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشگاه واشنگتن همکاری می‌کند و اخیرا مقاله ای تحلیلی با عنوان "اخبار دیجیتال مارکتینگ به نقل از دانشگاه برایتون" را منتشر نموده است که تاثیر عمیق دپارتمان بازاریابی دیجیتال دیتاجو در پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ در تبریز است.

دانشگاه واشنگتن نیز از جمله دانشگاه‌‌های بزرگ و معتبر ایالات متحده امریکا می‌باشد که در شهر سیاتل ایالت واشنگتن واقع شده است. این دانشگاه توانسته است تا با بکارگیری از توان و دانش 5831 نفر هیئت علمی و نیروی 16174 نفر از کارکنان به تربیت بیش از 42 هزار دانشجو بپردازد و به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های شمال غرب آمریکا تبدیل شود. این دانشگاه شامل دانشکده‌های: کالج علوم و هنر، کالج مهندسی، کالج آموزش و تحصیلات، دانشکده اقیانوس‌شناسی، دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده مطالعات بین‌المللی، دانشکده سیاست و حکومت، کالج محیط‌ زیست، دانشکده بهداشت عمومی، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده آبزیان و علوم شیلات، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق و دانشکده علوم اطلاعات می‌باشد. مطابق آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان QS سال 2020، دانشگاه واشنگتن رتبه 68 دنیا را کسب کرده و موسسه تایمز نیز رتبه 26 جهان را به دانشگاه واشنگتن اختصاص داده است.

صاحبنظران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه برایتون به همراه انجمن علمی آمریکا در مقاله‌ای معتقدند که بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، نهادها و فرایندهایی برای خلق، ارتباط، تحویل و مبادله پیشنهاداتی‌ست که برای مشتریان، شرکا، مراجع و جامعه ارزشمند است.

دانشگاه برایتون در این مقاله تخصصی اظهار داشته است که دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) یا بازاریابی دیجیتال شامل مفاهیم جدید و پر بحث است که توجه صاحبان کسب‌وکار و افراد فعال در دنیای فناوری و تکنولوژی را به سمت خود سوق داده است. دیجیتال مارکتینگ به دنبال تبدیل کسب و کارهای قدیمی به کسب و کارهای نوین است و به گفته دیجیتال مارکتر معروف نیل پتال، دیجیتال مارکتینگ به گونه‌های مختلف بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌پذیرد. این مفهوم شامل کلیه فعالیت‌هایی است که بدنبال تبلیغ خدمات، محصولات، برندها است و در این راستا از اینترنت و امکانات و ابزارهای دیجیتال بهره گرفته می‌شود و از ابزارهای مختلف مانند: آنالیز و تحلیل داده، بهینه‌سازی موتور جستجو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن، ارسال پوش نوتیفیکیشن، انتشار رپورتاژ آگهی، کوتاه‌کننده‌ی لینک و چت آنلاین استفاده می‌شود.

دانشگاه برایتون بیان می‌دارد که تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود. در این مقاله تبلیغات را در دو دسته تبلیغات آنلاین و آفلاین یا تبلیغات سنتی و مدرن طبقه بندی شده‌است. دسته بندی دیگر تبلیغات را با توجه به اهداف تبلیغاتی، حالت آگاه‌کننده و اطلاع دهنده، ترغیب کننده یا یادآوری کننده معرفی کرده است. علاوه بر آن با توجه به بستر ارائه تبلیغات می‌توان 6 گروه تبلیغات چاپی، تبلیغات رسانه‌ای، تبلیغات محیطی، تبلیغات دیجیتالی و تبلیغات تلفنی برای انواع مختلف تبلیغات در نظر گرفت.

در این مقاله آمده است که شهر تبریز به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران با دارا بودن موقعیت ویژه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی یکی از مهم‌ترین مراکز برای پیاده‌سازی فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و تبلیغات است و نیازمند توجه فعالان در این حوزه می‌باشد که تیم بازاریابی دیجیتال دیتاجو در این امر پیش قدم شده است.

دیتاجو و دیجیتال مارکتینگ محصولات بهداشتی

بنا به گزارش دانشگاه بریستول در انگلستان، محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات پرفروش در تمام نقاط دنیا هستند و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جزو شرکت‌های پردرآمد با سوددهی بالا می‌باشند. با این حال شرکت‌های خرد هم هستند که در تلاشند تا مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهند و کسب و کار خود را توسعه دهند. دیتاجو با استفاده از تجربه و سابقه خود در حوزه فعالیت دیجیتال مارکتینگ به یاری برندهای آرایشی و بهداشتی آمده و استراتژی‌ها و نکات کاربردی ویژه‌ای را جهت پیشرفت و توسعه فعالان حوزه محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه کرده است.

ابتدا باید به چند نکته در این راستا که توسط دانشگاه بریستول مطرح می شود دقت داشته باشید، اول آنکه مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با تعداد بیشماری از محصولات و برندها مواجه هستند و به دنبال با کیفیت‌ترین محصولات با مناسب‌ترین قیمت می‌باشند. بنابراین برای کسب موفقیت باید از کیفیت محصولات خود اطمینان کسب نمایید تا مشتریان وفادار بدست آورید و بازخورد رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات را دریافت کنید. دقت داشته باشید که رضایت مشتریان را فدای کسب سود و فروش بیشتر نکنید، زیرا ممکن است در بلند مدت نتایج نامطلوب به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که امروزه به واسطه شبکه‌های اجتماعی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان و کاربران سهل شده است ضمن آنکه درصد قابل توجهی از بانوان که بعنوان مصرف کنندگان اصلی لوازم بهداشتی هستند، بیشتر از آقایان از شبکه‌ها و فضاهای مجازی استفاده می‌کنند مثلا وقتی دنبال مرجع تخصصی صابون های گیاهی هستند.

بنابراین به عنوان یک استراتژی مهم باید ارتباط خود را با مخاطبان بیشتر و تقویت کنید. تقریبا تمام کاربران شبکه‌های مجازی به طور روزانه از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند و مطالب موجود را مطالعه نموده و نظرات خود را ارائه می‌دهند و با افراد همفکر در ارتباط باشند. به راحتی می‌توان با حضور در شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم کرد تا کاربر نظرات و تجربیات خود را در رابطه با محصولات شما با دیگران به اشتراک بگذارد و پاسخ صاحب برند و کسب و کار و سایرین را دریافت نماید. بنابراین برقراری ارتباط صمیمانه یکی از نکات مهم به منظور جذب و حفظ مخاطب می‌باشد.

گام بعدی در راستای موفقیت در این حوزه، حضور متفاوت است. در دنیای مجازی که بیش از هزاران برند و محصول آرایشی و بهداشتی وجود دارد تنها می‌توان با مطالب جالب و خلاقانه از سایرین متمایز بود و توجه کاربر را جلب کرد. مورد دیگر استفاده از ویدئوهای آموزشی می‌باشد. افراد علاقه دارند تا به روزترین ترفندهای آموزشی را یاد بگیرند. با تهیه ویدئوهای آموزشی که روش استفاده از محصولات مختلف آرایشی را نشان می‌دهد، کاربر به استفاده از آنها ترغیب خواهد شد. با تلفیق این استراتژی با استراتژی تست محصولات می‌توانید اعتماد مشتریان و کاربران را بدست آورید و آنها را نسبت به کسب و کار خود وفادار کنید.

بازاریابی فضای دیجیتال در بازی‌های موبایل

بنابه گزارش دانشگاه تورنتو در کانادا، توسعه و استقبال روزافزون از گوشی‌های هوشمند موجب شده است تا سازندگان بازی‌های موبایلی بازار هدف مناسبی در اختیار داشته باشند و شرکت‌های شبکه‌ی اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر نیز در این راستا گام برداشته‌اند. به نحوی که امروزه بازی‌های موبایل با ارزش تخمینی 5/2 میلیارد توانسته‌اند یکی از سریعترین نرخ‌های رشد را در بین سایر اپلیکیشن‌ها بدست آورند. توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی سعی دارند تا درآمد خود را افزایش دهند. سازندگان بازی می‌توانند با استفاده از تبلیغات درون بازی، یا تبلیغات با هزینه اندک درآمد خود را بهبود ببخشند یا بخشی از بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار دهند و کاربر برای دریافت کامل بازی هزینه پرداخت نماید. براساس یک نظرسنجی در سال  2020 که توسط دانشگاه تورنتو انجام شده و در مقاله ای با موضوع تشخیص بهترین بازی های موبایلی متشر شده است، تبلیغ تعاملی، جایزه‌دار، ویدئوهای درون بازی و advergaming از جمله محبوب‌ترین تبلیغ‌های پویا در بازی‌های موبایلی بوده‌اند. تبلیغات بازی شونده، تبلیغات جایزه دار، بنرهای همسان، ویدئوهای درون بازی و Advergaming از جمله انواع تبلیغات در بازی‌های آنلاین هستند. بدین ترتیب کاربر با فشار دادن دکمه «بازی کن» (try the gameplay) تعامل برقرار می‌کند و پس از اتمام مشاهده دمو و کسب آشنایی با بازی نسبت به نصب آن تشویق می‌شود و با زدن دکمه «بازی را در اپ‌‌استور یا گوگل‌پلی نصب کن» یا (install the game in the App Store or Google Play) می‌توانند بازی تبلیغ شده را بر روی موبایل خود داشته باشد. این روش 8 برابر موثرتر از تبلیغات معمولی عمل می‌کند.

بازاریابی فضای دیجیتال در بازی‌های موبایل

برخی از تبلیغات موجود به صورت ویدئوی جایزه‌دار هستند. کاربران در ازای تماشای تبلیغ جایزه‌های مختلف مانند: یک جان اضافه، یک سرنخ، آیتم‌های افزوده و کارکردهای خاص دریافت می‌کنند. این ویدئوهای جایزه‌دار ضمن جلب وفاداری کاربر و کسب تعامل وی هزینه مناسبی دارد. یکی دیگر از انواع محبوب تبلیغات در بازی‌های موبایلی استفاده از بنرهای همسان است. این بنرها توجه کاربر را جلب می‌کند و کاربر با کلیک بر روی بنر به سوی لندینگ پیج تبلیغاتی هدایت می‌شود. براساس بررسی‌های صورت گرفته این روش تبلیغات بین 20 تا 60 درصد تعامل کاربر را می‌تواند به خود جلب کند.

به عنوان نکته پایانی، دیتاجو به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ تلاش کرده است که تمرکز خود را معطوف دو فعالیت نماید. اول یاری و کمک به دانش آموزان و دانشجویان برای دسترسی آسان به انواع مختلف فایل‌های آموزشی قابل دانلود با فرمت‌های گوناگون و در تمام رشته‌های تحصیلی؛ و دوم انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال و کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارهای سنتی و نوپا در فضای مجازی در  تبریز و همچنین قدم برداشتن در راستای مدیریت کسب و کارها و مشاغل به صورت نوین و مطابق با دانش بازاریابی روز دنیا که در این راستا

پایگاه بین‌المللی خبری شفقنا به عنوان پشتیبان معنوی طی خبری اقتصادی درباره دیتاجو با عنوان "آموزش مجازی به کمک دیتاجو" به بررسی کلیاتی در مورد دیتاجو و فعالیت های انجام گرفته توسط این تیم پرداخته است که می توانید شرح کامل آن را در شفقنا مطالعه بفرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان